کد خبر: ۸۷۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۰

پاسخ ایران به 5+1: آماده گفتگو هستیم

ايران بسته پيشنهادی خود را به روز خواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی بیانیه چندی پیش کشورهای گروه 5+1 و دعوت از ایران برای شرکت در دور جدید گفتگوها در مورد مسایل هسته‌ای، ایران نیز امروز با انتشار بیانیه‌ای از دور جدید گفتگوها استقبال کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، متن بیانیه رسمی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بیانیه مورخ 1388/01/19 شش كشور در لندن به این شرح است:

1- جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته از گفتگوهای سازنده و عادلانه مبتنی بر احترام متقابل در فضای همكاری استقبال می‌كند و بر این باور است كه مشكلات موجود در عرصه بین‌الملل باید از راه گفتگو حل شود.

2- جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را در تعامل فعال با آژانس انرژی اتمی در چارچوب NPT و مقررات آن همانند سایر اعضاء دنبال خواهد كرد.

3- برخی مفاد بیانیه 1+5 در تناقض آشكار با سایر بندها به گونه‌ای تنظیم شده است كه از تحولات جدید فاصله دارد و یادآور رویكردی است كه سعی داشت در گفتگوی با ملتها به جای احترام متقابل از ادبیات زور و تهدید استفاده كند كه ناكارآمدی آن به اثبات رسیده است. ملت ایران تعابیری چون استراتژی دو مسیره را نافی احترام متقابل و گفتگو در فضای عادلانه می‌داند و آن را اهانت و در تعارض با علاقه اظهار شده در بیانیه مزبور تلقی می‌كند.

4- جمهوری اسلامی ایران با این باور كه شرایط امروز جهان همگان را به عدالت، صلح و آرامش برای همه فرا می‌خواند، از ایجاد بسترهای مناسب برای گفتگو و همكاری در این زمینه استقبال و با به روز كردن بسته پیشنهادی ارائه شده در سال قبل آمادگی خود را برای گفتگو و تعامل سازنده اعلام می‌نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین