کد خبر: ۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۵
در پی مناظره 13 خرداد موسوی و احمدی‌نژاد مطرح شد

اعلام جرم تلویحی دادستان کل کشور علیه احمدی‌نژاد

دری نجف‌آبادی: طرح نام افراد پیش از مراحل قانونی جرم است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان کل کشور گفت: «نامزدهای انتخابات مواضعی اتخاذ نکنند که لبخند بر چهره دشمنان مسلم نظام بنشیند».

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مرقد امام خمینی اظهار کرد: «انقلاب موجب احیای اسلام و عزت ایران و ایرانی شد و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت صیانت از دستاورد عظیمی است که ثمره الله اکبرهای ملت و خون‌بهای ارزشمند شهیدان است».

وی گفت: «شرکت در انتخابات عقلا و شرعا واجب است و همه مسوولیم شرایط برگزاری انتخاباتی سالم را با حضور حداکثری مردم فراهم نماییم و سلامت و امنیت انتخابات به طور کامل حفظ و صیانت شود».

دادستان کل کشور افزود: «جو انتخابات باید سالم و به دور از برخوردهای خلاف اخلاق و مجادله و درگیری و اغتشاش باشد. کاندیداهای محترم از نفی دیگران پرهیز کنند و برای اثبات خود دیگران را نفی نکنند».

وی با انتقاد از نادیده گرفتن دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی طی 3 دهه گذشته افزود: «زحمات و خدمات دوران انقلاب را نباید فراموش کنیم و همه چیز یکجانبه نفی شود؛ باید در برخی روش‌ها تجدیدنظر شود و  فعالان عرصه انتخابات پا را از قانون فراتر نگذارند».

دری نجف‌آبادی به نامزدهای انتخابات تذکر داد از این‌که مواضعی اتخاذ کنند که دشمنان شاد شوند پرهیز کند و از منافع و مصالح کشور به طور کامل صیانت شود.

دادستان کل کشور افزود: «از تشویش اذهان عمومی پرهیز و از کرامت انسان‌ها صیانت شود. به حریم خصوصی نامزدها تعرض نشود و از ایراد افترا و هتک حرمت اشخاص و شخصیت‌ها جداً اجتناب شود».

وی در ادامه گفت: «هرگونه اتهامی نخست باید در محکمه صالحه اثبات شود و طرح نام افراد پیش از مراحل قانونی و توسط مرجع صلاحیت‌دار جرم است».

وی به فصل 27 و مواد 697 تا 700 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و افزود: «قانون حافظ حقوق و حرمت و آبروی اشخاص است و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم بر حسن جریان امور نظارت دارد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۲
0
0
يكي به داد ملت برسه
اينا دارند با ما چي كار ميكنند
مخابرات هم عين صدا وسيما داره تخلف ميكنه
دادمون رو به كي برسونيم
اس ام اس رو هم قطع كردند
در كدام كشور كه ادعاي مدني بودن داره اين اتفاق ميافته به اين ميگن ديكتاتوري نه مدنيت
به دادمون برسيد
صاحبدلان خدا را
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین