کد خبر: ۱۵۴۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
سازمان بازرسی كل كشور اعلام کرد:

كشف يک تخلف بزرگ ديگر در شبكه بانكی

ده‌ها ميليون يورو و چندين ميليون دلار تسهيلات بدون اخذ وثايق كافی به يک شركت خصوصی اعطا شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور رييس سازمان بازرسي كل كشور و مديركل بازرسي استان هرمزگان از كشف يك تخلف گسترده ديگر در يك بانك دولتي خبر داد و گفت: طي اين تخلف بيش از ده‌ها ميليون يورو و چندين ميليون دلار تسهيلات بدون اخذ وثايق كافي به يك شركت خصوصي اعطا شد.

عباس مؤمن‌آبادي كه در يك نشست خبري به مناسبت سالروز صدور فرمان 8 ماده‌اي مقام معظم رهبري درباره مبارزه با فساد اقتصادي سخن مي‌گفت، از كشف يك تخلف گسترده ديگر در شبكه بانكي خبر داد و افزود: اين تخلف در جريان اعطاي تسهيلات توسط يك بانك دولتي به يك شركت خصوصي رخ داده است.

مشاور رييس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: طبق بررسي‌هاي انجام شده، مسئولان وقت اين بانك دولتي در پرداخت تسهيلات ده‌ها ميليون يورويي و چند ميليون دلاري به يك شركت خصوصي مرتكب تخلفات متعددي شده‌اند.

وي ادامه داد: بانك مورد نظر در قبال اعطاي اين تسهيلات، وثيقه چنداني دريافت نكرده است و ميزان سرمايه اين شركت در داخل كشور نيز بسيار كمتر از ميزان بدهي آن به سيستم بانكي است كه آن هم در گرو بانك‌ها مي‌باشد.

مؤمن‌آبادي خاطر نشان كرد: با ورود به موقع اداره كل بازرسي هرمزگان به اين موضوع از پرداخت 20 ميليون يورو ديگر به شركت مذكور جلوگيري شد.

وي هشدار داد: چنانچه در مراحل رسيدگي به اين پرونده بي‌دقتي يا تأخيري صورت گيرد قطعاً تضييع بيش از پيش حقوق بيت‌المال را شاهد خواهيم بود.

مديركل بازرسي استان هرمزگان گفت: اين اتفاقات در حالي صورت مي‌گيرد كه هم اكنون در استان هرمزگان صدها پروژه نيمه تمام به علت عدم تأمين منابع مالي مورد نياز از طرف سيستم بانكي، بلاتكليف رها شده است و راه اندازي آن‌ها مي‌تواند علاوه بر تقويت توليد ملي و نجات كشور از وابستگي، زمينه اشتغال هزاران جوان بيكار منطقه را فراهم آورد.

وي افزود: منابع بانكي كه بايد صرف توليد ملي و توسعه اقتصاد كشور شود نمي‌تواند با اشاره عده‌اي خاص راهي خارج از كشور شود و اهداف هزينه كرد اين وجوه بايد شفاف باشد.

مشاور رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: اموال عمومي متعلق به همه است و ملك شخصي كسي نيست كه عده‌اي چوب حراج به آن بزنند و هر جا منافعشان به خطر مي‌افتد با توسل به تخريب، تهمت و جوسازي سعي در مظلوم‌نمايي و تأثيرگذاري بر روند پيگيري پرونده‌ها دارند.

وي ادامه داد: پرداخت چنين تسهيلاتي آن هم با چنين وضعي در تضاد با عدالت است و سيستم بانكي هيچ توجيهي در قبال افكار عمومي ندارند.

سازمان بارزسي كل كشور در پايان آورده است كه روزهاي آينده ابعاد وسيع‌تري از اين تخلف اطلاع‌رساني خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
0
ماشاالله دوزدزيادشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
0
به سلامتی ودل خوش اختلاس گران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
0
متاسفانه دولت در اجرا و بسط عدالت در جامعه ناتوان بوده و درحالیکه بعضاُ پانصد هزار تومان برای بخشی از جامعه حیاتی است برای بعضی نیز پول خرید تنقلات برای فرزندانشان است
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
0
چه می کنه این دولت عدالت محور!!!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
0
دولت عدالت محور همینه همینه دختر عموی فقیر من ازدواج کرده برای 2میلیون وام ازدواج هرروز در بانک است ریس .... بانک میگه وام ازدواج لغو شده ولی به فک وقامیلش دو روزه وام صد میلیونی میده اینه عدالت احمدی نژادی که از اول تا حالا میگه اسامی مفسدان اقتصادی توی جیبم است تورو خدا بس کنید بگید ما .....خیالمان راحت میشود دیگر ادعای اسلام نکنید امام علی به برادرش پول اضافی نداد اونوقت اقای عدالت طلبمان بدون نوبت فک وفامیلش را به مکه می برد ادعای .......خدا جزای همه را می دهد چه خوب چه بد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین