کد خبر: ۸۸۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۸

آقاتهرانی: ‌احمدی‌نژاد روحانی نبود اما به حوزه خیلی نزدیک بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تهران در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: «دانشجویان، قشر تحصیل‌كرده جامعه هستند و با بررسی و تحقیق درباره انتخابات بهتر می‌توانند تصمیم‌گیری كنند؛ دانشجویان مواظب باشند دچار تندروی‌ نشوند».

حجت‌الاسلام آقاتهرانی افزود: «خداوند انسان را دارای دو بعد مادی و معنوی خلق كرده و برای بعد روحانی و معنوی او بسیار ارزش قائل شده است. حكومت‌ها نیز نباید فقط به بعد مادی زندگی انسان توجه كنند».

وی افزود: «اگر بخواهیم میان دولت آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد نیز تفاوت قائل شویم، آقای احمدی‌نژاد واقعا به بعد معنوی جامعه بسیار اهمیت می‌دهند، بعد معنوی از ابعاد مهم زندگی انسان‌هاست و در انقلاب اسلامی نیز دغدغه اصلی مردم معنویات و شرع بود».

آقاتهرانی گفت: «من معتقدم دولت‌ها باید برای این بعد از انسان فكر اساسی بكنند و برنامه ارائه بدهند».

وی درباره ارتباط حوزه و دانشگاه نیز گفت: «وحدت حوزه دانشگاه از ضروریات امروز كشور است كه در سایه آن می‌توان به رشد و بالندگی علمی رسید. حوزه و دانشگاه به هم محتاج هستند. به اعتقاد بنده حیات جامعه ما در این است كه حوزه و دانشگاه با هم متحد شوند؛ چنان كه حضرت امام(ره) دراین باره طرح بحث كردند، اما از سوی حوزه و دانشگاه محقق نشد».

آقاتهرانی هم‌چنین اظهار كرد: «از جمله كارهای جدی كه در دولت نهم انجام شد همین بود كه گرچه آقای احمدی‌نژاد روحانی نبود، ولی ویژگی‌هایش بسیار به حوزه نزدیک بود و برای طرح پنج ساله توسعه روحانیون را وارد صحنه كرد و باعث شد حوزه در این خصوص پویاتر شود».

وی افزود: «در آغاز دولت آقای احمدی‌نژاد من ایشان را نمی‌شناختم و تنها نامی از ایشان شنیده بودم، اما وقتی دیدم ایشان دم از اسلام می‌زنند و اسلام برایشان اولویت دارد و به تعهدات اسلامی‌شان پایبند هستند، جذب ایشان شدم».

وی هم‌چنین گفت: «من به هیچ حزبی وابسته نیستم و به دولت هم به آن شكلی كه برخی خیال می‌كنند وابسته نیستم و شاید از معدود كسانی باشم كه انتقادات مردمی را به طور صریح به گوش آقای احمدی‌نژاد می‌رسانم، من مشاور احمدی‌نژاد نیستم، بلكه تنها به عنوان یك دوست به ایشان مشورت می‌دهم».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنانش گفت: «همان‌گونه كه در اسلام غش در معامله حرام اعلام شده كاندیداها مواظب غش در انتخابات باشند؛ یعنی به مردم قولی ندهند كه بعدا قدرت اجرای آن را نداشته باشند. دانشجویان هم باید هوشیار باشند و فریب نخورند. كاندیداها باید حریت داشته باشند و حقایق را به مردم بگویند».

وی با توصیه به مردم و دانشجویان مبنی بر این كه معیارهای اصلی نظام را در نظر بگیرید و طبق آن كاندیداهای خود را انتخاب كنید، گفت: «مواظب باشید در این میدان اصلح را برگزینید».

آقاتهرانی هم‌چنین اظهاركرد: «یكی از اشكالات حزب‌گرایی این است كه فردی كه عضو حزب می‌شود بدون چون و چرا و تحقیق تمام تصمیمات حزب را می‌پذیرد و توان درست قضاوت كردن از او گرفته می‌شود».

وی در پایان گفت: «دانشجویان، قشر تحصیل‌كرده جامعه هستند و با بررسی و تحقیق درباره انتخابات بهتر می‌توانند تصمیم گیری كنند، دانشجویان مواظب باشند دچار تندروی‌ نشوند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
من دلایلی که احمدی نژاد به روحانیون نزدیک نیست را نوشتم ولی چاپ نکردید ، چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
بازم مینویسم ، چاپ نکنی دیگه عمری حتی 1 بار دیگه این سایت رو باز کنم.(فکر می کردم حداقل شما کامنت ها را با بی طرفی چاپ کنید.ولی انگار شما ادای بی طرف ها را در لباس احمدی گرایی دارید.)
1- یا احمدی نژاد با تایید مشایی و وصلت با یک بدعت گذار از روحانیت فاصله زیادی دارد
2- و یا اینکه روحانیونی که این شخص به آنها نزدیک است از اسلام فاصله زیادی دارند که حتی صدایشان برای بیت المال گم کرده در نیامد ، چه برسد به قرآن که با رقص آوردند و ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین