کد خبر: ۸۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۱:۰۷
آفتاب یزد بررسی کرده است؛

آیا سعیدلو دکترا دارد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ طرح ابهاماتی در مورد مدرک تحصیلی علی سعیدلو،‌ معاون اجرایی رییس جمهور،‌ سوژه سرمقاله روز پنجشنبه آفتاب یزد است. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سردبیر آفتاب یزد در سرمقاله خود با اشاره به اقدام اخیز خبرگزاری جمهوری اسلامی در تشکیک نسبت به مدرک تحصیلی محمد خاتمی می‌نویسد: «از سه سال قبل تا زمانی که آمار ادعایی مسئولان دولتی در مورد دروغ پردازی علیه دولت، بر روی عدد چهل هزار توقف کرد، حداقل سه بار در آفتاب یزد به موضوع مدرک تحصیلی معاون اجرایی رئیس جمهور پرداخته شد که آخرین مورد آن، با افشاگری‌ها درخصوص مدرک تحصیلی وزیر سابق کشور تقارن زمانی داشت. البته آنچه آفتاب یزد به آن پرداخت، نه مستند به اظهارات رقبای دولت بود و نه دست استکبار جهانی در آن مشاهده می‌شد بلکه یک خبر مندرج در روزنامه کیهان با احکام رسمی که دارای امضای احمدی‌نژاد می‌باشد مقایسه و برهمین اساس سوالی مطرح شد که تاکنون بی‌پاسخ مانده است».

سرمقاله آفتاب یزد ادامه می‌دهد: «روزنامه کیهان در تاریخ سوم شهریورماه 84، اظهارات علی سعیدلو را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: "دو درس از دوره دکترای نفت را که یکی از آنها روش‌های ثانویه بازیافت نفت است با نمره الف گذراندم ... به دلیل رخ‌داد انقلاب اسلامی به ایران برگشتم و تاکنون موفق نشدم به ادامه تحصیل بپردازم". تنها هفده روز پس از این اظهار نظر شفاف، در شماره بیستم شهریور ماه84 روزنامه اطلاعات، متن کامل حکم انتصاب علی سعیدلو به سمت معاون اجرایی رئیس جمهور منتشر شد. در این حکم که امضای محمود احمدی نژاد در ذیل آن قرار داشت، سعیدلو با عنوان "جناب آقای دکتر علی سعیدلو" مورد خطاب قرار گرفته بود. پس از آن هم به مناسبت‌های گوناگون، از سعیدلو با عنوان "دکتر" نام برده شد که آخرین مورد، حکمی بود که در تاریخ پنجم خردادماه 87 با امضای احمدی‌نژاد برای تعیین اعضای کار گروه تحول اقتصادی صادر شد و نام "دکتر سعیدلو" نیز در آن وجود داشت».

‌ آفتاب یزد با اشاره به سرمقاله 163 روز پیش این روزنامه که به همین موضوع اختصاص داشته است، می‌نویسد: «ترجیح دادیم موضوع را پیگیری نکنیم. زیرا از یکسو‌ با آشکار شدن میزان پاسخگویی مسئولان مربوطه برای مخاطبان روزنامه، ‌وظیفه خبررسانی آفتاب یزد محقق شد و از سوی دیگر، تصور می‌کردیم قاعدتاً مسئولان دولتی به اشتباه خود پی‌برده‌اند و نیازی به نبش قبر نیست. اما امروز که خبرگزاری دولت به دنبال نبش قبرهایی است که ظاهراً جسدی در آنها وجود ندارد شاید سکوت ما‌، عادلانه نباشد. به خصوص آنکه ظاهراً آقای سعیدلو در مجامع‌عالی مرتبط با خبرگزاری و روزنامه دولت، مسئولیت دارد. او می‌تواند از خبرگزاری دولت بخواهد که در ادامه افشاگری‌های خود، به موضوع مدرک تحصیلی معاون اجرایی رئیس جمهور و احکام صادره به نام او- که در آن از عنوان دکترا استفاده شده است- نیز بپردازد».
 
آفتاب یزد همچنین از سعیدلو  خواسته است تا «خبرگزاری‌ دولتی را ملزم کند تا برای دو سوال زیر پاسخی بیابد: ‌‌ ‌
 
‌1- خاتمی مدرک تحصیلی خود را در سال 76 و در هنگام کاندیداتوری برای ریاست جمهوری عرضه نموده است. آیا به نظر خبرگزاری رسمی دولت، مراجع بررسی کننده صـلاحیت - که هیچ‌یک از آنها علاقه‌ای به خاتمی نداشتند- فریب مدرک قلابی او را خورده‌اند؟

2- ‌در دوره‌ای که مخالفان خاتمی در وزارت علوم حضور داشتند او در دانشگاه‌های مختلف تدریس می‌کرد. آیا متولیان آموزش عالی کشور هم متوجه نکته‌ای نشدند که برخی همکاران سابق "تیم افشاکننده نیمه‌های پنهان" در روزهای اخیر به آن پی برده‌اند»؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۳
0
0
باسلام ماشك نداريم كه مدرك آقاي احمدي نژادهم [...] است ادبيات نامه احمدي نژادبه ژادشاه عربستان نشانگرمدرك اوست.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۳
0
0
اگر مدرك نداريد لا اقل ازاده باشيد .
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۳
0
0
اينطور كه بنظر مياد 99٪ مدارك بعد از انقلاب همه قلابي هستند ! من خودم خيليها را ميشناسم كه قبلا حليم فروش يا كفاش و يا مشاغل از اينوع داشتند ولي بعد از انقلاب يكمرتبه دكتر و مهندس شدند به اين ميگويند[...]
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۴
0
0
ایران با این دکترها و مهندسها حتما قله های ترقی را برعکس پائین خواهد رفت و این مردم دستمزد اطمینان به [...] را خواهند گرفت .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین