کد خبر: ۸۵۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۶
درباره حضور خود جدی هستم

میر حسین موسوی دلایل حضور خود را اعلام کرد

دنبال یک گفتمان ویژه هستم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی اعلام کرد: «درباره حضور خود جدی هستم».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، مهندس میرحسین موسوی در جمع جوانان موسوم به جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب تصریح کرد: «این حضور را در تناقض با فعالیت‌های بقیه دوستان نمی‌بینم».

موسوی بیان کرد: «من هم به آقای خاتمی و هم به آقای کروبی ارادت دارم و خودم را از دوستان آنها می‌دانم و از قدیم‌‌ها هم کار کرده‌ایم».

موسوی با اشاره به حضور کاندیداهای مختلف در عرصه انتخابات خاطرنشان کرد: «این چند صدایی بودن را مفید می‌دانم، چرا که معتقدم هر کدام ظرفیت‌هایی را برای کشور ایجاد می‌کند. در انتخابات اخیر مجلس، در برخی مناطق شرکت‌کنندگان در انتخابات به شکل غیرقابل قبولی، تنزل یافته بود و اگر می‌خواهیم این مساله تکرار نشود، در این مرحله از صداهای گوناگون استقبال کنیم».

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس اظهار کرد: «من به دنبال یک گفتمان ویژه هستم و این هم منبعث از فضای اول انقلاب اسلامی است. به نظر من امروز بیش از گذشته باید نگران وحدت جامعه باشیم و باید کاری کنیم که صرف‌نظر از مبارزات سیاسی، صفوف مردم را شقه شقه نکنیم».

موسوی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) بر وحدت در جامعه افزود: «در کمتر سخنرانی از حضرت امام (ره)‌ می‌بینیم که ایشان از وحدت در جامعه صحبت نکرده باشند، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر بیش از اندازه فضای سیاسی کم اعتنا به این وحدت مردم بوده است که این می‌تواند خطرآفرین باشد».

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه در نظامی که انتخابات را مهم می‌داند باید انتظار داشت که دولت‌های مختلفی با دیدگاه‌های مختلف بر سر کار بیایند، تاکید کرد: «اگر قواعد حاکم بر نظام خوب حفظ شود نباید بیمی از این داشت که جناح‌های مختلف جایگزین یکدیگر شوند».

موسوی در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت: «هر گفتمانی دافعه و جاذبه‌ای دارد و بنده به گفتمان انقلاب معتقدم و با بازخوانی آن با توجه به شرایط زمانی و مکانی آن را مطرح می‌کنم و طبیعی است که در سطح جامعه توجهی به شیوه طرح این موضوع وجود داشته باشد».

وی با بیان این که قشر وسیعی از مدیران خوب کشور در جناح‌های مختلف حاضرند با هر دولتی که برای کشور خدمت کند کار کنند، تاکید کرد: «متاسفانه ما این حقیقت را ندیده گرفته‌ایم و با تضعیف نیروی انسانی کارآمد و مدیران با تجربه، کشور را فقیرتر کرده ایم و فقر از نظر نیروی انسانی مهمتر از فقر مالی است».
 
موسوی با اشاره به اینکه مردم خیلی مثل تشکیلات و جناح‌ها خود را در کلیشه‌ها حبس نمی‌کنند گفت: «مردم در یک جمله هم از ایستادگی در مقابل قدرت‌های زورگو ممکن است تعریف کنند و هم از آزادی‌های اساسی دفاع کنند و از دخالت در امور شخصی مردم تبری بجویند».

موسوی اضافه کرد: «مردم عادی کشور ما می‌دانند که ایستادگی در مقابل سیل عظیم تغییرات فرهنگی و رسانه‌ای که در جهان راه افتاده غیرممکن است در عین حال معتقد به یله کردن همه امور و تسلیم در مقابل هر تغییری نیستند. آنها با عقل جمعی خود می‌دانند که در این گونه موارد آنچه موثر است مدیریت این تغییرات در جهت منافع ملی و ارزش‌های اسلامی است».

موسوی، یکی از دلایل ورود خود به صحنه گفت‌وگو در عرصه عمومی را احساس خطر از دور زدن‌های واضح قوانین دانست و گفت: «به نظر بنده اهمیت این مساله از هر مشکل دیگر بیشتر است. اگر قرار است آنچه مجلس تصویب می‌کند و به صورت قانون در می‌آید یا مجمع در چارچوب اختیارات و وظایف خود، تصویب و ابلاغ می‌کند، اجرا نشود و این رویه شود بعد از مدتی چه چیزی از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی می‌ماند».

در ادامه‌ این جلسه از مهندس موسوی درباره نقش زنان در جامعه و اینکه چطور می‌شود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که یک عرصه باز و پویا برای فعالیت زنان در جامعه ایجاد شود؟ سوال شد. وی در این رابطه پاسخ داد: «شکی نیست که از نظر آماری و فراوانی زنان تحصیل‌کرده، نسبت به قبل از انقلاب تغییرات وسیعی داشته‌ایم و می‌توانیم نمونه‌ این مساله را در ترکیب دانشجویان مشاهده کنیم. در این زمینه تحول وسیعی را شاهدیم ولی زنان متناسب با این تحول در سطح عمومی کشور حضور پیدا نکرده‌اند و باید این مساله شکافته شود تا معلوم شود که چه دلایلی در این زمینه وجود دارد».

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه موانع اولیه‌ای که می‌توانست از نظر قانونی جلوی پیشرفت زنان را بگیرد رفع شده است، تصریح کرد: «امروزه اگر از کسی بپرسیم که آیا یک زن می‌تواند وزیر باشد؟ قطعا می‌گوید بله، ولی عملا می‌بینیم که چنین اتفاقی نمی‌افتد. در این زمینه باید جامعه را از نظر هنجاری مورد مطالعه قرار دهیم و تصور جامعه را از نقش زنان متحول کنیم».

موسوی بر نقش زنان در احیای جایگاه‌ خود در جامعه تاکید کرد و گفت: «اگر جامعه‌ زنان کشور این تصور را نداشته باشند که باید در موقعیت‌های حساس‌تر حضور یابند، هیچ منعی هم که نباشد باز هم شاهد حضور موثر آنها نخواهیم بود».

وی با اشاره به مشارکت زنان برای رای دادن در انتخابات اظهار کرد: «رویه‌ای ایجاد شده است که خانم‌ها در چنین عرصه‌هایی حضور داشته باشند. در بحث شوراها نیز شاهد حضور این قشر هستیم و در این زمینه هیچ‌گاه هم با مانعی روبه‌رو نشده‌اند و این نشان می‌دهد در جاهایی که تصور مثبتی باشد، بدون اینکه مانعی باشد زنان حاضر می‌شوند».

رییس فرهنگستان هنر با تاکید بر اینکه به نسبت فراوانی زنان تحصیل‌کرده و توانا، نقش آنان را در جامعه شاهد نیستیم خاطرنشان کرد: «دلیل این مساله بیشتر از آنکه به تصمیم‌گیری سیاستمداران مربوط شود به تصور جامعه از نقش زنان بر می‌گردد. در تحول جامعه در این زمینه، ‌هم دولت‌ها نقش دارند و هم جامعه‌ زنان باید در این زمینه فعال شوند و نقش خود را در جامعه بازتعریف کنند. این مساله موجب می‌شود که برخی بداخلاقی‌ها در جامعه نیز از بین برود؛ یعنی اگر نقش زنان در جامعه به درستی دیده شود می‌تواند بسیاری از این بداخلاقی‌ها را حل کند. بعضا گفته می‌شود که کشیده شدن زنان به عرصه‌های جدی می‌تواند تاثیرات منفی داشته باشد، ولی من برعکس، معتقدم جدی شدن نقش خانم‌ها می‌تواند مشکلات فرهنگی ما را حل کند».

وی تاکید کرد: «در رابطه با شرکت خانم‌ها در سطوح مدیریتی هیچ‌گاه منع قانونی وجود ندارد اما موانع هنجاری هنوز وجود دارد که باید حل شود».

موسوی در پایان با تاکید بر لزوم دفاع از حق و ارزش‌ها به دانشجویان توصیه کرد: «از ارزش‌ها و آنچه حق است، دفاع و به مصلحت کشور توجه کنید و خیلی صریح در مقابل کژی‌ها و باطل واکنش نشان دهید. این کار ممکن است در کوتاه مدت به ضرر این جناح و آن جناح باشد ولی در درازمدت به نفع همه ملت‌ خواهد بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
0
0
آقای موسوی نیا بگذار به خاتمی رای بدیم. شما بیای اون انصراف میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
0
0
هاشمی خاتمی احمدی نژاد امتحان خود را خود راپس دادند در صورتی که از اول حق شما بود وملت در دوران دفاع مقدس به صداقت تو پی برده بودند ولی شما مانند جد بزگوارتان علی ع پس از رحلت زسول مکرم بخاطر وحدت سکوت کرد ولی وقتی دید اسلام از محتوی خالی میشود خلافت قبول کرد امروز شما نیز جهت جلوگیری از انحراف انقاب اسلامی این مسئولیت بپذیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
0
0
با توجه به نوشته خواننده اول ، پس تكليف ماجراي غدير خم چه ميشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
0
0
من هم فکر می کنم اتحاد خاتمی موسوی بسیار بهتر از حضور هر دوی آنهاست کاش موسوی نمی امد و از خاتمی حمایت می کرد ولی خوب حالا که می خواهد بیاید کاش اتحاد را فراموش نکنند حضور موسوی و خاتمی غیر از زیان چیزی ندارد ولی اتحاد این دو بسیار نیکوست
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
0
0
صفحه جدید شما مطابق با یوزابیلتی نیست. کار بر با باز کردن این صفحه نمی داند نسبت به نقطه آغازی صفحه اول در کجا قرار دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۰
0
0
مير حسين به درد معاون اولي مي خورد.اگر معاون اول خاتمي شود خوبست.
ناشناس
|
Estonia
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۰
0
0
سلام . دوستانی که با آمدن مهندس موسوی به خاطر شکسته شدن آرای خاتمی مخالفن ، به نظر من می شه یک جور دیگه به قضیه نگاه کرد . به نظر من در هر صورت این انتخابات به دور دوم خواهد کشید که در حالت نبود موسوی به احتمال زیاد احمدی نژاد و خاتمی دوپای آن خواهند بود ، حالا اگه کسی بیاد که بتونه آرای احمدی نژاد رو دور اول بشکنه بطوریکه احمدی نژاد به دور دوم نره خیلی خوبه ، موسوی یه همچنین شخصی هست که محبوبیت خاصی بین نسل قبل ما داره و عده ای از عامه جامعه که به هر دلیل با خاتمی مشکل دارند و آراشون می خواست بره به سمت احمدی نژاد به این سمت میل می کنه رایشون که این خیلی خوبه و مطمئنن اگه انخابات با خاتمی و موسوی به دور دوم بکشه بهترین حالت خواهد بود و موسوی به نفع خاتمی کنار می کشه و در هر صورتش شرایط خوبی خواهد بود .
ناشناس
|
Seychelles
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۰
0
0
باسلام.مردم بیشر انهایکه رای می دهند بدون توجه به جناحهای سیاسی موجودبه شخص رای میدهند سید بودن اقای خاتمی سابقه خوب ایشان وشناخت مردم خصوصا جوانان اینها از اقای موسوی سابقه ندارند درنهایت تنها کسی که می تواند رای خوبی رابه نفع خود به صندوقها بیاورد شخص اقای خاتمی هستند بزرگان بررسی کنندو یکی ازسه بزرگواربمانندتاکشور ومردم نجات یابند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۰
0
0
میر حسین موسوی از هر کاندیدایی موجه تر م باشد و تنها کاندیدایی است که قادر به ایجاد وحدت در جامعه و ایجاد فرهنگ کار و تلاش بدون حذف هر گروه وجناح از نقطه نظر فکری و بدون دخالت دادن مواضع سیاسی برای اداره کشور می باشد. به نظرم شایسته ترین فرد ایشان است و به اعتقاد بنده خیلی وجه اشترک بین خاتمی و یا کروبی با ایشان نیست . سابقه کار کردن با کلیه جناحها را فقط در زمان آقای مهندس موسوی می توان دید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین