کد خبر: ۱۲۱۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۳

احمدی‌نژاد: هیچ‌کس محتاج نان شب خود نیست و گرسنه نمی‌خوابد

یارانه‌ها در جیب مردم است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد  مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان ۳۷ واحد سیلو در ۳۷ نقطه‌ی کشور با ظرفیت ۳/۱ میلیون تن در سراسر کشور، با تاکید بر اینکه مصرف گندم باید بیش از اینها کاهش یابد، گفت: قبل از هدفمند کردن یارانه‌ها مجموعه مصرف گندم ما در کشور به ۵/۱۱ میلیون تن می‌رسید و اکنون این ظرفیت مصرف به حداکثر ۹ میلیون تن رسیده است و من اعتقاد دارم که جا برای کاهش هم‌چنان هست.

وی گفت: در واقع حدود ۲۴ الی ۲۵ درصد مصرف گندم در کشور پایین آمده و در بخش خبازی، این میزان به ۲۸ درصد رسیده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های دولت برای حمایت بیشتر از بخش کشاورزی افزود: در برنامه‌ی پنج ساله برای حمایت از بخش کشاورزی برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده و در سال آینده ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دولتی در بخش کشاورزی صورت خواهد گرفت و یک سوم مبلغ صندوق توسعه‌ی ملی نیز برای حمایت از بخش کشاورزی است. ما می‌توانیم به تولیدکننده و صادرکننده‌ی محصولات کشاورزی تبدیل شویم و مسیر ترانزیت نیز باشیم.

وی با بیان این‌که ظرفیت کشاورزی در کشور ما بسیار بالاتر از اکنون است، گفت: باور دارم که کشاورزی ایران ظرفیت تولید تا سه برابر اکنون را با همین زمین و آب دارا می‌باشد و این هم می‌تواند ثروت ایجاد کند، هم تولید و اشتغال.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که امیدوارم در پایان برنامه‌ی پنجم ما بتوانیم تمام کشت، داشت، برداشت و شیوه‌ی آبیاری در کشور را تحت یک مدیریت عالمانه و روش‌های جدید درآوریم و حداکثر استفاده را بکنیم، اظهار کرد: کاری که ظرف این دو ماه و چند روز انجام شد، دیدگاه‌های قبلی را تایید می‌کند که هنوز مصرف در کشور ما سر و سامان درستی ندارد و اتلاف منابع فراوان است.

او در ادامه با اشاره به برخی از صحبت‌ها در مورد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: برخی می‌گفتند که وقتی این قانون اجرا شود قیمت‌ها رشد پیدا می‌کند. مصرف دهک‌های پایین، پایین می‌آید و ما شاهد تورم خواهیم بود، ولی دیدیم که با اجرای این قانون، مصرف در سطح ملی پایین آمد و مصرف طبقات کم‌مصرف نیز بالا رفت و هم ثروت ملی را حفظ کردیم و از طرف دیگر قدرت خرید جامعه را توانستیم افزایش بدهیم.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر این‌که قیمت نفت به قیمت واقعی‌اش برسد و در قیمت واقعی تثبیت شود، افزود: ما باید مصرف انرژی و نان در کشور را مدیریت کنیم و از طرف دیگر با این مدیریت می‌توانیم خوب زندگی کنیم و از اسراف نیز جلوگیری کنیم.

احمدی‌نژاد سپس اظهار کرد: کشور در آستانه‌ی جهش‌های بزرگی قرار دارد و ما در ابتدای جهش‌های بزرگ هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
0
اللهم عجل لولیک المهدی الفرج ؟

محتاج نیست ؟
بیا نشونت بدیم تو همین دهات های اطراف ما نون که هیچ. آب هم ندارن بخورن !
با چه پولی ؟
اصلا بهشون شناسنامه هم نمیدن ...

محتاج نیست ؟
فکر میکنید یارانه ها به همه مردم فقیر داده میشه ؟

محتاج نیست ؟
آخه انقدر مورد هست که نون نداردند بخوردند و دارن ساعت به ساعت میمیرند که در مثال نمیگنجه ...

خدا رحم کنه ... چقدر راحت تو این دنیا میگید محتاج به نون شب کسی پیدا نمیشه .

اللهم عجل لولیک المهدی الفرج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
يعني چي كه محتاج نون شب نيستيم
...
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
ناسلامتي براساس اهداف سند چشم انداز، قرار بود در منطقه بر فراز قله هاي علم، فناوري، توسعه و رفاه بايستيم.
تازه بعد 67 سال داريم خدارو شكر ميكنيم كه مردم ما به نون شب محتاج نيستند؟! عجبا!
با اين توصيف از اين به بعد بجاي "سند چشم انداز" بايد بگوييم " سند ...انداز"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
1
0
بلاخره رویکرد جدید برادر عزیز محمود احمدی نژاد در پاسخگو دانستن خود در مقابل ملت قابل تقدیر است و این شاید اولین بار در جمهوری اسلامی باشد که کسی خود را در مقابل ملت پاسخگو میداند و ادعای خدایی وپیامبری وغیره ندارد ولی مشکلات هم عدیده است و باید حل شود و این که کسی گرسنه نباشد خوب است ولی کافی نیست و ما باید اقتصاد فعال وپویا داشته باشیم که هرکس بتواند روزی خود را کسب کرده ودر اسایش زندگی کند وگرنه با اقتصاد بیمار وباند بازی کاری از پیش نمی رو د
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین