کد خبر: ۸۵۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۲:۳۲
با فزایش قیمت گوشت، تخم مرغ و میوه

زنگ گرانی شب عید به صدا درآمد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با نزدیک شدن به شب عید قیمت برخی مواد غذایی و میوه گران شده است. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب افزایش قیمت مواد پروتئینی از گوشت قرمز و تخم مرغ حدود یک ماه قبل و پس از مدتی ثابت ماندن شروع شد. در محصولات دریایی نیز ماراتن قیمت ماهی سفید همچون سال‌ گذشته آغاز شده و قیمت میوه به خصوص برخی انواع آن مانند موز دربازار هم اکنون افزایش است.

یک کارشناس درباره این گرانی‌ها معتقد است: «افزایش قیمت‌ها به دلیل بی‌برنامگی دولت است».

عنایت الله بیابانی نایب رییس خانه کشاورز و مدیر عامل اتحادیه مرکبات کشور با اعلام این مطلب افزود: «ارزان‌خری مرکبات باعث آسیب خوردن به کشاورزان می‌شود. بهترین تامسونهای شمال کیلویی 400 تومان از کشاورزان خریداری شده است».

وی گفت: «سیاستگذاریهای غلط باعث شده مردم میوه را گران بخرند و کشاورز به قیمت ارزان محصولات خود را به فروش برساند».

بیابانی میزان میوه موجود در انبارها را به حد کافی دانست و افزود: «بیش از 4 میلیون و 500 هزار تن تولید مرکبات کشور است که هنوز در بازارها توزیع نشده است».

وی قیمت تمام شده موز در بندر عباس را 400-350 تومان اعلام کرد و گفت: «وارد کنندگان موز عده معدود 6-5 نفری هستند که باید پاسخگو باشند چرا این محصول در بازار تهران تا این حد افزایش داشته است».

نایب رییس خانه کشاورز و مدیر عامل اتحادیه مرکبات کشور تاکید کرد: «پس از ایام محرم و صفر به دلیل افزایش جشنها میزان تقاضا در بازار افزایش می‌یابد و عده ای میوه‌هایی که در اختیار دارند را وارد بازار کرده و باعث اعمال سیاستهای ضد و نقیض می‌شوند. نباید به صرف گرانی مقطعی سیاست تحمیلی واردات را بپذیریم».

وی افزود: «قیمت خرید میوه هیچ گاه برای تولید کنندگان عادلانه نبوده و به دلیل آنکه نقدینگی در اختیار تولید کنندگان نیست همیشه این قشر متضرر می‌شوند».

بیابانی گفت: «متاسفانه در بازار داخل تامسون شمال را به جای مرکبات وارداتی به فروش می‌رسانند در حالیکه محصولات خارجی هیچ مزیتی از نظر کیفیت به محصولات داخل ندارند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین