کد خبر: ۹۶۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳
سرويس امنيت فدرال روسيه:

هر دو انفجار در مترو مسكو، تروريستی- انتحاری بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»؛ مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه (اف.اس.ب) اعلام کرد که بر اساس اطلاعات تایید شده از سوی ستاد عملیاتی این سازمان، هر دو انفجار صورت گرفته صبح امروز (29 ماه مارس- 9 فروردین) در دو ایستگاه متر «لوبیانکا» و «پارک کولتوری» در شهر مسکو طبق سناریویی مشابه و در اثر عملیات ترویستی-انتحاری به وقوع پیوسته است.

در بیانیه رسمی مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است: « بر اساس اطلاعات ستاد عملیاتی (اف.اس.ب) انفجارهای رخ داده در تاریخ 29 ماه مارس در دو ایستگاه «لوبیانکا» و «پارک کولتوری» پایتخت، طبق سناریوی واحدی اجرا شده و شواهد عینی حاکی از آن است که هر دو انفجار در اثر عملیات ترویستی-انتحاری به وقوع پیوسته است.»

مقامات ارگانهای انتظامی روسیه خبر داده اند که جسد هر دو فرد تروریست این حملات انتحاری در محل وقوع حوادث پیدا شده است.

براساس اطلاعات تاییده شده رسمی، انفجار نخست صبح روز دوشنبه در ساعت 7:56 در ایستگاه مترو «لوبیانکا» و دومین انفجار در ساعت 8:39 در ایستگاه مترو «پارک کولتوری» رخ دادند.

"سرگئی شایگو " وزیر حوادث غیرمترقبه روسیه اعلام کرد که تا ساعت 11 صبح امروز در مجموع 35 نفر کشته و 38 نفر نیز زخمی شده اند که تمامی آسیب دیدگان به بیمارستان منتقل شده اند.

طبق گفته های وی، در انفجار ایستگاه «لوبیانکا» 23 نفر از شهروندان روسی کشته و 18 نفر زخمی شده و در ایستگاه «پارک کولتوری» نیز 12 نفر کشته و 15 نفر زخمی شده اند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "دمیتری میدویدیف " رئیس جمهوری روسیه ساعتی قبل گزارش اولیه دادستانی کل مسکو و وزرای حوادث غیر مترقبه و بهداشت و درمان کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ارائه کمک به آسیب دیدگان حمله تروریستی صبح امروز در مترو شهر مسکو را دریافت کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین