کد خبر: ۱۲۴۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
اراده‌ای در روس‌ها برای راه‌اندازی نیروگاه بوشهر دیده نمی‌شود

احتمال تعویق مجدد راه‌اندازی نیروگاه بوشهر

تصویب تحقیق و تفحص از نیروگاه بوشهر در کمیسیون انرژی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون انرژی مجلس از بررسی علت خارج کردن سوخت از نیروگاه اتمی بوشهر در جلسه عصر امروز اعضای کمیسیون متبوعش خبر داد. 

به گزارش اکونیوز، حمید رضا کاتوزیان افزود: قرار است در جلسه عصر امروز علت خارج کردن سوخت از نیروگاه اتمی بوشهر با حضور اعضای کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد چرا که این موضوع سبب می‌شود راه‌اندازی نیروگاه بوشهر مجددا یک سال به تعویق بیفتد. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس پیش از این نیز اعلام کرده بود که روشی که روس‌ها در راه اندازی نیروگاه بوشهر به کار گرفته‌اند به نظر می‌رسد چندان همراهی با ایران ندارد. 

کاتوزیان همچنین گفته بود که به نظر می‌رسد اراده‌ای در همکاری روس‌ها در ایران در راه اندازی نیروگاه بوشهر دیده نمی‌شود. 

وی همچنین یادآور شد: خارج شدن سوخت از نیروگاه اتمی بوشهر موجب می‌شود راه اندازی این نیروگاه یک سال به تاخیر افتد و ما مجددا به نقطه قبلی خود باز گردیم. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در خاتمه گفت: قرار است جلسات دیگری در این خصوص با حضور برخی از مسئولان سازمان انرژی اتمی کشورمان برگزار شود.

تصویب تحقیق و تفحص از نیروگاه بوشهر در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز بعدازظهر این کمیسیون مصوب شد که از نیروگاه هسته‌‌ای بوشهر با توجه به وعده‌های بسیار زیاد داده شده در سال گذشته، تحقیق و تفحص انجام شود. 

سیدعماد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون انرژی در مورد وضعیت نیروگاه هسته‌‌ای بوشهر و عدم پیشرفت آن بود که با توجه به وعده‌های داده شده توسط مسئولان اجرایی برای راه‌اندازی آن در سال گذشته، اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که تحقیق و تفحصی از روند پیشرفت و یا عدم آن تهیه کنند. 

وی افزود: این تصمیم بدین دلیل بود که در طول سال 89 چندین بار مسئولان اجرایی از راه‌اندازی نیروگاه بوشهر خبر داده بودند تا برق هسته‌ای به میدان آمده و وارد مدار شود، از سوی دیگر این پروژه چندین سال است که عقب افتاده و روند راه‌اندازی آن به درازا کشیده شده است؛ این موارد باعث شد که اعضای کمیسیون به اتفاق تصمیم گیرند در مورد پروژه نیروگاه بوشهر تحقیق و تفحصی انجام شود. 

حسینی در پایان گفت: در صورت تصویب مجلس و پس از انجام تحقیق و تفحص از نیروگاه هسته‌‌ای بوشهر و ارائه آن به کمیسیون انرژی، این گزارش به صحن علنی ارائه می‌شود که مطمئنا بدنه اصلی هیأت تحقیق و تفحص از اعضای کمیسیون انرژی خواهند بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین