کد خبر: ۹۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳

رنگ‌پاشی‌های زنجیره‌ای بر قبور یاران امام خمینی(ره)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس مطبوعات و رسانه‌ها: ماجرای اهانت به مقبره پیشگامان انقلاب اسلامی ایران و یاران امام خمینی(ره) از اهانت به مقبره آیت‌الله خاتمی در شهرستان اردکان به مقبره "شهید محراب" آیت‏الله صدوقی درمسجد حظیره یزد کشیده شد.

براساس خبری که در روزنامه آفتاب یزد منتشر شده آمده است که در دوره آیت الله خمینی پیشتر از وی به عنوان شهید محراب نام برده می‌شد.

به گزارش روزنامه آفتاب یزد، محمد صدوقى، نوه آيت‌الله صدوقى در باره این هتک حرمت‌ها گفته است: " اين اقدام كاملا مشابه جريان رخ داده در مقبره آيت‌‌الله خاتمى پدر محمد خاتمى رئيس جمهور سابق ايران در اردكان بود و افرادى كه هنوز براى ما ناشناس هستند، بر روى سنگ مزار آيت الله ‌صدوقى كه در واقع به كلام آيت الله خمينى مزين شده بود،‌ رنگ پاشيدند. "

به نوشته آفتاب یزد محمد صدوقى با اشاره به وقايع رخ داده از دى ماه گذشته تاكنون مثل آتش زدن درب مـنـزل آیـت الله صـدوقـى،‌ ‌اهـانـت به مقبره آيت الله خاتمى و اهانت به مقبره آيت الله صدوقى، تاكيد كرده كه " به نظر من كسانى كه اين سلسله ‌اخبار را مى‌شنوند ناخودآگاه متوجه مى‌‌شوند كه اين اقدامات سناريوى خاصى را دنبال مى‌كند. "

حجت الاسلام صدوقى فرزند آيت الله صدوقى هم اكنون امام جمعه يزد است. فرزندان آيت الله خاتمى نیز از اصلاح طلبان به شمار مى‏روند.

در حال حاضر نمایندگان اصلاح طلب یزد خواهان شناسایی عوامل هتک حرمت آیت‌ الله خاتمی شدند همچنین شورای تامین شهرستان یزد نیز در حال بررسی این موضوع شده است.

همیچنین این اقدامات باعث شده بود بانو سکینه ضیایی، همسر آیت‌الله سید روح الله خاتمی در آرامگاه همسر خود تحصن کند. او تاکید کرده بود تا مشخص نشدن عوامل این حرکت زشت در آرامگاه خواهند ماند.

در پی این اقدام و نیز اطلاع مردم مومن و انقلابی اردکان و یزد از این اقدام و تماس و حضور برخی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مردم متدین بر سر مزار آیت‌الله خاتمی و پیگیری‌های سریع مسئولان گفته می‌شود در شهرستان ارکان یک مظنون دستگیر شده است. محکومیت این حرکت از سوی مسئولان و اصرار مردم و برخی مسئولان نسبت به پایان تحصن، منجر به آن شده تا همسر آیت‌الله خاتمی مزار ایشان را به صورت موقت ترک کرد.

مردم اردکان بعد از نماز مغرب و عشاء در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته مراسم دعای توسل را بر سر مزار آیت‌الله خاتمی برگزار کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین