کد خبر: ۸۷۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۰:۱۲
موج سوم بر بلندای میلاد؛

حاشیه‌‌های همراهی موسوی و خاتمی در اجتماع نسل سومی‌ها

داوود رشیدی: هنرمندان موسوی را از خانواده خود می‌دانند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیش از 5000 نفر از نسل سومی‌های ایران عصر امروز در بلندترین برج کشورمان میزبان میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، سومین همایش موج سوم ویژه حمایت از خاتمی و موسوی تنها گردهمایی پرشور و نشاط نسل سومی‌ها نبود و جمعی از سیاسیون و اهل هنر نیز به این همایش آمده بودند تا حمایت خود را از کاندیداتوری میرحسین موسوی اعلام کنند.

داوود رشیدی، بهاره رهنما، پگاه آهنگرانی، از جرگه هنرمندان و دکتر غلامعباس توسلی، ابراهیم یزدی، عبدا... رمضانزاده، سیداحمد هاشمی‌نژاد(برادر شهید هاشمی‌نژاد)، محسن آرمین، سید محمد صدر، مصطفی معین، لطف‌ا... میثمی، محمدرضا خاتمی، هادی خانیکی و محسن امین‌زاده از جمله میهمانان این همایش بودند.

اولین سخنران این مراسم عبدا... رمضانزاده بود و دومین سخنران سیداحمد هاشمی‌نژاد برادر شهید هاشمی‌نژاد که با تکان دادن پرچم سبزی که در دست داشت و به نشان حمایت از میرحسین موسوی آنرا تکان می‌داد بالای سن آمد.

وی که دو پرچم سبز در دست داشت، در بخشی از سخنانش گفت: «آنها که می‌گویند زندانیان سیاسی و خانواده شهدا و جانبازان همراه میرحسین موسوی نیستند، من اینجا اعلام می‌کنم که با 35 درصد جانبازی و سابقه چندین سال زندان و به عنوان یک عضو از خانواده شهدا، به دستور و به عشق خاتمی به میرحسین موسوی رای می‌دهم و از سوی بسیاری از خانواده‌های شهدا و جانبازان این پرچم را به خاتمی و میرحسین هدیه می‌کنم».

برادر شهید هاشمی‌نژاد در بخشی از سخنان خود این چند بیت شعر را خواند که «چه کسی می‌خواهد من و تو ما نشویم خانه‌اش ویران باد من اگر بنشینم تو اگر بنشینی چه کسی برخیزد چه کسی با دشمن بستیزد».

هاشمی‌نژاد که سخنانش با تشویق مکرر حاضرین در سالن همراه بود با اشاره به جوانان حاضر در سالن گفت: «چه کسی می‌گوید که میرحسین موسوی را نسل جوان نمی‌شناسند پس اینها چه کسانی هستند».

برادر شهید هاشمی‌نژاد در قسمت دیگری از سخنانش به بخشی از سخنان آیت‌ا... صانعی در دیداری که اخیراً مهندس موسوی در قم با ایشان داشت اشاره کرد و گفت: «آیت‌ا... صانعی در این دیدار به آقای موسوی گفتند من شما را خلاصه مدیریت امام(ره) می‌دانم و نسل جوانی که مدیریت امام(ره) را ندیده انشاء‌ا... با پیروزی شما خواهد دید».


وی گفت: «علیرغم اینکه برخی من را تهدید کرده‌اند که اگر این حمایت را از مهندس موسوی ادامه دهم چه خواهند با من کرد اما در این جا می‌گویم 12 سال زیر شکنجه نترسیدم و هم اکنون هم قاطع ایستاده‌ام که این گفته وی با این شعار حاضرین که"زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و "مرگ بر دیکتاتور" همراه شد.

پس از این سخنان کلیپی از سخنان میرحسین موسوی با شعر «همراه شو عزیز» پخش شد و پس از آن دکتر فهیمی‌فرد رئیس اسبق دانشگاه امیرکبیر و محمدرضا بهشتی پسر شهید بهشتی سخنرانی کردند».

داود رشیدی به نمایندگی از هنرمندان و اهل سینما بالای سن رفت و در حالی که عنوان می‌کرد «از شادی بغضی در گلو دارم» گفت: «به اینجا آمدم تا حمایت خود از میرحسین موسوی را اعلام کنم ما هنرمندان موسوی را از خانواده خود می‌دانیم».

پس از سخنان رشیدی حدود ساعت 20/18 مهندس میرحسین موسوی به همراه همسرش؛ دکتر زهرا رهنورد وارد سالن شدند که در این لحظه دیگر کنترل حاضرین و به‌ویژه عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های مختلف که تقریباً همه سن را از حضورشان پر کرده بودند امکانپذیر نبود.

حاضرین در حالی که شعار می‌دادند «درود بر موسوی، سلام بر خاتمی» عکس و پوسترهایی از خاتمی و موسوی را در دست داشتند که در پایین این عکسها نوشته شده بود «باران که می‌آید تو می‌آیی، خرداد ماه ترانه‌سرایی ماست تا بهار یک زمستان باقی است» و همچنان شعار می‌دادند که «حمایت از موسوی حمایت از خاتمی است، درود بر رهنورد، موسوی موسوی حمایتت می‌کنیم» و پس از آن همه حاضرین سرود یار دبستانی را با هم خواندند.

بر اساس این گزارش بعد از سخنان محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در بخشی از سخنان خود خطاب به میرحسین موسوی عنوان کرد: «پرتاب گاز خردل در مشهد یک نشانه برای شما بود و شما باید منتظر گاز خردل سیاسی و ماجراهایی مانند کارناوال عصر عاشورا باشید»، کلیپی با عنوان از گذشته تا امروز پخش شد که در این کلیپ عکس‌هایی از سید جمال‌الدین اسدآبادی، میرزاکوچک خان، ستارخان و باقرخان، دکتر مصدق، مدرس، بازرگان، آیت‌ا... طالقانی، شهید بهشتی، آیت‌ا... منتظری، شهید رجایی، شهید چمران، دکتر علی شریعتی، امام‌ خمینی(ره) و شهید جهان‌آرا و تصاویری از ملی شدن صنعت نفت و عکسهایی از بازگشت امام خمینی(ره) به ایران در آستانه پیروزی انقلاب و آزادی خرمشهر و انتخابات خرداد 76 و حوادث 18 تیر 78 و ترور سعید حجاریان پخش شد که این کلیپ با سخنانی از سید محمد خاتمی در خصوص تمجید از میرحسین موسوی پایان یافت.

حدود ساعت 15/19 تقریباً یک ساعت پس از حضور میرحسین موسوی، سیدمحمد خاتمی با شور و هیجان حاضرین وارد سالن شد و مهندس موسوی و زهرا رهنورد به نشان احترام جلوی پای خاتمی بلند شدند و مهندس موسوی در حالی که حاضرین شعار می‌دادند «درود بر خاتمی سلام بر موسوی» با وی دیده‌بوسی کرد.

سید محمد خاتمی سخنران بعدی این مراسم بود که با خواندن این بیت شعر از حافظ «که صبح است ساقیا قدحی پرشراب کن» سخنان خود را آغاز کرد و در بخشی از سخنانش به این جمله قیصر امین‌پور اشاره کرد که «چقدر زود دیر می‌شود».

پس از سخنان خاتمی، مهندس موسوی و زهرا رهنورد هم برروی سن آمدند و پرچمی که هدیه موج سومی‌ها بود به امضای سیدمحمد خاتمی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد رسید. مجری برنامه اعلام کرد که «یک روز بعد از انتخابات 22 خرداد این پرچم به پیروز انتخابات که انشاءا... مهندس میرحسین موسوی است هدیه می‌شود».

پس از آن یک نوجوان رای اولی به نمایندگی از رای‌اولی‌ها بالای سن آمد و دو شال سبز رنگ را به شکل نمادین به خاتمی و موسوی هدیه داد که خاتمی این شال سبز را دور گردن موسوی انداخت.

زهرا رهنورد به اصرار حاضرین طی سخنان کوتاهی عنوان کرد که امروز من تمام سلحشوری‌ها از دوره مشروطه تا دوران ملی شدن صنعت نفت تا پیروزی انقلاب اسلامی را در چشمان شما می‌بینم امیدوارم این سلحشوری‌ها در خردادها و خردادها و خردادها تکرار شود.

پیش از سخنان میرحسین موسوی، مجری برنامه از محمدباقر قالیباف شهردار تهران برای ایجاد زمینه‌های برگزاری این مراسم تشکر کرد و گفت: «با درایت آقای قالیباف امشب این برنامه در این مکان برگزار شد».

میرحسین موسوی آخرین سخنران این برنامه بود که خطاب به نسل‌ سومی‌ها و حاضرین عنوان کرد: «شما امشب به دلیل احساس عدم امنیت به اینجا آمده‌اید؛ همه ما به خاطر یک دغدغه مشترک و برای یک هدف واحد در اینجا جمع شده‌ایم؛ نگرانی ما از یک جنس است، نگرانی همه ما برای ایران، انقلاب و اسلام است».

موسوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «کافی نیست که در این کشور فقط دولت امنیت داشته باشد؛ باید آدم‌‌ها امنیت داشته باشند».

بخشی از سخنان این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم که به عملکرد صدا و سیما اشاره داشت و عنوان می‌کرد که حق مردم این است که به دنبال انتخاباتی باشند که در آن بیم تقلب و نفوذ و دستکاری نباشد؛ انتخاباتی که رسانه‌های محدود کشور در اختیار یک فرد و یا جناح قرار نگیرد با این شعار حاضرین همراه شد که «نصر من ا... و فتح‌ القریب مرگ بر این دولت مردم فریب» و «صدا و سیمای ما اصلاح باید گردد».

موسوی در بخش آخر سخنان خود گفت: «ذوق هنری و ادبی خاتمی را ندارم که به آن زیبایی برای شما شعر خواند؛ اما تنها می‌گویم شانس ما در با هم بودن و همه گیر کردن این جمع در سراسر کشور است و این آخرین وسیله برای ماست».

در پایان این مراسم تابلوی نقاشی از سوی موج سومی‌ها به میرحسین موسوی اهدا شد که برروی این تابلو تصویری از دماوند، پرچم ایران و میرحسین موسوی کشیده شده بود.







بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۱
0
0
به طرفداران آقای موسوی توصیه میکنم از واژه"مرگ"در شعارها استفاده نکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۲
0
0
برای پیروزی موسوی دعا می کنیم که بتواند رابطه ایران را با کشورهای جهان حسنه کند بخش خصوصی را میدان دهد تا دموکراسی در ایران
ا بگیرد قانون اساسی را به نفع مردم تفسیر کند نه به نفع قدرت زیر بنای کشور را با اقتصاد تولید وکار برنامه ریزی کند نه با واردات مطبوعات را ازاد نماید عوام فریبی را تعطیل کند مدیرت جهان را تعطیل وبه اداره بهینه کشور ب
ردازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۲
0
0
موسوی راست گفت که ذوق هنری خاتمی رو نداره البته هیچکس خاتمی نمیشه ولی به عشق ایران به احمدی نژاد رای میدیم ، فعلا تنها راه نجات همینه باور کنید!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین