کد خبر: ۱۷۸۶۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
نظری مهر:

صنایع کشور درآستانه ورشکستگی قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعید می‌دانم که طرح سوال از رئیس جمهور در نشست غیر علنی مطرح شود.

محمد جواد نظری مهر در گفت‌و‌گو با ایلنا در رابطه با صحبت‌های احمدی‌نژاد درجمعی از نمایندگان مجلس گفت: با احترامی که برای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهوری ایران قائل هستم ولی هیچ یک از صحبت‌های ایشان را در زمینه اقتصادی قبول ندارم.

وی در ادامه افزود: رئیس دولت بسیاری از مصوبات مجلس را که در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور به تصویب رسانده‌اند را اجرا نکرده و با این مصوبات سلیقه‌ای رفتار کرده است.

نماینده درگز درخانه ملت گفت: احمدی‌نژاد می‌بایست از درآمد هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ درصد به بخش کشاورز و ۳۰ درصد را به بخش صنعت پرداخت می‌کرد اما هیچ یک از این موارد را اجرا نکرده است.

وی به مشکلات رکود صنعت کشور اشاره و تصریح کرد: احمدی‌نژاد با عدم واریز هزینه‌های درآمد هدفمندی یارانه کاری کرد که امروز صنایع کشور یا ورشکست شده‌اند و یا درآستانه ورشکستگی قرار دارند و اگر در این زمینه فکر و تدبیری نشود قطعا این چند واحد صنعتی باقی‌مانده نیز به زودی اعلام ورشکستگی خواهند کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رئیس دولت می‌بایست از سال۸۹،۳۰ درصد درآمد هدفمندی یارانه‌ها را درراستای حمایت از صنعت به این بخش واریز کند اما تا کنون این کار صورت نگرفته و با بالا رفتن حامل‌های انرژی و مواد اولیه، صنایع برای تامین هزینه این موارد با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب که در حال حاضر ۹ میلیون بیکار و جویای کار در کشور داریم تصریح کرد: دولت با عدم پرداخت هزینه‌های بخش صنعت و کشاورزی کاری کرده است که همچنان به تعداد بیکاران در کشور افزوده می‌شود.

نظری مهر در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای عدم دغدغه مردم برای تامین هزینه‌های درمان اشاره کرد و گفت: امروز در کشور شاهد هستیم که نه تنها مردم برای هزینه‌های درمان خود دغدغه دارند بلکه برای تهیه دارو نیز با مشکلاتی در کشور مواجه هستند.

وی یادآور شد: زمانی که نمایندگان درباره کمبود دارو به دولت و مسئولان دولتی هشدار داده بودند و رئیس دولت و بانک مرکزی که می‌بایست ارز مورد نیاز تهیه مواد اولیه دارو را به وزارت بهداشت واریز می‌کرد این اقدام از سوی مسئولان صورت نگرفت و با عدم تامین مواد اولیه دارو و واردات، در حال حاضر بیماران با مشکلات عدیده‌ای در راستای تهیه دارو مواجه هستند.

نماینده درگز در خانه ملت خاطرنشان کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم درسراسر کشور در زمینه تعرفه‌های پزشکی به یک جمع بندی واحد برسیم و این در حالی است که در کشورهای همسایه و کشورهایی که شاید ما آن‌ها را اصلا به عنوان یک کشور نپذیریم، تعرفه‌های پزشکیشان یکسان و با هزینه کم تعریف شده است.

وی در ادامه گفت: دولت با بی‌تدبیری و مدیریت ضعیف هنوز نتواسته تا بیمه‌های درمانی را تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان در بیاورد تا پزشکان و مسوولان و مدیران بیمه بتوانند در راستای حمایت از بیمه گذار باید چه خدماتی را به آنان ارائه دهند.

نظری مهر در ادامه به واردات بی‌رویه گندم و محصولات کشاورزی به کشور اشاره کرد و گفت: دولت برای وارد کردن گندم از خارج حاضر است که کیلویی ۸۰۰ تومان را بپردازد ولی نمی‌خواهد در جهت حمایت از تولید کننده و کشاورز داخلی گندم را به قیمت مناسبی از آنها خریداری کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی، تصریح کرد: بعید می‌دانم که طرح سوال از رئیس جمهور درصحن غیر علنی مطرح شود.

نماینده درگز در خانه ملت گفت: رئیس دولت باید در صحن علنی حضور یابد و به وکلای ملت در راستای عدم واریز ارز به بازار و مدیریت ضعیف بانک مرکزی و مشکلات اقتصادی پاسخگو باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
صنایع داخلی که مهم نیست
مهم اینه که صنایع چین رشد کنه.
کارگرای ما بیکار شدن که شدن
فدای سر کارگرای چین.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
سلام ، موقعی که اهداف اولیه انقلاب ، اعم از خودکفایی در
کشاورزی ، دامپروری ، صنعت و تولیدات داخلی ملی ، فراموشمان شود و اختلاس ها و دزدی های بیت المال و دادن
حق مردم به کشورهای عربی برای خودشیرینی ، پایه و اساس بعضی از مسئولین شود . این فجایع پیش می آید .
رانت خواری در واردات هم که مزید بر علت شد تا این مملکت به این روز بیفتد .
کشور ما به مسئولین با ایمان ، خداشناس ،متخصص و مسئول احتیاج دارد و نیت خیر ، عمل درست از خصوصیات خوب یک مسئول باید باشد .
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
از کمیسیون صنایع و معادن کسی نبود در باره وضعیت صنایع اظهار نظر کنه؟ یا پزشکا بهتر وضعیت صنعت رو میدونن؟؟
بيدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
محمد جواد نظري مهر نماينده حوزه بندر تركمن كردكوي بندر گز و گميشان هستند نه درگز.
جعفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
فدای یه تار موی احمدی نزاد ...مردم کیلویی چندن....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
اقا مصطفی
نیازی به دکتر و مهندس نیست.مردم عامی هم میفهمن
که کشور در حال ورشکست شدنه.
توسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
خودم کردم ...
سهراب
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
اقتصاد یکی از علوم است مانند سایر علوم و به صاحبان تخصص .

مهارت و اندیشه نیاز دارد . بصورت هیئتی نمی شود کشور و

اقتصاد را اداره کرد!
رامين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
خدايا ما چه كرديم كه اين چنين افراد بى كفايت بر امورات ما مسلت شده اند وحتى كمترين توجهى به معيشت و اشتغال مردم ندارند ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
اون 40 میلیون دلاری که برای ساخت سد به لبنان هدیه کردن خرج اینجاش میکردن .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین