کد خبر: ۱۰۷۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۰

کیهان: تجمع مقابل منزل مهدی کروبی، با هماهنگی خودش برگزار شد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه کیهان با طرح این پرسش که چه کسانی و با کدام هدف اقدام به ایجاد تشنج و درگیری در اطراف منزل کروبی (واقع در فرمانیه تهران) کردند؟ گمانه‌های خود در پاسخ به این پرسش را نیز مطرح کرده است و نوشت:

1- گمانه نخست شخص کروبی را متهم اصلی این صحنه‌سازی در آستانه روز قدس معرفی می‌کند.
 
2-گمانه دوم بر آن است که این صحنه‌سازی تشنج و زد و خورد از سوی برخی سران فتنه و با هماهنگی کروبی یا بدون هماهنگی و اطلاع وی انجام گرفته است.
 
3- گمانه سوم، حضور و اعتراض مردم معترض به رفتارهای ضدانقلابی کروبی را برجسته می‌کند. 

ارزیابی و احتمال نخست براساس برخی اخبار و قرائن معتقد است کروبی - یا برخی اطرافیان وی نظیر حسین کروبی- با صحنه‌سازی اخیر تلاش کرده‌اند همزمان به چند هدف برسند. اولا کروبی از انزوای شدید برآمده از انتخابات (330هزار رای) خارج شود و از حاشیه توجه افراطیون به متن توجه آنها منتقل شود. ثانیا اشخاص و جریان هایی نظیر خاتمی، موسوی، عبدالله نوری، حزب مشارکت و مجمع روحانیون را که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اقدام به دور زدن کروبی کردند، به انفعال بکشاند و به آنها تفهیم کند که او همچنان مهم و اثرگذار است! 

کیهان در ادامه می‌نویسد: آنچه این ساختگی بودن صحنه درگیری در اطراف منزل کروبی را که منجر به زخمی شدن 4 نفر شد جدی می‌کند، 2 گزارش است؛ گزارش اول روایت باشگاه خبرنگاران جوان است که به نقل از یک منبع آگاه می‌نویسد: «در حالی که عده ای از اهالی محل در اعتراض به مواضع ضدانقلابی کروبی مقابل منزل وی تجمع کرده بودند، عده‌ای چوب به دست از منزل وی بیرون آمده و ضمن به کار بردن الفاظی رکیک به معترضان حمله‌ور شدند. یکی از این حمله کنندگان اسلحه خود را به سوی معترضان نشانه رفت و چند گلوله به سمت مردم شلیک کرد. پس از آن هم ده‌ها گلوله به سمت جمعیت شلیک شد.» 

روایت دوم اظهارات حسین کروبی است که در گفت‌و گو با دویچه وله ادعا کرده مهاجمان را می‌شناسد و آنها از متهمان مجرمان سابقه‌دار منطقه نیاوران بوده‌اند و پیشتر به دلایل فساد اخلاقی و مشروب خواری و دلایل مشابه بازداشت شده بودند. آنها اجیر شده بودند... گروهی هم افراد بسیج جماران بودند. آنها پس از دشنام جمع می‌شدند و قرآن و نماز و دعا می‌خواندند. 

«جرس» با انتشار همین خبر به نقل از «منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود» ادعا می کند مجرمان و متهمان سابقه دار اجیر شده شعارهای ارزشی به نفع نظام سر می دادند! آنچه در ادعای جرس و حسین کروبی خودنمایی می‌کند ادعای «شعارهای ارزشی از سوی مجرمان سابقه‌دار» است و این پرسش را پیش می‌کشد که اگر انبوه نیروهای متدین و انقلابی بارها به صورت علنی به رفتارهای ضد‌انقلابی کروبی اعتراض کرده‌اند، بنابراین ابایی از استمرار این اعتراض ندارند و اگر حسین کروبی اوباش منطقه را یک به یک با سوابق فساد اخلاقی، شراب‌خواری و دزدی می شناسد، لابد سر و سری در میان بوده و یکی از اهداف این سر و سر، بدنام کردن نیروهای حزب‌اللهی و ایجاد هیجان و حاشیه‌سازی در آستانه روز قدس بوده است. 

کیهان می‌نویسد: گمانه دیگر می‌تواند طراحی کل ماجرا از سوی سازمان دهندگان جریان فتنه سال 88 باشد فارغ از اینکه کروبی را هم در جریان ماجرا قرار داده باشند یا اطلاع نداده باشند. 

این دو گمانه و احتمال، ناقض گمانه سوم- حضور معترضانه نیروهای متدین در مقابل خانه کروبی در فرمانیه- نیست بلکه در طول گمانه سوم تعریف می‌شود به این معنا که طراحان صحنه‌سازی اخیر با آگاهی از اینکه مردم به عملکرد کروبی معترضند تلاش کرده‌اند چاشنی درگیری و التهاب را به این اعتراض فزاینده و قابل پیش‌بینی تزریق کنند و نتایج مورد نظر را استخراج نمایند. 

این در حالی است که سپاه محمد رسو‌الله طی اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن تجمع مقابل منزل مهدی کروبی و اعلام اینکه افراد تجمع‌کننده ربطی به سپاه و بسیج نداشته‌اند، آنها را نیروهای خودسر معرفی کرده است.

همچنین هنگام برگزاری این تجمع سایت‌‌های اصول‌گرا افراد تجمع‌کننده را نیروهای ارزشی و مردمی معرفی کرده‌اند که به مواضع آقای کروبی اعتراض داشته‌اند!!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
0
0
مردم شریف ایران! تو رو خدا حرفهای کیهان رو باور کنید!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
0
0
...ای کیهان راستگو
...دوست داریم دوست داریم
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
0
0
آقاي سرپرست كيهان ديگه چه خبر . ها ????? گلم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین