کد خبر: ۹۳۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۸ - ۲۳:۴۷
وکیل بهزاد نبوی خبر داد:

محکومیت بهزاد نبوی به 6 سال حبس تعزیری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وکیل بهزاد نبوی از محکومیت موکل خود به 6 سال حبس تعزیری از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد. 

صالح نیکبخت در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص حکم موکل خود گفت: «حکم وی در تاریخ 23 آبان‌ماه صادر شده که از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی به حداکثر مجازات پیش‌بینی شده در قانون یعنی 5 سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام تحت عنوان مشارکت نبوی در اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های تنظیمی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در قبل از 23 خرداد و در روزهای 23 و 26 خردادماه به یک سال حبس یعنی حداکثر مجازات پیش‌بینی شده در ماده 500 قانون مجازات اسلامی محکوم شده است».
 
وکیل بهزاد نبوی در پاسخ به این پرسش که دادگاه چه تصمیمی در مورد سایر اتهامات نبوی گرفته است گفت: «در مورد نگهداری اسناد محرمانه پرونده او همچنان مفتوح است و در مورد اتهام اخلال در نظم عمومی حکم دادگاه نفیاَ ساکت است».
 
وی در مورد وضعیت نبوی اظهار داشت: «طبق اعلام دادستان تهران وی به مدت 10 روز با وثیقه 8 میلیارد ریالی در مرخصی به سر می‌برد و ظرف یکی دو روز آینده برای ادامه معالجات به بیمارستان باز خواهد گشت». 

وکیل نبوی تاکید کرد: «حکم بهزاد نبوی امروز به اینجانب اعلام شده و قطعا ظرف مدت قانونی نسبت به تجدیدنظرخواهی از حکم صادره اقدام خواهم کرد».
 
نیکبخت با بیان اینکه بستری شدن نبوی در بیمارستان خاتم‌الانبیا با دستور و نظارت دادستان تهران و معاونین وی صورت گرفته است گفت: «این جانب از طرف خانواده نبوی از اقدامات دادستان تهران قدردانی می‌کنیم و از زمانی که ایشان به این سمت منصوب شده‌اند تاکنون همه اقدامات در مورد موکل اینجانب به صورت قانونی بوده است».
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین