کد خبر: ۹۰۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۱
رئیس مجلس خبرگان رهبری رأی خود را به صندوق انداخت

هاشمی: امانتی بالاتر از رأی مردم نیست

انتخابات این دوره را از هر دوره حساس‌تر می‌دانم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران رای خود در دهمین دوره انتخابت ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را در صندوق شماره 160 انداخت. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح جمعه پس از اخذ رای در جمع خبرنگاران درباره نظر خود درباره این انتخابات گفت: «انتخابات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از سرنوشت سازترین انتخابات کشور است».

وی اضافه کرد: «با شرایطی که درجهان و منطقه وجود دارد و با توجه به پرونده سازی‌هایی که درشورای امنیت علیه ما صورت گرفته و نیروهای اشغالگر هم در اطراف ما وجود دارند، بیش از هر دوره مردم احساس مسئولیت کردند و با حضور در خیابان‌ها، مراسم و دانشگاه‌ها آگاهی خود را نشان دادند».

وی تأکید کرد: «انتخابات این دوره ریاست جمهوری را از هر دوره حساس‌تر می‌دانم».

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: «بسیار مهم است که این انتخابات به گونه‌ای برگزار شود که هیچ کس نتواند شبهه‌افکنی کند و همه بپذیرند آنچه که از صندوق بیرون می‌آید همان باشد که مردم رای دادند».

وی اظهار داشت: «مسئولین اجرایی و نظارتی توجه کنند که هیچ امانتی بالاتر از این نیست چون سرنوشت ایران، انقلاب و حتی جهان اسلام به این وابسته است. تاثیر ایران در معادلات جهانی بالاست و پس از انتخابات نیز این تاثیرگذاری بیشتر خواهد بود».

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال خبرنگار رادیو ایتالیا که پرسید آرزوی شما از نتایج انتخابات چیست، گفت: «آرزوی من همان آرزوهای قدیمی است. ایران یک انقلاب اسلامی ومردمی دارد، کشور ما حق بزرگی در تاریخ بشریت دارد و مردم ما حق دارند از جایگاه اسلامی و ایرانی خود دفاع کنند».

وی با اشاره به اینکه منابع کشور ما بسیار غنی است، عنوان کرد: «نتیجه انتخابات می‌تواند این کشور را با تجربه ساخت‌وساز 30 ساله گذشته و بهره‌گیری از انسان‌های بسیار دانشمند و فرهیخته به جایگاهش در تاریخ بازگرداند».

وی همچنین در مورد عملکرد هواداران و حامیان نامزدها پس از اعلام نتیجه گفت: «وظیفه نامزدها مشخص است و هر کس که پیروز شود انشاء‌الله به عنوان مسئول رای مردم روی کار می‌آید و باید به طور جدی خدمتگزاری به مردم، کشور و انقلاب را پیگیری کند».

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: «من نمی‌توانم برای مردم وظیفه تعیین کنم، مردم با تشخیص خودشان سرنوشت خودشان را با رای خودشان تعیین می‌کنند».

وی ادامه داد: «انگیزه آنها نباید غیر از عظمت کشور، انقلاب و اسلام باشد».
 
هاشمی رفسنجانی خطاب به مردم اضافه کرد: «ارزش رای خودتان را بدانید و آرایتان را برخلاف عقایدتان ننویسید که تک تک این آرا موثر است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۲
0
1
تقلب تقلب تقلب تقلب تقلب تقلب تقلب تقلب
من در شهر ک گلستان از توابع رباط کریم مشاهده کردم(در مسجد امام حسن مجتبی که به مردم می گفتند جلوی اسم میر جسین موسوی کد 44 بنویسید
چون جلوی اسامی کاندیداها کد ننوشته اند در قسمت زنان لطفا از رای مردم محافظت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۲
0
0
آیا سایت جمهوریت فیلتر شده است؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین