کد خبر: ۱۱۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴

گرانی کالاهای اساسی تأیید شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده در پاسخ به این سؤال که آیا شما می‌پذیرید که برخی از اقلام کالاهای اساسی افزایش قیمت داشته است، اظهار داشت: بله، می‌پذیرم و معتقدم افزایش قیمت برخی از اقلام به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی و مشکلات تأمین است.

محمد قبله گفت: قیمت جهانی علوفه، ذرت، جو، روغن خام و بسیاری از نهاده‌های کشاورزی افزایش یافته است و در کالاهای صنعتی نیز قیمت شکر و روغن نیز افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وزارت بازرگانی ۲۲ قلم کالای ضروری و اساسی مردم را ذخیره‌سازی کرده است، اظهار داشت: وقتی قیمت جهانی کالایی افزایش پیدا می کند ما برای تأمین آن به مشکل برمی‌خوریم به طوری که سالانه ۱٫۲ میلیون تن نهاده روغن احتیاج داریم که یک میلیون تن آن وارداتی است و در هفته گذشته قیمت جهانی روغن خام ۵۰ درصد افزایش داشته است.

قبله دلیل افزایش قیمت شکر را محدودیت واردات این محصول اعلام کرد و گفت: در حال حاضر درباره شکر مشکلی نداریم اما از آنجا که نرخ تضمینی چغندر هر ساله افزایش پیدا می‌کند، شکر نیز روند صعودی در افزایش قیمت‌ها دارد.

معاون سازمان حمایت در پاسخ به این سوال که گزارش‌هایی از سوی مردم به ما می‌رسد در خصوص افزایش قیمت کالاهای خرده‌فروشی در سطح شهر که معمولا بدون هیچ ضابطه و نظارت نیز هست اظهار داشت: مطمئنا اگر افزایش قیمت بدون ضابطه‌ای در سطح شهر رخ دهد ما برنامه‌های بسیار مفصلی برای برخورد با متخلفان داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین