کد خبر: ۵۱۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۴
نماینده اسبق ایران در سازمان ملل:

پیشنهاد پذیرش قطعنامه را من دادم

آفتاب‌‌نیوز : وی که درباره انتشار نامه امام خمینی در خصوص دلایل پذیرش قطعنامه 598 با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «‌آقای هاشمی درست می‌گویند که شرایط داخلی و بین‌المللی به هیچ عنوان به سود ایران برای ادامه جنگ نبود». 

نامه محرمانه امام به مسؤولان (کلیک کنید)

این کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: در مقطع زمانی پذیرش قطعنامه بسیاری از کشورهای جهان و حتی خاورمیانه فکر می‌کردند که در صورت ادامه جنگ و پیروزی ایران، منافع بسیاری از کشورها به خطر خواهد افتاد لذا همه‌گونه حمایتی از رژیم عراق در جنگ می‌شد. 

رجایی خراسانی درباره انتقادات مطرح شده از هاشمی در پی انتشار نامه امام نیز اظهار داشت: «این نامه محرمانه نبود؛ بلکه تنها مسائلی فراموش شده و تاریخی در آن مطرح است که با صلاحدید آقای هاشمی منشتر شده‌اند». 

نماینده سابق ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه «پیشنهاد پذیرش قطعنامه در مجلس شورای اسلامی از جانب وی ارائه شده بود» افزود: «جنگ‌ها اصولا ابزار سیاستمداران هستند و کمیسیون‌های پارلمان که بر مسائل دفاعلی و جنگی نظارت می‌کنند هم کمیسیون سیاست خارجی هستند. 

حمله کیهان به هاشمی (کلیک کنید)

وی از مطلب فوق اینگونه نتیجه گرفت که شرایط سیاست خارجی ایران، ایجاب می‌کرد که جمهوری اسلامی با پذیرش قطعنامه و آتش‌بس موافقت کند. 

رجایی خراسانی در تحلیل دلایل انتشار نامه از سوی هاشمی رفسنجانی نیز گفت: «لابد شرایط سیاسی کشور به آن حد از خمودگی رسیده بود که آقای هاشمی برای جان دادن به آن تصمیم به انتشار این نامه گرفتند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین