کد خبر: ۱۳۳۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
ضمن انتقاد از واردات بی‌رویه کالا

هشدار معاون دبیرکل خانه کارگر درباره احتمال بیکاری یک و نیم میلیون کارگر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون دبیر کل خانه کارگر هشدار داد: در صورتی که منابع ایجاد اشتغال درست مدیریت نشود طی دو سال آینده با بحران بیکاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارگر مواجه خواهیم شد. 

حسن صادقی با اشاره به تخصیص ۵۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای ایجاد اشتغال در کشور تصریح کرد: در صورت مدیریت صحیح منابع؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید جشن اشتغال یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر را طی دو سال آینده بگیرد. 

وی با انتقاد از واردات بی‌رویه کالا یاد آور شد: هر یک میلیارد دلار واردات موجب از بین رفتن صد هزار فرصت شغلی در کشور می‌شود. 

معاون دبیر کل خانه کارگر با تاکید بر لزوم افزایش میزان بهره‌وری در واحدهای تولیدی اظهارداشت: در حال حاضر افزایش نرخ بهره‌وری ایجاد اشتغال را به همراه دارد، از این رو در صورتی که اشتغال با بهره‌وری اندک انجام شود اشتغال ایجاد شده سطحی و گذرا خواهد بود. 

صادقی از عدم تحقق سیاست‌های اشتغال زایی دولت در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: در صورتی که وعده دولت در زمینه ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی عملیاتی می‌شد کلیه افراد یک خانوار شاغل می‌شدند. 

معاون امور استان های دبیرکل خانه کارگر‎ وضعیت اشتغال کشور را بحرانی عنوان کرد و گفت: با ورود متولدین سال ۶۰ به بازارکار در ابتدای سال ۸۰ بحران بیکاری در کشور تشدید شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
0
اینطور که احمدی نژاد گفته ما الان نباید بیکار داشته باشیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین