کد خبر: ۸۸۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۳

دولت بودجه دیوان محاسبات را هم کم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علیرضا داورپناه گفت: «كاهش 40 درصدی اعتبار دیوان محاسبات كشور از سوی دولت، این نهاد نظارتی را در سال 88 با كسری بودجه مواجه كرده است».

علیرضا داورپناه معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی دیوان محاسبات با اشاره به اینکه كاهش 40 درصدی اعتبار دیوان محاسبات كشور از سوی دولت، این نهاد نظارتی را درسال 88 با كسری بودجه مواجه كرده است، افزود: «دولت با هدف جبران كسری بودجه اقدام به كاهش اعتبار برخی دستگاه‌ها كرده كه این اقدام به دلیل آنكه تنها در قبال تعدادی از دستگاه‌ها صورت گرفته است، موجب شده تا برخی نهادها از جمله دیوان محاسبات كشور با كاهش شدید بودجه مواجه شوند». 

وی اظهارداشت: «در سال 87 به منظور جبران كسری اعتبارات دیوان محاسبات از سوی دولت و نمایندگان مجلس در اصلاحیه‌ای، مبلغ 5 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت حقوق كاركنان دیوان محاسبات در نظر گرفته شد كه این مبلغ نیز در سال جاری در نظر گرفته نشده است». 

وی تصریح كرد: «علاوه بر این، مبلغ 25 تا 30 درصد افزایش بودجه‌ای كه از سوی دولت اعلام شده بود نیز در بودجه سال جاری دیده نشده است». 

وی اضافه كرد: «دیوان محاسبات كشور با وجود مواجه بودن با چنین مشكلاتی، در روزهای اخیر نیز با كاهش 40 درصدی اعتبار در راستای جبران بخشی از كسری بودجه دولت روبرو شده است كه مشكلات اعتباری این نهاد نظارتی را دو چندان كرده است». 

معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی دیوان محاسبات كشور ابراز امیدواری كرد كه دولت و نمایندگان مجلس نسبت به رفع این مشكل اهتمام ورزند چرا كه بی توجهی به این مساله تبعات خوبی در راه رسیدن دیوان محاسبات به اهداف و تحقق ماموریت‌های این نهاد نظارتی در پی نخواهد داشت. 

داورپناه خاطرنشان كرد: «دیوان محاسبات كشور دستگاهی نظارتی است و انتظار می‌رود كه كاركنان این نهاد نظارتی حداقل با دغدغه‌های مالی مواجه نباشند». 

وی افزود: «در حال حاضر عموم پرسنل دیوان محاسبات به لحاظ مسایل حقوقی و رفاهی از شرایط مطلوبی برخوردار نمی‌باشند». 

داورپناه تاكید كرد: «انتظار ما این است كه همچون سال 87 مساعدت لازم صورت گرفته تا به شرایط عادی بازگردیم و با مشكل و مانعی در این راستا مواجه نشویم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین