کد خبر: ۸۷۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۸

دفاع مشاور احمدی‌نژاد از دخالت دولت در امور حج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری اسلامی گفت که انتصاب «علی لیالی» به عنوان سرپرست سازمان حج وزیارت از سوی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امری کاملاً قانونی بوده و نافی ضوابط و مقررات نیست.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، علی‌اکبر جوانفکر، در گفت وگویی با خبرگزاری دولت، در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات آیت‌الله ری شهری نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت درباره این انتصاب افزود: «انتزاع سازمان حج و زیارت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و الحاق آن به معاونت رییس جمهوری و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اساس مصوبه شورای عالی اداری صورت گرفته است».
 
وی سخنان آیت‌الله ری شهری را منبعث از دغدغه‌های ایشان نسبت به اجرای قانون دانست و تصریح کرد: «ما حساسیت و دغدغه‌های نماینده محترم ولی فقیه در سازمان حج و زیارت را در این زمینه درک می‌کنیم».
 
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری تاکید کرد: «براساس مفاد قانون شورای عالی اداری انتصاب رییس سازمان حج و زیارت باید با هماهنگی نماینده ولی فقیه در این سازمان انجام شود اما تاکنون هیچ شخص جدیدی به ریاست این سازمان منصوب نشده است».
 
جوانفکر در پاسخ به این پرسش که چرا در خصوص انتصاب آقالی لیالی این هماهنگی صورت نگرفته است؟، گفت: «در این قانون هیچ اشاره‌ای به ضرورت هماهنگی با نماینده معزز ولی فقیه در سازمان حج و زیارت به هنگام انتصاب سرپرست این سازمان که یک امر موقت محسوب می‌شود، نشده است».
و ی در پاسخ به این سوال که "اشاره به شئونات ولی فقیه در ارتباط با حج و زیارت نکته‌ای است که گفته می‌شود آیت‌الله ری شهری به آن تاکید کرده است، ارزیابی شما در این باره چیست"؟نیز گفت: «البته جایگاه رفیع رهبری و شئونات بی‌بدیل ولی فقیه بگونه‌ای است که نظر، دستور و حکم رهبری در همه امور کشور نافذ ، جاری ولازم الاتباع است».
 
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با بیان اینکه" رهبر فرزانه انقلاب همواره بر اجرای قانون به عنوان یک اصل پایدار تاکید دارند"، خاطرنشان کرد: «تبعیت از قانون و همراهی با اجرای آن نیز همسنگ با تبعیت از رهبری است». 

وی گفت: «ممکن است برخی اظهارنظرها متاثر از مشورت‌هایی باشد که بعضاً از روی بی‌اطلاعی یا خدای ناکرده اغراض خاص به برخی از شخصیت‌های موثر ارائه می‌شود. بنابر این هوشیاری بیشتر در این زمینه از اهمیت و ضرورت وی‍ژه‌ای برخوردار است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین