کد خبر: ۱۴۳۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۷
سی ان ان:

تحریم‌ها تنها به ضرر شهروندان عادی ایرانی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اتحادیه اروپا در حالی روز دوشنبه تحریمهای تازه‌ای را بر ضد ایران اعمال کرده است که کار‌شناسان اقتصادی بر این باورند که این تحریم‌ها بیشتر به ضرر شهروندان عادی ایران خواهد بود. 

آمریکا و اروپا در حالی قصد دارند با اعمال تحریمهای یک جانبه اقتصادی و تجاری برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنند که این تحریم‌ها بیش از آنکه در عزم ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای خللی ایجاد کند، فشار زیادی را بر شهروندان عادی این کشور وارد کرده است.

اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در شهر بروکسل تحریم نفتی ایران از ابتدای جولای ۲۰۱۲ را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، تجارت طلا، الماس و فلزات گرانب‌ها با ایران نیز در چارچوب این تحریم‌ها قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا قصد دارد، با اعمال این تحریم‌ها درآمدهای نفتی ایران را مورد هدف قرار دهد، ولی تحریمهای اخیر غرب بر ضد ایران تاثیر منفی زیادی بر زندگی عادی و طبیعی شهروندان ایرانی داشته است.

سی ان ان در مصاحبه با شهروندان تهرانی به بررسی تاثیرات منفی تحریمهای غرب بر زندگی عادی و طبیعی آن‌ها پرداخته است.

یک شهروند تهرانی در این باره تاکید کرد، تاثیرات منفی تحریم‌ها به تدریج بر زندگی عادی مردم نمایان می‌شود، این تحریم‌ها هیچ تاثیری بر برنامه هسته‌ای ایران ندارد و تنها فشار‌ها بر مردم را بیشتر می‌کند.

با اعمال تحریمهای جدید فشارهای تورمی در اقتصاد ایران بیشتر شده است.

در حالی که جمهوری اسلامی ایران تا کنون بار‌ها بر صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته‌ای تاکید کرده است، آمریکا و اروپا تهران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند.

افزایش چشمگیر ارزش دلار در بازار ایران نشانگر بخشی از تاثیرات منفی تحریم‌ها بر اقتصاد ایران است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان،افزایش قیمت کالاهای وارداتی در بازار ایران فشار زیادی را بر مصرف کنندگان وارد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین