کد خبر: ۴۰۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۱:۵۳

فريبا داودي مهاجر : به نام اسلام با حقوق زن مخالفت مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز : بايد براي مردان و به خصوص زناني كه پيام مبارزه را به ما رسانده‌اند اما در صفحات تاريخ از آن‌ها يادي نمي‌شود درود فرستاد.
عضو شوراي سياستگذاري سازمان ادوار تحكيم اظهار داشت : عاشورا فرياد عليه ظلم و ناداني است، آيا ما امروز در مجالس حسين(ع) اين شعائر را فراهم مي‌كنيم و عليه ظلم و جاهليت سخن مي‌گوييم؟ عاشورا مرگ نبود بلكه زندگي بود، حركت انفعالي نبود كه حركتي انقلابي بود.
وي افزود: پيام ديگر عاشورا افشاگري بود، اگر از ديدگاه جامعه‌شناسي تاريخي به عاشورا بنگريم اين پيام را درك مي‌كنيم. عاشورا جنگ ميان آب و عطش نبود، بلكه مقابله با ظلم و ناداني بود. عاشورا مكتب تاريخ‌ساز و انسان‌ساز و در پي اجراي عدالت بود.
داوودي مهاجر تصريح كرد: افسوس و صد افسوس كه شيعه بعد از عاشورا بيشتر بر مصائب عاشورا گريست و كمتر بر مسائل عاشورا تفكر كرد، وگرنه تن به هيچ‌ كدام از مظاهر تبعيض ميان انسان‌ها نمي‌داد.امروز ما شاهد مراسم مختلفي براي عاشورا هستيم اما به صورتي نمادين و تراژيك.
وي با تاكيد بر نقش زن در واقعه عاشورا اظهار كرد: زينب(س) كه پيام آور عاشورا ناميده مي‌شود پيش از آن زني مستقل بود كه در تمام صحنه‌هاي سياسي ـ اجتماعي جامعه حضور داشت. اگر ايشان زني پرده‌نشين بود چگونه مي توانست با چنان اقتداري با يزيد صحبت كند. زينب(س) علي‌الاصول به لحاظ نفس مشاركت در جريان سياسي وارد عرصه عاشورا شد در حالي كه 1300 سال بعد از آن جريان علماي اسلام با مدرسه رفتن دختران مخالفت مي‌كردند. آيا آن‌ها زينب(س) را نشناخته بودند؟ چه مشاركتي بالاتر از حضور در جنگ و عاشورا. آيا سخنان ايشان در برابر يزيد از خون حسين(ع) كمتر است و از يك زن پرده‌نشين مي‌شود انتظار چنين سخناني را داشت؟
فريبا داوودي مهاجر گفت: 1400 سال پيش ما چنين زناني داشتيم و اكنون متاسفانه به نام اسلام با حقوق زن مخالفت مي‌شود. برخي معتقدند كه حضرت زينب(س) و فاطمه(س) معصوم بودند اما مگر درباره‌ي ام‌سلمه نشنيده‌ايم. زماني كه همه مي‌ترسيدند از علي(ع) صحبت كنند او از ايشان سخن مي‌گفت. همچنين زينب(س) بارها مورد مشورت برادرانش قرار گرفت. تاريخ ما سرشار از زناني است كه باقي مي‌مانند و اگر آن‌ها نبودند آيا امروز مي‌توانستيم سخنان حسين(ع) را بشنويم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۱
3
0
احسنت به این اقتدار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۳
3
0
آفرین
زنده یاد جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
0
3
خانم مهجر الان کجایی با چه دینی هستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چادرت کجاست با چند تا...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین