کد خبر: ۱۲۴۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰

دادستان کل کشور: فیلم ظهور مصداق نشر کذب و تشویش اذهان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اژه‌ای در کنفرانس خبری امروز خود گفت: مدعی‌العموم قبل از تکذیب افراد حقوقی نیز بخش‌هایی از این مسایل مطروحه را خلاف بداند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای توضیح داد: انتظار و دعا برای ظهور از وظایف شیعیان است. اسنادی که در این مستند ذکر شده، بعضا ضعیف و غیرقابل اعتنا است و برخی نیز درست است که اهل فن باید درباره آن نظر دهند. درباره تطبیق آن علایم با افراد خاص و تبیین وقت ظهور مسئوله دیگری است. هر کس وقت تعیین کند برای ظهور، طبق اسناد و روایات مختلف، این فرد کذاب است و صحیح نیست و حرام است. تطبیق این علایم با افراد نیز کار هر کس نیست و صحیح هم نیست. بسیاری از افراد تطبیق پیدا می کنند و خلافش ثابت می‌شود.

وی در ادامه افزود: در سال‌های مختلف، تطبیق داده شد و خلاف درآمد. چرا انسان به صورت احتمالی هم که این مسأله را می‌‌داند، باید به افراد مختلف تطبیق دهد و بعد هم غلط دربیاید و مردم عادی که این را می‌شنوند و خلافش را می‌بینند، بد بین شوند.

اژه‌ای در این باره گفت: برخی از موارد در این سی دی گفته شده که همین الان خلافش ثابت شده. چرا این کار را می‌کنند؟ از طرف دیگر نسبت‌هایی به افراد داده‌اند که این افراد تکذیب کرده‌اند. آقایان قائمی، ری‌شهری و کورانی این مسئله را تکذیب کرده اند و این نشر کذب است. برخی از مسایل که صحیح نیست منتشر می‌شود و این موجب تشویش اذهان است. آیا جهان اسلام مسأله مهمتری به جز تعیین مصادیق احتمالی بر روایات نداریم؟"
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین