کد خبر: ۹۰۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۰

واکنش آیت‌الله یزدی به نامه آیت‌الله هاشمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در واكنش به نامه آيت‌الله هاشمی رفسنجانی خطاب به مقام معظم رهبری گفت: «در حال حاضر هر نوع تشديد التهاب در جامعه، مقابله و مخالفت با نظام و اهداف مقدس آن است».

آيت الله شيخ محمد يزدی درپاسخ به سئوال خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس كه درباره صحت و سقم اين جمله هاشمی رفسنجانی كه خطاب به رهبری نوشته بود: « رئيس قوه قضاييه وقت جناب آقای يزدی در پايان كار رياست جمهوری اينجانب، رسما اعلام پاكی و منزه بودن خانواده رئيس جمهور و حتی كم شدن دارايی ها در دوران مسئوليت را نمودند» افزود: اين سئوال در جاهای ديگر هم از من سوال شده كه اين جمله كه آقای هاشمی در نامه سرگشاده خطاب به مقام معظم رهبری نوشته‌اند كه فلانی يعنی من به عنوان رئيس قوه قضائيه گفته است كه مثلا درباره اموال ايشان بحثی نبوده است مربوط به 10 سال قبل است. 

وی اضافه كرد: از ده سال به اين طرف، من ديگر در دستگاه قضايی نبودم. اين انتساب برای 10 سال پيش است. در زندگی هم می دانيم و تاريخ نشان می‌دهد خيلی حوادث مختلف پيش مي‌آيد. بنابراين بايد مشخص شود كه اين جمله مال الان نيست و نبايد الان مورد استناد قرار گيرد. 

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم درباره برخی تعابير در نامه هاشمی مبنی بر آتشفشان های سوزان و اجتماعات خيابانی يادآور شد: مردم ما به راحتی می‌توانند قضاوت كنند. وقتی مقام معظم رهبری در آخرين سخنرانی‌شان در روز 14 خرداد در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمينی (ره) با صراحت همه مردم را به شركت در انتخابات دعوت كردند و امر به خودداری از درگيری و برخوردها فرمودند و تصريح كردند كه اگر جايی كسانی دنبال ايجاد درگيری هستند يا خائن يا غافل هستند، ديگر چه عبارتی بالاتر از اين است؟ 

وی اظهار داشت: اين عبارت خيلی مفهوم دارد. مردم ما از اين عبارات به راحتی می‌توانند بفهمند كه منظور چيست؟ بنابراين هر كس در جريان انتخابات به عنوان تبليغات انتخاباتی بخواهد در هر گوشه مملكت تشنجی با هر درجه‌ای ايجاد كند، به تعبير مقام معظم رهبری يا خائن است و يا غافل. 

آيت الله شيخ محمد يزدی اظهار داشت: معلوم است كه اين صلاح مملكت نيست و به نظر ما هيچ آتشفشانی هم وجود ندارد. جوانانی طرفدار اين طرف و يا آن طرف هستند، يک شعاری هم مي‌دهند. اما به معنی اينكه آتشفشانی وجود داشته باشد، من اين مسئله را احساس نمی‌كنم. اما اگر ايشان احساس مي‌كنند خودشان مي‌دانند.
وی افزود: من در صدد پاسخگويی به حرف‌های ايشان و نامه ايشان نيستم. من به طور كلی می‌توانم بگويم كه كشور رهبر دارد، مسئول كشور رهبر است و مسلما مردم و همه علما ، روحانيت و مسئولان نظام به رهبری ايشان اعتقاد داشته و جملگی تابع فرامين و منويات ايشان هستند. 

وی يادآور شد: آقای هاشمی رفسنجانی مسئوليت مجمع تشخيص مصلحت را دارند و سمتی به عنوان رهبری ندارند. رهبر كشور مسئول كل كشور است و امنيت كشور به عهده ايشان است. آرامش كشور به عهده ايشان است. ايشان دستورات لازم را صادر فرموده‌اند و می‌فرمايند: اگر كسی هم خلافی كرده يا خلافی كند، در جای خود تذكرات لازم را به او می‌دهند. 

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: مقام معظم رهبری اقدامات لازم را انجام مي‌دهند. ايشان در جريان انتخابات برای پيشگيری از هرگونه التهاب و درگيری به صراحت دستوراتی به مقتضای رهبری‌شان داده اند. اجرای آنچه ايشان فرموده اند، وظيفه همه ماست و ديگر ما نبايد در اين جريانات تابع آنچه در برخی كشورهای خارجی و جاهای ديگر می‌گذرد كه در ايام انتخابات درگيری، زد و خورد و كشت و كشتار به راه می اندازند، باشيم. 

وی گفت: مردم ما هر سال يک انتخابات برگزار كرده اند كه همه اين انتخاب ها با آرامش و صحت و سلامت برگزار شده است. مقام معظم رهبری چندی پيش هم راجع به اظهارات برخی افراد كه انتخابات گذشته را خلاف دانسته بودند، تصريح كردند؛ انتخابات با صحت و سلامت برگزار شده است. 

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: من هم به عنوان عضو شورای نگهبان عرض مي‌كنم شورای نگهبان ناظر است، بر اساس وظيفه شرعی خود و وظيفه قانونی خود حاضر در انتخابات است و نظارت كامل خواهد داشت. اگر شورا تخلفی ببيند اين تخلف را به قوه قضائيه منعكس می‌كند و قوه قضائيه مسئوليت دارد و رسيدگی می‌كند. ما نبايد بدون جهت جو را ملتهب كنيم. 

وی يادآور شد: فرض كنيد كسی هم جمله‌ای گفته است و نمی‌بايست مي‌گفت، پيگيری آن روال قانونی دارد. معمولا شكايت می‌كنند و شكايت به دستگاه قضايی می‌رود؛ دستگاه‌ قضايی هم رسيدگی مي‌كند و آنچه كه تكليف است انجام می‌دهد. به هر حال تصور من اين است در حال حاضر هر نوع تشديد التهاب در جامعه مقابله و مخالفت با نظام و اهداف مقدس آن است. 

در كل به هر حال من آنچه كه بايد عرض كنم همين است كه به حمدالله كشور رهبر دارد و رهبر هم به حمدالله امام‌گونه عمل كردند و در تاريخ پس از رحلت حضرت امام در طول اين 20 ساله رهبر عظيم‌الشان امام گونه عمل كردند. ملت ما كاملا تشخيص مي‌دهند و بحران‌هايی كه در طول اين مدت كشور پشت سر گذاشته با هدايت و رهبری مقام معظم رهبری گذاشته است. 

عضو فقهای شورای نگهبان تاكيد كرد: مردم ما در سايه تدين و وحدتشان پشت سر مقام معظم رهبری هستند. تعابيری كه موجب تفكيک جامعه و تفرقه جامعه شود به نظر من اين تعابير مصلحت نظام و انقلاب نيست. حالا به هر حال آقای هاشمی نامه را خطاب به رهبری نوشته اند و ايشان آنچه كه به نظر شريفشان باشد اقدام خواهند فرمود. 

آيت الله شيخ محمد يزدی تاكيد كرد: در كل، آنچه كه آدم مي‌فهمد، مردم كشور ما رشد سياسی خودشان را يافته‌اند و تشخيص خودشان را داده‌اند و ايشان را رهبر، مدير، مدبر و واجد همه شرايط مي‌دانند و پشت سر رهبری خودشان هم حركت می‌كنند. 

وی در پاسخ به اين سئوال كه هاشمی در نامه اش خطاب به مقام معظم رهبری نوشته است كه «برای رفع فتنه های خطرناک و خاموش كردن آتشی كه هم اكنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هر گونه كه صلاح می دانيد اقدام موثری بنماييد»گفت: ما چيزی به عنوان آتش و دود و اين چيزها نمی‌فهميم. مگر خدای ناكرده كسانی بخواهند فتنه‌ای برپا كنند. فتنه بر پا كردن غير از اين است كه انسان بخواهد تبليغ فتنه بكند. 

وی اظهار داشت: «در هر صورت مطالبی كه من عرض كردم از روی دلسوزی و احساس تكليف بود». 

آيت الله شيخ محمد يزدی رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پايان گفت: «ان‌شاءالله مردم در جمعه 22 خرداد 88 در انتخابات شركت خواهند كرد و همانگونه‌ كه مقام معظم رهبری فرموده‌اند، هر كس به كسی كه تشخيص داده رای خواهد داد و كشور به راحتی و خوبی اداره خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
1
برخلاف نظر آقاي يزدي آتشفشان وجود دارد و اگر مي خواهند ببينند كافيست در انتخابات تقلب كنند !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
آقایان اگر می خواهند همدیگر را بکوبند چرا از رهبری استفاده می کنند؟ همه می دانند آقای رفسنجانی زحمات زیادی برای انقلاب کشیده اند ونباید اینچنین مورد هجمه قرار بگیرند اگر فرزندانشان خلافی کرده اند باید بجای خود مجازات شوند وگناهشان بنام پدرشان نوشته نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
0
سلام با تشكر ازشما ،مي خواهم بگويم مگر آقايان با آن همه سوادحوزوي (تا حدمفسر قرآن )از جايگاه ولايت وولي فقيه آگاه نيستند؟مگر نمي دانندكه آن فردي كه در جامعه مسلمين ولي فقيه است بالاترين فرد كشور است كه تمامي امور مملكت را بهتر از همه آقايان مي دانند؟چرا زماني كه كشور اسلامي ايران در بحرانهاي متعددي در دوره هاي كذشته در زمان آقايان گرفتار بود دلسوزي نمي كردند؟ كه حالا مدعي دلسوزي براي كشور بيش از رهبر شده اند؟چراآقايان كه مدعي مسلماني ،مدافع ملت ،شيعه علوي ،مدافع انسانيت وغيره هستند يكبار از عملكر د مثبت دولت در ژشت تريبونهايشان تشكر نكردند كه حالا دارند تخريب مي كنند؟بنده با احترام به همه آقايان معتقدم كه خود را كاسه داغتر از آش نكنند چرا كه مردم فهيم ايران مصلحت خودرا بهتر از منفعت آقايان مي دانند وپشت سر مقام معظم رهبري واطاعت از ايشان وانتخاب رئيس جمهوري توانا به سوي آينده اي روشن قدم خواهند برداشت.ان شاءاله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین