کد خبر: ۱۲۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰

احمدی‌نژاد: با کسی که می‌گوید نوکر مردم هستم، ور نروید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سابقه وی در عرصه ورزش حرفه‌ای و مدیریت ورزشی ابراز امیدواری کرد این وزارتخانه با مدیریت سجادی از بهترین و موفق‌ترین وزارتخانه‌ها شود. 

به گزارش آفتاب، "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری امروز با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به دفاع از "حمید سجادی" وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پرداخت.

احمدی نژاد ضمن تسلیت سالروز شهادت شهید چمران به بیان سخنان خود در دو بخش پرداخت و با اشاره به شرایط کشور و کارهای پیش رو گفت: هر اندیشه و مکتبی زمانی فرصت ماندگاری و اثرگذاری می یابد که در صحنه عمل و زندگی مردم الگوی موفقی را ارائه کند.

وی ادامه داد: اگر الگوها در صحنه عمل موفق باشند ماندگارند. ماندگاری یک مکتب در گرو اثرگذاری عینی و ماندگاری در زندگی و جامعه است.

احمدی نژاد با بیان این که بسیاری از اندیشه ها و مکاتب در صحنه عمل شکست خوردند، گفت: این اندیشه ها مباحث تئوریک برای گفتن داشتند اما نتوانستند یک زندگی سعادتمند برای مردم ایجاد کنند بنابراین از صحنه حذف شدند.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی و مکتب اسلام ناب محمدی به عنوان کاملترین اندیشه برای تکامل انسان و اداره بشر به دنیا معرفی می شود.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: انقلاب اسلامی پیام آور راه جدیدی برای زندگی انسان است و یک تئوری الهی برای حل و فصل جامعه بشری برای برپایی عدالت و امنیت و ساختن بستر لازم جهت شکوفایی انسان است.

احمدی نژاد یادآور شد: امروز ماموریت مجلس و دولت و نظام و مردم ارائه الگوی عینی و عملی موفق برپایه اندیشه انقلاب در عرصه عمران، علم، فناوری، قضاوت، اخلاق و فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: ساختن عالمانه و درست ایران اثبات حقانیت فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان این که با همت مجلس و دولت مساله اول کشور کار و ساختن است، گفت: برنامه های متعدد و زیربنایی در کشور در دست اجراست و کارهای گسترده در سراسر ایران در حال اجراست.

احمدی نژاد قانون برنامه پنجم و قانون برنامه بودجه را قوانین خوب و موثری دانست که راه سازندگی ایران را باز کرده است.

وی با بیان این که در تولید اشتغال با سرعت بالایی در حال حرکت هستیم، اظهار داشت: کارهای بزرگی در جهت عدالت و ساختن اقتصاد در دست اجراست. طرح هدفمند کردن یارانه ها در حال جلو رفتن است و آثار مثبت خود را به جا خواهد گذاشت. سند جامع علمی کشور تصویب شده و سند تحول آموزش و پرورش و مهندسی فرهنگی در حال نهایی شدن است.

احمدی نژاد تصریح کرد: دنیا شاهد پرتاب ماهواره رصد ایران به فضا بود و ما گام به گام شاهد تکمیل حلقه های حضور ایران در جهان هستیم.

وی افزود: دشمنان به دنبال جلوگیری از سازندگی گسترده و هدفمند و آرمانی ایران هستند و ماموریت دولت و مجلس ساختن کشور و باز کردن گره ها بر پایه یک الگوی موفق است.

احمدی نژاد در ادامه اظهارات خود در تشریح وضعیت ورزش کشور و اهمیت ورزش برای جامعه گفت: ورزش از عرصه هایی است که همه جوامع مستقیم و غیرمستقیم با آن درگیر هستند. ورزش یک فعالیت بدنی و یا هنرهای فردی نیست.

ورزش پایدارکننده فرهنگ ها و عاملی قدرتمند در عرصه سیاست داخلی و سیاست بین المللی است.
احمدی نژاد ورزش را اقتدار یک ملت و نشان دهنده نشاط و امید و بالندگی ملت دانست و گفت: ورزش یک عرصه مهم برای فرهنگ سازی و ایجاد شور و نشاط در جامعه است.

وی با بیان اینکه ورزش برای سلامت روانی جامعه بسیار ضروری است، به ارتقای ورزش در سطح همگانی، فردی، قهرمانی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز جوانان، ورزشکاران، گروه‌های گوناگون دست‌اندرکار، فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک در همدلی و اتحادنظر و تصمیم ملی و انقلابی به دنبال ارتقای سطح ورزش و حضور پرافتخار در همه عرصه‌های جهانی هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جوانان مهمترین سرمایه یک ملت هستند، بر ایجاد فرصت‌های لازم تاکید کرد و افزود: ایجاد فرصت‌های لازم برای شکوفایی جوانان زمینه‌ساز ساختن آینده یک ملت است و اگر جوانان امیدوار و باانگیزه باشند و در مسیر درست حرکت کنند یک ملت سعادتمند خواهد شد و آینده درخشانی را تجربه خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌شود و دولت و رئیس جمهور برای مسئولیت این وزارتخانه تلاش کرد تا از خانواده و دل ورزش فردی را انتخاب کند که هم دانش و تخصص لازم را داشته باشد، هم ورزشکار تراز بالایی باشد و هم سابقه موفقی در مدیریت ورزش داشته باشد، به گزینه "سیدحمید سجادی" رسیدیم که از نیروهای انقلابی، متدین، متخصص ورزش، قهرمان برجسته ایران و دارای 14 مدال آسیایی و جهانی، دارای تجربه در هدایت گروه‌های ورزشی و 2 سال سابقه در معاونت سازمان تربیت بدنی است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه برپایی وزارتخانه ورزش و جوانان مهم است، اظهار کرد: تشکیل این وزارتخانه وقت و انرژی می‌گیرد اما من اطمینان دارم وقتی آقای سجادی با نظر نمایندگان سکاندار وزارت ورزش و جوانان شود کارهای خوبی در این عرصه اتفاق خواهد افتاد و همه توان و تجربه و دل و جان ایشان در رفع برخی موانع از مسیر اعتلای جوانان صرف خواهد شد.

رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: نمایندگان به تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان رای دادند و ما مصریم که این وزارتخانه از بهترین، موفق‌ترین، پرکارترین وزارتخانه‌ها شود و با رای بالا آقای سجادی را روانه وزارتخانه کنیم.

وی تاکید کرد: ما تابع نظر مجلس خواهیم بود و هر اتفاقی که بیفتد رفاقت ما سرجای خود باقی است و تلاش خواهیم کرد تا ایران را بسازیم.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه موضوع اصلی کشور برپا کردن جامعه الگو و نمونه است ، افزود: برنامه ها و کارهای متعدد و گسترده و زیربنایی در بخش عمران و آبادی شامل سدها ، شبکه راه ها ، بزرگراه ها ، راه آهن ، بیمارستان ها و فرودگاه ها با گستردگی هرچه تمام در حال اجراست.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هم قانون برنامه و هم قانون بودجه سال90 قانون خوبی شد و راه را برای جهش در سازندگی و ساختن ایران باز کرد.

رئیس جمهور گفت: در بخش تولید و اشتغال با سرعت بسیار بالایی در حال حرکتیم و اتفاقاتی می افتد که افتخار همه ما اعم از دولت و مجلس است و کارهای بزرگی در جهت عدالت و اصلاح ساختار اقتصاد در دست اجراست.

آقای احمدی نژاد افزود: طرح عظیم هدفمند کردن یارانه ها با همراهی خوب مجلس و دولت به پیش می رود و آثار خود را در مصرف ، مدیریت انرژی و اقتصاد کشور به جای می گذارد و اصلاحات ساختاری و اداری در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: سند جامع علمی کشور تصویب و جهت گیری ، هم افزایی و اثرگذاری کار علمی کشور هدایت شده است ؛ همچنین سند تحول آموزش و پرورش و مهندسی فرهنگی نیز در حال نهایی شدن است.

رئیس جمهور گفت: در بخش علم و فناوری دستاوردهای بزرگی داریم که در هفته گذشته نمونه ای از آن را شاهد بودیم و دنیا شاهد بود که ماهواره رصد ایران به فضا پرتاب شد و به خوبی و با دقت هرچه تمام به ادای وظیفه خود مشغول است و گام به گام حلقه های حضور ایران در فضا در حال تکمیل شدن است.

آقای احمدی نژاد افزود: درهمه علوم به ویژه نانو فناوری و زیست فناوری امروز سرعت پیشرفت چشمگیر است و دشمنان از پیشرفت ما در هراسند و نقطه کانونی دشمنی دشمنان جلوگیری از پیشرفت و ساخته شدن ایران و برپا شدن الگوی عینی مکتبی در ایران است.

وی اضافه کرد: آنها به دنبال این هستند که در ایران سازندگی گسترده و هدفمند و سازندگی آرمانی و اعتقادی اتفاق نیفتد و در نقطه مقابل ماموریت همه ما اعم از دولت و مجلس این است که بر ساختن کشور ، باز کردن گره ها ، پیشرفت کشور و برپایی الگویی موفق اصرار کنیم.

رئیس جمهور گفت: ورزش از عرصه های مهمی است که امروز کل جوامع بشری ، همه ملت ها و ملت ایران مستقیم و غیرمستقیم با آن درگیرند .

آقای احمدی نژاد افزود: امروز ورزش فقط کار قهرمانی ، حرکت بدنی یا هنرمندی های فردی نیست بلکه تولیدکننده و پایدار کننده فرهنگ هاست.

وی اضافه کرد: امروز ، ورزش عاملی بسیار قدرتمند در عرصه سیاست داخلی و بین المللی و نشان دهنده موفقیت مدیریت و اقتدار هر ملت ، حقانیت هر نظریه و نشاط و امید و بالندگی ملت هاست.

سجادی از نیروهای انقلابی، متدین و متخصص ورزشی
آقای احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی افزود: ورزش فقط کاری برای سلامت جسمی و فردی نیست بلکه برای سلامت روانی جامعه بسیار ضروری است چه ورزش همگانی ، فردی ، قهرمانی ، ‌پهلوانی و حتی ورزش حرفه ای.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز جوانان و ورزشکاران ما گروه های گوناگون دست اندرکار ورزش ، هیئت ها ، فدراسیون ها ، کمیته ملی المپیک ، مربیان و پشتیبانان در همدلی و اتحاد نظر و با تصمیم ملی و انقلابی درپی ارتقای ورزش و حضور پرافتخار در همه عرصه های جهانی هستند.

آقای احمدی نژاد، جوانان را مهم ترین سرمایه ملت خواند و گفت: ایجاد فرصت های لازم برای آنان در حقیقت تضمین و ساختن آینده ملت است.

وی افزود: اگر جوانان ملتی امیدوار و با انگیزه باشند و در مسیر درست و با نگاه درست حرکت کنند، ملت سعادتمند است و آینده های درخشان را تجربه خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز وزارت ورزش و جوانان تشکیل می شود افزود: رئیس جمهور و دولت برای مسئولیت این وزارت که نخستین بار در کشور برپا می شود تلاش کرد از خانواده و دل ورزش ، فردی را انتخاب کند که هم دانش لازم را داشته و تخصص دانشگاهی اش در تربیت بدنی باشد ، هم ورزشکار تراز بالا و آشنا به رموز ورزش باشد و در مدیریت ورزش هم سابقه و تجربه موفقی داشته باشد.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه به آقای سید حمید سجادی رسیدیم ادامه داد: وی از نیروهای انقلاب ، متدین ، متخصص ورزشی، ‌ قهرمان برجسته ایران دارای 14 مدال جهانی و آسیایی ، مربی و دارای تجربیات گوناگون در مدیریت ورزش و هدایت گروه های ورزشی از جمله حداقل دو سال معاون سازمان تربیت بدنی و از بهترین چهره های ورزشی است که برای مدیریت این وزارتخانه جدید انتخاب شد.

رئیس جمهور گفت: البته تاسیس و برپایی وزارتخانه کار مهمی است که وقت و انرژی خواهد برد و اطمینان دارم با نظر نمایندگان عزیز وقتی ایشان سکاندار این وزارت نوپا که مبدع آن هم مجلس محترم است بشود، حتما کارهای خوبی در عرصه ورزش اتفاق خواهد افتاد.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: انشاءالله همه توان و تجربه و دل و جان ایشان برای اعتلای ورزش و جوانان و رفع بعضی موانع از مسیر اعتلای جوانان صرف خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: پیشاپیش از همه نمایندگان عزیزی که اظهارنظر می کنند سپاسگزار و امیدوارم، به وزارتخانه ای که خود نمایندگان عزیز برپا کرده اند و هم ما و هم آنها مصریم که انشاء الله از موفق ترین ، پرکارترین و درخشان ترین وزارتخانه ها شود، جناب آقای سجادی را با رأی بالا و با پشتوانه قوی روانه کنیم.

آقای احمدی نژاد همچنین پس از سخنان آقای سجادی در صحن علنی مجلس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف این وزیر پیشنهادی تشکر کرد. 

رئیس جمهور نهاد ورزش را از مردمی ترین نهادهای کشور خواند و گفت: هیئت های ورزشی، فدراسیون ها و حتی کمیته ملی المپیک نهادی برآمده از مردم است. وی با اشاره به اینکه شرایط امروز ورزش در مرحله حساسی است به در پیش بودن المپیک اشاره کرد و افزود: این صحنه ورزشی قله ای است که باید جوانان آن را فتح و افتخارآفرینی کنند و فرصت کمی برای تدارک المپیک داریم.

آقای احمدی نژاد گفت: با توجه به ادغام دو مجموعه ورزش و جوانان ، افراد متخصصی که در این دو حوزه کار کرده و متخصص باشند کم است و باید توقعات خود را پایین آوریم.

رئیس جمهور آقای سجادی را از نیروهای بسیار خوشنام در ورزش خواند و گفت: در ورزش کشور چند نفر داریم که 14 مدال آورده و فردی متعهد ، باتجربه و متخصص باشند؟ 

آقای احمدی نژاد خطاب به نمایندگان مجلس افزود: سجادی اهل تعامل و سعه صدر و برادر شماست. 

رئیس جمهور به برخی سخنان مخالفان وزیر پیشنهادی اشاره کرد و گفت: نماینده ای ابراز کرد که آقای سجادی چگونه می تواند همه خواست جوانان و ورزشکاران را تامین کند؟ آیا واقعا قرار است چنین مسئولیتی بر دوش آقای سجادی قرار گیرد؟ 

وی ادامه داد: مگر یک وزیر می تواند در چهار سال همه نیازها را رفع کند؟ مگر مجلس می تواند در چهار سال به همه مطالبات مردم پاسخ دهد؟ باید عملکردها را با هم مقایسه کرد. 

آقای احمدی نژاد افزود: برخی نیز به سابقه مدیریتی سجادی ایراد گرفتند ؛ این همه قهرمانی ، تجربه و دلسوزی و تخصص آیا سوابق نیست؟ 

رئیس جمهور گفت: من هم نمایندگان را دوست دارم و اگر برخی با من قهر کنند با کسی قهر نمی کنم چرا که کشوری آزاد داریم. 

احمدی​نژاد که می​گفت دوست و رفیق نمایندگان است، ادامه داد: اگرچه برخی با من قهر کرده​اند اما با همه شما دوستم. البته انتقاد هم به من وارد است اما وقتی کسی می گوید من نوکر مردم هستم، حرفش را بپذیرید و با آن ور نروید!

آقای احمدی نژاد افزود: قرار است نوکری تعیین شود و برای نوکری مردم خیلی نباید سخت گرفت. 

رئیس جمهور اضافه کرد: اجازه دهید این وزارتخانه شکل گیرد و سپس با کمک های مالی و فکری مجلس و دولت این وزارتخانه و آقای سجادی را ارتقا خواهیم داد. 

آقای احمدی نژاد در پایان گفت: استدعا دارم در تجربه اول اجازه دهید وزارت ورزش و جوانان با اقتدار و پشتوانه کامل دولت و مجلس شکل گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین