کد خبر: ۱۱۲۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶

رصد تمام سایت‌های فعال کشور با نرم‌افزارهای پیشرفته

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرپرست دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای گفت: بخش مبارزه با جرایم رایانه‌ای دادسرا تا حد امکان اجازه نمی‌دهد سایت‌های مستهجن و غیراخلاقی به‌راحتی در کشور فعالیت کنند و به‌طور مستمر تمامی سایت‌ها را با ابزار پیشرفته رصد می‌کند.

رضا جعفری با بیان اینکه دادستانی کل کشور تمامی مصادیق مجرمانه را در مورد سایت‌ها تعیین کرده افزود: بر همین اساس اگر سایتی برخلاف مصادیق تعیین شده فعالیت کند مرتکب جرم شده و با مسئولان آن برخورد می‌شود.

وی با اشاره به فیلتر کردن سایت‌ها ادامه داد: فیلتر کردن سایت‌ها در چارچوب اختیارات دادستانی است که برای جلوگیری از وقوع جرم در فضای مجازی انجام می‌شود اما نمی‌توان تمامی سایت‌ها را فیلتر کرد زیرا نظارت بر فعالیت سایت‌ها بسیار دشوار است.

سرپرست دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای گفت: بخش مبارزه با جرایم رایانه‌ای دادسرا تا حد امکان اجازه نمی‌دهد سایت‌های مستهجن و غیراخلاقی به‌راحتی در کشور فعالیت کنند و به‌طور مستمر تمامی سایت‌ها را با ابزار پیشرفته رصد می‌کند.
 
وی اظهار کرد: در کشور با هر موضوع و مطلبی که عنوان مجرمانه داشته باشد در چارچوب قانون برخورد جدی می‌شود.

جعفری تصریح کرد: نرم‌افزارهایی که برای رصد سایت‌ها و فضای مجازی در اختیار معاونت مبارزه با جرایم رایانه‌ای دادسرا قرار دارد نسبت به ماه‌ها و سال گذشته قابل مقایسه نیستند اما به علت تغییر و تحول مسمتر در فضای مجازی این نرم‌افزارها اکنون کارآیی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: تهیه ابزارهای لازم برای کنترل و نظارت بر فضای مجازی زمانبر است و علاوه‌بر این برخورد قانونی با مجرمان در این فضا نیازمند قانون است در حالی که نمی‌توان قوانین را بر اساس تغییر روزانه فضای مجازی و اعمال مجرمانه در آن تغییر داد.

سرپرست دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای با اشاره به حوادث بعد از انتخابات سال قبل گفت: نبود تجهیزات و نرم‌افزارهای لازم موجب شد تا در جریان فتنه سال گذشته به تناسب شرایط نتوانیم عمل کنیم و در این میان بسیاری از سایت‌ها سوء‌استفاده کرده و اخبار کذب منتشر کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین