کد خبر: ۱۲۷۷۴۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۸

83 امضای مجلس برای تنزل جایگاه معاونت احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با انتشار حكم انفصال از خدمت حمید بقائی از مشاغل دولتی از سوی دیوان عدالت اداری و همچنین آغاز به كار رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، طرح تنزل جایگاه سازمانی میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس شورای اسلامی قوت گرفت. یک نماینده مجلس از جمع‌آوری 83 امضاء برای اجرای این طرح خبر داد.

تلاش دوباره مجلس برای تنزل جایگاه سازمان میراث

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری، بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام عدم رضایت‌شان از فعالیت‌های سازمان متولی میراث فرهنگی یكی از دلایل این امر را ساختار فعلی سازمان و عدم پاسخ‌گویی به فعالیت‌های خود می‌دانند و بر این عقیده هستند كه اگر سازمان متولی میراث فرهنگی زیر نظر یكی از وزارتخانه‌ها قرار می‌گرفت، نمایندگان به راحتی می‌توانستند از ریاست آن درخصوص فعالیت‌ها و عملكرد سازمان پرس‌وجو كنند و مورد پیگیری قرار دهند.

این درحالی است كه مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود از امضای طرح تبدیل سازمان میراث به یكی از زیر مجموعه‌های وزارت ارشاد خبر داد و گفت: «تاكنون 83 نفر از نمایندگان این طرح را امضا كرده‌اند و اگر این طرح با بررسی بودجه سال 90 مصادف نمی‌شد شاید تاكنون در دستور كار قرار گرفته بود.»

نماینده مردم لنگرود معتقد است: «هنگامی كه در یک حركت كوتاه 83 نفر با عملی شدن این طرح موافقت و این طرح را امضا می‌كنند و این امضاها روبه افزایش است، این حركت و این تعداد امضا گویای پیامی است. یعنی مجلس احساس نیاز می‌كند كه چون این سازمان یک معاونت مستقل است پاسخ‌گو نیست و نمی‌تواند با شرایط حاكم، به اهدافی كه برای سال 1404 پیش‌بینی شده است دست پیداكند و احساس می‌شود باید امكان نظارتی و عامل خارجی در این میان كارساز شود تا این صنعت بتواند به اهداف خود دست یابد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین