کد خبر: ۸۶۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۳:۱۹
علی‌رغم اصرار اعضای مجمع روحانیون مبارز بر ماندن خاتمی

خاتمی با صدور بیانیه‌ای رسماً از نامزدی در انتخابات انصراف داد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سید محمد خاتمی با صدور بیانی‌‌های، رسماً از نامزدی در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران انصراف داد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، بیانیه انصراف سید محمد خاتمی از ادامه حضور در عرصه انتخابات به عنوان نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه 26 اسفند ماه منتشر شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در این بیانیه آورده است با وجود انصراف، به حضور فعال خود در صحنه برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات ادامه خواهد داد.

محوراین بیانیه «تصمیم اخلاقی فراتر از کسب قدرت» است و خاتمی با تاکید بر این اصل، کناره‌گیری خود را از ادامه حضور در رقابت‌‌های انتخاباتی اعلام کرده است.

در این بیانیه سید محمد خاتمی به حضور فعال خود در صحنه انتخابات و تلاش برای اجماع نامزد‌‌های انتخاباتی تاکید دارد.

رئیس دولت اصلاحات تاکید کرده است که همچنان برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات، حضوری فعال خواهد داشت.

متن کامل بیانیه انصراف وی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم به عنوان نامزد انتخابات بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

زادروز همایون حضرت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و فرزند والاگهرش حضرت امام صادق (ع) را به ملّت شریف ایران و همه دوست‌داران حق و فضیلت شادباش می‌گویم و در آستانه سال نو، روز و روزگاری سرشار از شادابی و پیروزی را برای همه هم‌وطنان عزیزم و همه کسانی که به صلح در ج‌هان و کرامت و حرمت انسان در هر جا باور دارند آرزو می‌کنم.

سی سال از پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی که هزین‌‌های سنگین برای آن پرداخته شده است می‌گذرد و ملت بیدار ایران بحران‌‌های بزرگی را با پیروزی و سرافرازی پشت‏سر گذاشته است و دست آورد‌‌‌های بزرگ معنوی و مادی او در این دوران کم نیست ولی تا رسیدن به اوج آرمان‌‌های بلند تاریخی خود راه درازی در پیش دارد که به لطف الهی و بیداری و استواری و همت فرزندان دلیرش برای رسیدن به آن‌ها امیدوار است.

بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) در تبیین نظری و عملی این نظام همواره رأی مردم و حضور فعال و مسؤولانه آن‌ها در صحنه را اصل می‌خواندند و جریان انتخابات آزاد و سالم در جمهوری اسلامی را به ضرورتی اصیل و غیرقابل خدشه می‌دانستند.

اینک در آستانه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بار دیگر همه ما ایرانیان در برابر آزمایشی مهم قرار گرفته‌ایم، آنچه می‌تواند امید به آینده بهتر را زنده نگهدارد. حضور آگا‌هانه، مسؤولانه و فراگیر ملت است که هر مانعی را از پیش رو برخواهد داشت و من نیز در هر شرایطی نقش و وضع خود را جدا از نقش و وضع ملت شریف ندانسته و نمی‌دانم و در تمام دوران مسؤولیت رسمی و پس از آن ضمن تأکید بر آرمان‌‌های والای انقلاب همچنان در راه تقویت جامعه مدنی و تبیین گفتمان اصلاحات در متن جامعه از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهم کرد.

درخواست‌‌های گسترده اقشار مختلف و وسیع مردم در سراسر کشور مرا بر آن داشت که با وجود همه مشکلات، تنگنا‌ها و موانع به عنوان نامزد این دوره از انتخابات اعلام حضور کنم. در حالی که پیش از آن گفته بودم که ترجیح من چنین است تا در موقعیتی غیر از مسؤولیت ریاست جمهوری دین خود را به مردم و کشور بپردازم و بر این باور بودم که دیگرانی که شایسته‌اند در عرصه حاضر و فعال باشند.

بحمد الله قبل از من بزرگانی اعلام حضور کردند و اینک جناب آقای مهندس میرحسین موسوی هرچند دیر، آمادگی خود را برای نامزدی به طور رسمی اعلام کرده‌اند.

ضمن سپاس فراوان از همه محبت‌‌‌هایی که از دوستداران اسلام و ایران از جمله احزاب و تشکل‌‌های مختلف و نخبگان و اندیشمندان و هنرمندان و بالاتر از همه از سوی توده‌‌‌های پرشور مردم در سراسر میهن عزیز نصیب من شده است و نشانه این شور پرشکوه را همگان در سفر کوتاه من به استان‌‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر دیدند و به خصوص با تشکر از نسل جوان و بیداردل که شور و شعور تأمل برانگیز خود را بیش از پیش نشان دادند، اعلام می‌کنم که به یاری پروردگار همچنان و همواره در کنار مردم از عزت اسلامی، عظمت ایران و سربلندی ایرانی در همه حال و در همه جا در حد توان خود دفاع کرده و خواهم کرد.

ضمن تأکید بر این نکته که همه ما باید میدان و عرصه انتخابات را از بازیگرانی که چشم به تفرقه نیرو‌‌های اصلاح طلب و خواستار تغییر دوخته‌اند بگیریم و همه تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم معطوف کنیم، انصراف خود را از نامزدی در انتخابات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌دارم، اما همچنان با همه توان با فعالیت مستمر و حضور در صحنه اجتماع لحظه ای از آرمان‌‌های مردم و مسؤولیت خود در برابر آنان فاصله نخواهم گرفت.

در این شرایط حساس و خطیر نکته‌‌‌هایی را یادآور می‌شوم:

1- حرکت اصلاح‌طلبانه که تباری روشن و پیشینه‌ای تاریخی دارد، حرکتی است مستمر که از متن جامعه (نه بالضروره از حکومت و قدرت) می‌گذرد. آرمان‌‌های این حرکت در افقی قرار دارد که فاصله ما با آن کوتاه نیست، ولی آنچه باید به فوریت به آن اندیشید، «تغییر سازنده» در وضعیت کنونی کشور و در روال مدیریت آن است.

در عین احترام به همه مسؤولان و دست اندرکاران امور و عرض خسته نباشید به همه آنان، می‌گویم که شیوه عمل و راهکار‌ها و راهبرد‌ها (اگر واقعاً راهبردی وجود داشته باشد!) اکنون منجر به ظهور و بروز مشکلات فراوان و اساسی برای انقلاب، کشور و مردم شده است که رفع آن‌ها نیز همتی بلند و شکیبایی فراوان می‌طلبد.

بنابراین در این برهه حساس اندیشیدن به تغییر و تلاش برای تحقق آن، رسالت و وظیفه همه کسانی است که به ایران، به مردم و خواسته‌‌‌های مبرم آنان و به آرمان‌‌های انقلاب می‌اندیشیدند.

2- وحدت و پرهیز از تشتت رأی و تصمیم برای همه کسانی که گذر از وضع فعلی و رسیدن به وضعیتی بهتر را باور دارند، امری ضروری و پاس‌داشت آن مقتضای خرد است.

3- هنگامی که گفتم «یا من یا مهندس موسوی» در عین احترام به همه عزیزانی که در عرصه انتخابات حضور داشته یا خواهند داشت، به این ظرایف نظر داشتم:

اولاً: به اهمیت انتخابات، ضرورت پیروزی در آن، لزوم تغییر وضع فعلی در جهت مصالح کشور و اصلاح در حد توان و امکان، یک‌پارچگی نیرو‌‌های تغییرخواه و پرهیز از مخدوش شدن ضرورت‌‌‌های فوق با طرح گفتمان‌‌های متفاوت، (ولو یکسان در اصول) توجه داشتم و لذا با فرض آمدن جناب آقای موسوی نمی‌آمدم و حالا نیز نمی‌مانم.

ثانیاً: جناب آقای مهندس میرحسین موسوی دارای شخصیتی اخلاقی، آزاداندیش، متعهد به اسلام و انقلاب و مردم، از سرمایه‌‌‌های ارزشمندی است که در موقعیت‌‌‌های خطیر و حساس، صداقت و شایستگی خود را در خدمت به کشور و ملت نشان داده‌اند. همچنانکه برادر گرانقدرم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای کروبی نیز از نیرو‌‌های ارزش‌مدار، رنج کشیده پیش و پس از انقلاب، مخلص و شایسته است که همواره در خدمت مردم و انقلاب بوده‌اند و همچنین دیگر عزیزانی که آمدن خود به صحنه انتخابات را بزرگوارانه منوط به نیامدن من کردند، همگی بزرگواران شایسته‌اند.

ثالثاً: بر این باورم که جناب آقای مهندس موسوی، برای ایجاد تغییر در شرایط کنونی شایستگی لازم را دارند، هرچند ممکن است تفاوت‌‌ها و تمایز‌‌هایی در نظر و عمل وجود داشته باشد، اما مهم آن است که این عزیز نیز به آرمان‌‌های انقلاب و ملت پای بنداند و از حقوق و آزادی‌‌های بنیادین و حاکمیت مردم بر سرنوشت و مصالح ملی و حیثیت بین‌المللی کشور به جد دفاع کرده و می‌کنند.

رابعاً: حضور در انتخابات برای پیروزی است، نه یک تفنن پرهزینه و بر این باورم که ایشان زمینه کسب آراء و انتخاب از سوی مردم را دارند، البته در صورتی که همه ما هوشیارانه و واقع‌بینانه عمل کنیم.

خامساً: آنچه باید بیش و پیش از هر چیز مد نظر باشد، پیروزی اخلاقی است که اگر چنین باشد، نتیجه انتخابات هرچه باشد اخلاق‌مداران پیروز خواهند بود و شائبه رقابت بر سر قدرت برای من که همواره بر اخلاق تأکید داشته و دارم، امری است که همه تلاش خود را در رفع آن به کار خواهم برد.

حال که جناب آقای موسوی به صحنه آمده‌اند، با اجتناب از هرگونه گفتار یا عملی که موجب تفرقه باشد، نیاز به ایجاد فضای شاداب وحدت و همدلی است. هر عملی که به تشتت آراء و اختلاف نظر خواستاران «تغییر» - در هر جبهه و جناحی که باشند- بیانجامد، در پیشگاه خداوند و نزد مردم قابل گذشت نخواهد بود.

من به حکم وظیفه اخلاقی و برای پرهیز از هرگونه پراکندگی در آراء و با ایمان کامل به توان و مرجعیت مردم که «میزان» رأی آنان است و باید آرائشان در حد امکان به نقطه واحدی سوق داده شود، از صحنه نامزدی انتخابات کنار می‌کشم تا به یاری خداوند تغییر و بهبود اوضاع بهتر و کم هزینه‌تر در دسترس قرار گیرد و با این کار می‌کوشم تا امکان بهره‌برداری سوء را از کسانی که پیروزی خود را در القاء اختلاف و نیز تشتت آراء در جبهه گسترده خواستاران تغییر می‌جویند بگیرم.

بر این پایه از همه افراد و شخصیت‌‌ها و گروه‌‌های فعال در عرصه انتخابات می‌خواهم با تأکید بر موازین اخلاقی و پرهیز از واکنش‌‌های احساسی راه را بر هرگونه پیش داوری و سوء تفاهم ببندند و چشم اندازی نو برای تأثیرگذاری در سرنوشت انتخابات پیش رو بگشایند.

به برادران عزیزم آقایان کروبی و موسوی نیز صمیمانه عرض می‌کنم که مدبرانه و دلسوزانه صحنه را با تفاهم چنان مدیریت کنند که خدای ناخواسته به تفرقه و تشتت نیانجامد و می‌دانم که این عزیزان همه تلاش خود را در این راه به کار خواهند برد، ان شاء الله.

در اینجا بار دیگر از همه بزرگوارانی که به من اظهار لطف کرده و می‌کنند سپاسگزاری می‌کنم و به ویژه به جوانان عزیزی که داوطلبانه و بی هیچ چشم‌داشتی منشاء شوری دل‌انگیز و تحرکی مؤثر در جامعه شدند عرض می‌کنم که ما می‌توانیم در کنار هم و با بهره گیری از فضایی که ان‌شاء‌الله بازتر از فضای کنونی خواهد بود، در جهت خواست‌‌های تاریخی ملت و آرمان‌‌های بلند اصلاح‌طلبانه و برای تقویت ارزش‌‌های اصیل انقلاب و اعتلاء میهن و آزادی و حقوق اساسی ملت و عدالت همه جانبه و بالابردن وجهه و اعتبار مردم ایران در کشور و در منطقه و جهان حرکت کنیم.


ان ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب

سیّد محمّد خاتمی
26 اسفند 1387


گفتنی است که بیانیه انصراف خاتمی ساعتی پس از پایان جلسه مجمع روحانیون مبارز صادر شد که در آن جلسه آقای خاتمی دلایل انصراف خود از انتخابات را توضیح داد و اعضای مجمع هم در مورد انصراف ایشان بحث و گفتگو کردند و در پایان با رای‌گیری، اعضای مجمع بر ادامه حضور آقای خاتمی در عرصه انتخابات تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
inam az aghaye motaghed be jameye madani.... ke mige montaghedin faghat bayad ye entekhab onam shakhsi ke gofteman va barnamehash moshakhas nis dashte bash_and
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
[...] بابا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
امیدمان را ناامید کردی ....
ناشناس
|
Sweden
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
این یک توطئه است به موسوی رای نخواهم داد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
و به این ترتیب من در این انتخابات شرکت نخواهم کرد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
خسته نباسی بهترین تصمیم بود.3روزعزای عمومی برای مجاهدین انقلاب!!مشارکت 2خردادی های سابق وجدید وسایرشرکا!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
1
0
خاتمی اشتباه کرد بسیاری طرفداران او به موسوی رای نخواهند داد. آرا خاموش افزایش می یابد متاسفانه! و من هم یکی از آنها
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
I am, no longer, interested in this election _and will not vote f_or anybody else. I hate stupid karoubi.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
ترسو!! دلیلی نداشت تو استعفا بدی، اگه کسی هم قرار بود استعفا بده، باید میرحسین و کروبی میبودن نه شما.

یه اشتباه بزرگ دیگه از سوی اصلاح طلبان
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
ايران در سراشيبي سقوطي ديگر. يقين داشته باشيد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
خیلی جالب است! بهتر است خاتمی مانند میر حسین نکند و اگر از او بهتر در اینده آمد وسط معرکه نپرد. خدا حافظ خاتمی برای همیشه
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
این همه تلاش و این همه امید! کی جواب انتظار ما رو می ده؟
خوب کاری می کردید موسوی بره کنار چرا خاتمی؟!
اصلا این مملکت لیاقت کسی مثل خاتمی رو نداره بهتر که رییس جمهور نشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
سید محمد خاتمی نوعی ایثار کرد تا به حکومتگران تفهیم کند که حب قدرت آفت انقلاب است. ایران آباد آزاد مستقل با مهنس میرحسین موسوی
زنده باد اصلاحات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
جناب آقاي خاتمي
با عرض سلام خدمت جنابعالي بايستي تاسف خودم را از بابت اين تصميم ابراز کنم . متاسفم که چنين شد ولي بايستي عرض کنم که با اين تصميم ، عملا" همه دوم خردادي ها هم از شرکت در انتخابات انصراف دادند .
خواسته ما چنين بود که شما باشيد ولي الان که چنين نظري داريد ما نيز به آن ارج مي نهيم .
جنابعالي در قلب تک تک ما جاي داريد .
اميدوارم که در ساير مسائل موفق و پيروز باشيد انشاالله .
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
حالا احمدی نژاد آسوده می خوابد!
خاتمی چرا این کار رو کردی؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
تصور میکنم این کار نشانه موفقیت رقیب باشد. بالاخره توانستند با کشاندن میرحسین آقای خاتمی را کنار بگذارند. همچنین احتمال می دهم پس از کناره گیری آقای کروبی در چند روز پایانی هم خود آقای موسوی کنار بکشند و تنها رقیب در صحنه می ماند. یک نقشه تاکتیکی بود. گول خوردی آقای خاتمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
این قضیه خاتمی هم شده مثل قضیه علی کریمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
من و خانواده ام در انتخابات شرکت نخواهیم کرد. نمی توانم به فرزندان میر حسین را تفهیم بکنم. دشمنان اخلاق و تشنگان قدرت از این تصمیم خوشحال شدند البته میر حسین در دسته قرار نمی گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
خداوند ایشان و همه ی آزاد اندیشان را در پناه خود نگه دارد.ایشان هر کجا که باشند و در هر مقامی که باشند آزادمرد و اخلاق مدار اند.
خدا پشت و پناهش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
آخر اخلاقيات
اما نبايد اين كار رو مي كرد
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
برادران جنگ کنند . ابلهان باور...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
كاش انهاي كه د در سخن راني طرفدار مردم هستند
وپست مقام را بي ارزش مي دانند از سيد بزرگوار تواضع واز خود گذشتگي را ياد مي گرفتند

علي رغم اين كه اين سيد بزرگوار نفر اول نظر سنجي هاي انتخابات است
ودر صورت ماندن در صحنه انتخابات به كوري چشم انحصار طلبان حراف با بيش از 80 در صد اراء ما خوذه به رياست جمهوري مي رسيد ولي به خاطر جلو گيري از تفرقه اصلاح طلبان انصراف داد


درود بر اقاي خاتمي

رحمت بر امام خميني
`پاينده باد اقاي خامنه اي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
سلام به سيد عزيز.
رفتي اما بدان كه آنقدر عزيزي كه اگر چشم بسته هم باشد به كسي كه تو مي گويي راي خواهم داد.
دوستان عزيز،ايران را از ياد نبريم.
راي ما،ميرحسين موسوي
زنده باد اصلاحات
م.ه.ملكيان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
چرا؟واقعا که؟نمی بخشمت.به هیچ کس هم رای نمی دهم.باید 4 سال دیگه هم احمدی نزاد رو تحمل کنیم.فاجعه است.فاجعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
موسوی رفتاری کاملا کروبی وار و احمدی نژادگونه بروز داد! حالمان بهم خورد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
بااین وضعیت تقابل تمامیت خواهان باموسوی وکروبی جالب خواهد بود ومطمئنا"آنهاکه که به اختلاف اندازی بین اصلاح طلبان دامن میزدند ناامید شدند ومطمئن باشند خاتمی عزیز باانصراف خود، آنها رایک قدم به شکست نزدیک ترکرده است وقدم بعدی اتحاد موسوی -کروبی است که ان شاءالله به نفع اصلاح طلبان خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
بدون خاتمي در انتخابات شركت نمي كنيم
موسوي به دور دوم مي رود و سرنوشت هاشمي رفسنجاني مي يابد حال مي بينيد . اگر موسوي و كروبي ارزش مدار بودند به نفع مردم صحنه را خالي مي كردند و پشت سر آقاي خاتمي مي ايستادند . موسوي از الان نشان داده كه دنبال چيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
تصمیم شما از روز خرد ومنطق میباشد با ارزوی توفیق روز افزون جهت ایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
خاتمی مرد بزرگی است و او هرچه کند از روی عقل است 0
و به دلیل اینکه او را رئیس حزب اصلاح طلبان میدانم به هر کسی بگوید رای خواهم داد0
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
شاید یک باز با ملت باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
به سلامتی باز هم اصلاح طلبان شعور سیاسی محدود خودشان را نشان دادند، اگر کلاً آقای مهندس موسوی را بتوان اصلاح طلب به شمار آورد.
در هر صورت بنده به شخصه به شدت در انتظار برنامه های آقای مهندس موسوی هستم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
تصمیم شما از روز خرد ومنطق میباشد با ارزوی توفیق روز افزون جهت ایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
خاتمی محبوب همیشه قلبها. واقعا دوستت داریم خاتمی چه رئیس جمهور باشی یا نباشی.مطمئنا از این به بعد از دوست و دشمن طعنه های زیادی خواهی شنید اما ای سید حسنی چون جدت امام حسن ثابت قدم باش!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
اینهم درسی بزرگ دیگر ازاسوه وسمبل اخلاق وانسانیت وبزرگمرد متدین وروشنفکر ایران به خدا قسم مایه فخرومباهات است باشدتا تشنگان بی اخلاق قدرت درسی بیاموزند.جاودانه باد خاتمی بزرگ.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
متاسفم .هیجکس خاتمی نمیشود همه گلهای عالم تقدیم تو باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
متاسفم .هیجکس خاتمی نمیشود همه گلهایعالم تقدیم تو باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۷
0
0
خاتمي مصداق يك مسلمان واقعي است و ثابت كرد شيفته ايران و ايراني است نه تشنه قدرت زيرا قدرتمند بود و سو استفاده از قدرتش نكرد او مي گفت زنده باد مخالف من نه مرده باد مخالف
به توصيه ايشان به موسوي راءي ميدهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۸
0
0
«تصمیم اخلاقی فراتر از کسب قدرت»
مگر برای قدرت آمده بودی که تصمیم اخلاقی فراتر از کسب قدرت است ؟ ما به شما امید داشتیم قلب های ما شکست آرزوهای ما بر باد رفت. برنامه های ما نابود شد. همبستگی و یکدلی ما با یک تصمیم به یکباره از هم پاشید.
مسئولیت این همه شکست را جوابگو باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۸
0
0
بسمه تعالي
با توجه پاسخ جناب آقاي مير حسين موسوي سوالات زير صريح و بي پرده پاسخ داده شود .
1- معلوم شود جناب آقاي مير حسين اصلاح طلب است يا نيست.
2- نظر مباركشان نسبت به [...] آقاي مجتهد شبستري - اكبر گنجي و علي افشاري و اكبر عطري كه در آمريكا مشغول لاس زدن هستند چيست؟
3- اساس سكوت جناب آقاي مير حسين در دوران مشعشع اصلاحات چگونه توجيه مي شود؟
4- جريان تذكر حضرت امام در مورد استعفا چه بوده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۸
0
0
تنها راه پيروزي اصلاح طلبان اين است كه با توجه به اين فداكاري و از خود گذشتگي رهبر اصلاحات و نا اميدي شديد مردم و جوانان و طرفداران اصلاح طلبي و تغيير از كناره گيري ايشان و بالطبع خطر جدي كاهش مشاركت مردم در انتخابات و مقصر دانستن آقايان موسوي و كروبي در اين قضيه در فرصت مقتضي آقايان موسوي و كروبي به نفع آقاي خاتمي كنار روند و با پا درمياني بزرگاني چون: هاشمي رفسنجاني . سيد حسن خميني . دكتر عارف و آيات عظام: صانعي . موسوي اردبيلي . موسوي تبريزي . موسوي خوئينيها . موسوي بجنوردي . طاهري و غيره دوباره آقاي خاتمي را به صحنه برگردانند. انشاء الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۹
0
0
خاتمی را دوست دارم حتی اگر رئیس جمهور نباشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین