کد خبر: ۹۰۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۵

موسوی: با رنگ سبز مظلومیت خود را به همه نشان می‌دهیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی در نخستین پست وبلاگش که با عنوان «چرا سبز؟» منتشر شده به تشریح چرایی انتخاب رنگ سبز به عنوان نماد حامیان و طرفداران خود پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

رنگ سبز، به عنوان نماد فعالیت‌های انتخاباتی در حال گسترش است. در مورد این رنگ، نگاه‌ها و باورهای مختلفی وجود داشته و اکنون طیفها و گروه‌های متعددی بنا بر خواست، باور، یا موجودیت خود در تمام جهان رنگ سبز را به عنوان نماد برگزیده‌اند.

برپایه دلمشغولی‌های هنری‌ام می‌دانم که رنگها عوارضی درحال گذشتن نیستند. آنها از جنس واقعیتند تاثیر می‌گذارند و از وجود و عواطف انسانها متاثر می‌شوند. قرنها پیش و برای همیشه تاریخ، ائمه اطهار علیهم السلام این رنگ را انتخاب کردند. برای آن بزرگواران حتماً انتخاب رنگ سبز دلایل هستی شناسانه‌ای داشته و اتفاقی نبوده است.

قرآن کریم لباس بهشتیان را سبز دانسته است و براساس بعضی احادیث، سبز رنگ ردایی‌است که پیامبر (ص) در قیامت می‌پوشد.

سبز رنگ نماد اهل بیت و پرچم امام علی (ع) است و در هجمه ظلم و بی عدالتی یادآور امید و انتظار ما برای ظهور حضرت مهدی (ع) است. ما ایرانیان نیز شادی هر شروع نیکی را باسبز نشان می‌دهیم و دعا می‌کنیم که زندگی کسانی که عزیزمی داریم سبز باشد.

همه دوستان می‌دانند که امروزه بخش بزرگی از مبادلات اطلاعات و اتفاقات برای کل و عموم جامعه بر عهده تلوزیون و رادیو است، اما ظاهرا اکنون این رسانه‌ها تنها متعهد به گزینش اطلاعات به نفع خواست و مطالبات گروه‌ها و افراد موردنظر و انتقال گاه غیر امانتدارانه اطلاعات از جانب دیگر افراد فعالند.

در نبود و یا حضور غیر عادلانه و غیر دوستانه رسانه ملی این رنگ بهترین رسانه برای ما است تا مظلومیت خود را به گوش همگان برسانیم و البته برای ما به واسطه آن سابقه معنایی که پیشتر گفته شد رنگ سبز به معنای متعهد بودن و باورداشتن به ارزشهای مذهبی نیز هست.

این رنگ برگزیده شد که با شعارهایی که قبولشان داریم منطبق است، پیام آور شادیست.

خدایا! تنها تورا می‌پرستم و از تو کمک می‌خواهم و با خود زمزمه می‌کنم:
برگ درختان سبز در نظر هوشیار ::::: هر ورقش دفتریست معرفت کردگار
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۱
0
0
زنده باد موسوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
0
0
زنده باد موسوی

زنده باد سبز

زنده باد جنبش سبز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
0
0
خدایا! تنها تورا می‌پرستم و از تو کمک می‌خواهم و با خود زمزمه می‌کنم:
زنده باد موسوی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین