کد خبر: ۱۶۰۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷

ادعایی تازه از حامی احمدی‌نژاد درباره مناظره معروف سال 88

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که کمتر از 24 ساعت تا آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران در مسکو وقت باقی مانده، روزنامه‌های صبح ایران، همچنان درگیر مسائل و حاشیه‌های فضای اقتصادی کشور هستند. 

تابناک نوشت: محمود بهمنی، یکی از مردان اقتصادی کلیدی دولت احمدی‌نژاد که در روزهای گذشته، سخنان پر بحثی را مطرح کرده بود، در یادداشتی در روزنامه دنیای اقتصاد، با مقدمه‌ای معنادار، مدیران بانکی کشور را به امانت‌داری و صداقت توصیه کرد؛ «فضیلت‌های فراموش شده» نام یادداشت بهمنی است که در آن، رئیس کل بانک مرکزی صداقت، امانتداری، وفای به عهد و درستکاری را بن‌مایه انسانیت و سنگ بنای روابط اجتماعی‌ دانسته و گفته است: شاید در جامعه ما به دلیل تکرار فرا‌تر از اندازه رسانه‌ها بر فضیلت‌های متعالی (ایثار، گذشت، زهد و نیکوکاری) و بالا بردن حد انتظار از انسان‌های متعارف، نوعی عادی‌سازی و کم‌اهمیت‌شماری نسبت به فضیلت‌های بنیادین رایج شده است، به گونه‌ای که در مواردی نسبت به ترک این ویژگی‌های انسانی، با مسامحه برخورد می‌شود تا جایی که شنیدن این خبر که عزیزی در اوج تنگدستی، امانت با ارزش فردی را با تلاش بسیار به صاحب آن برگردانده ‌است، بسیاری را به شگفتی وا‌می‌دارد.

راستی ما را چه می‌شود که از شنیدن خبر امانت‌داری یکی از شهروندان شگفت‌زده می‌شویم؟ چرا دیدن ولنگاری و نادرستی‌ها عادی شده، ولی دیدن درستکاری و امانت‌داری یکی از هم‌میهنان، ما را به تعجب وامی‌دارد؟!

با این مقدمه، بهمنی از همکاران درستکار خود در خانواده بزرگ بانکی درخواست می‌کند هیچ ارزشی والا‌تر از درستکاری، صداقت، حفظ اسرار مردم، امانت‌داری و وفای به عهد نیست و در ادامه افزوده است: البته من هیچ نگرانی نسبت به درستکاری همکاران شریفم در سطح شعب ندارم و دغدغه اینجانب معطوف به سطح میانی و عالی مدیریت نظام بانکی است!

اما این روز‌ها، روزهای سخت و پر حاشیهٔ آقای معاون اول است؛ از یک سو، اظهارات یکی از متهمان پرونده اختلاس بیمه ایران و جریان خبری است که علیه او بر پا شده و از سوی دیگر، نیش و کنایه‌های فراوانی است که پس از اظهارت هفته گذشتهٔ وی درباره خوب بودن وضع اقتصاد و زندگی مردم، باعث شد تا محمدرضا رحیمی ـ که روز گذشته برای افتتاح خط تولید رانا، دومین خودروی ملی ایرانی به ایران خودرو رفته بود ـ سر سخن را باز کند و حرف‌هایی را که روی دلش سنگینی می‌کرد، بگوید.

البته روزنامه‌های متعددی سخنان بهمنی را بازتاب دادند که ایران، مفصل‌تر از همه به آن پرداخته بود و با تیتر «هر کس از راه می‌رسد، به دولت فحش می‌دهد» به استقبال سخنان رحیمی رفته.

ایران از قول رحیمی نوشته است: یک کلمه گفتم وضع مردم ایران خوب است؛ اما یکباره از رادیو رژیم صهیونیستی، تلویزیون آمریکا و انگلیس و همچنین از سوی برخی در درون کشور، چنان مورد حمله قرار گرفتم که دیگر جرأت نکنم بگویم وضع ما خوب است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات بیان شده در دادگاه اختلاس بیمه ایران گفت: اگر طرفدار مبارزه با فساد هستید، مطالباتتان را بنویسید و به قوه قضاییه بدهید تا پیگیری شود، اما چرا جار می‌زنید؟ ‌مشخص است که دروغ می‌گویید و به دنبال مصالح کشور نیستید.

سخنان رحیمی در حالی در صفحات روزنامه‌های ایران، ملت ما و اعتماد به عنوان تیتر یک و با جزییات فراوان کار شده بود که آیت‌الله صافی گلپایگانی ـ که روز گذشته، میزبان اعضای حزب مؤتلفه اسلامی بود ـ در سخنان خود، از مسئولانی که به فساد مالی متهم هستند، خواسته بود که خودشان استغفا دهند و روزنامه رسالت و آرمان هم در صفحه نخست خود به آن پرداخته بودند.

اما روزنامه ایران در صفحات داخلی خود در یادداشت و گفت‌وگویی از دو روحانی به حمایت از اظهارات بهمن شریف‌زاده در مصاحبه با روزنامه شرق پرداخته بودند و احضار وی به دادگاه ویژه روحانیت را مورد انتقاد قرار داده بودند.

حجت الاسلام طلایی از اساتید حوزه در گفت‌‌وگویی با نام «چرا حامیان دولت اجازه ندارند اندیشه‌های خود را تبیین کنند!» گفت: کجای این عالم سراغ دارید که جواب اندیشه را با احضار در دادگاه روحانیت و متهم کردن افراد پاسخ ‌دهند؟

وی همچنین در واکنش به اظهارات صفار هرندی در نماز جمعه قم گفت: دو سال کامل رئیس جمهور به خاطر شما در نمایشگاه قرآن حاضر نشد و تنها نقطه ضعفی که موسوی در مناظره با احمدی‌نژاد مطرح کرد و وی هم پذیرفت، عملکرد شما در حوزه نشر و کتاب بود!

اما نزدیک شدن به زمان مذاکرات هسته‌ای در مسکو، روزنامه‌ها را به گمانه‌زنی درباره سرنوشت این مذاکرات واداشته بود.

تهران امروز هم با اشاره به سخنان جلیلی درباره اینکه انتظار می‌رود حق ایران در غنی‌سازی اورانیوم به رسمیت شناخته شود، غنی‌‌سازی را به عنوان خط قرمز ایران در نشست مسکو دانسته است.

اطلاعات نیز گفت‌وگوی جلیلی با راشاتودی را به عنوان تیتر یک خود برگزیده و از قول جلیلی نوشته است: ایران نسبت به مذاکرات مسکو خوشبین است.

روزنامه کیهان البته در گزارشی خبری ـ تحلیلی، از سنگ‌اندازی سناتورهای آمریکایی در آستانه مذاکرات مسکو خبر داده و از فرستادن نامه ۴۴ سناتور آمریکایی به اوباما درباره تعیین شرایط جدید از سوی ۱+۵ در آستانه مذاکرات گفته بود.

روزنامه آرمان در گزارشی از یک حکم قضایی در کرمان برای یک نوجوان خبر داده که قاضی به جای زندان، متهم را به یک سال شرکت در نماز جماعت مسجد محل زندگی‌اش محکوم کرده است.

این گزارش با نام «مجازات شرکت در نماز جماعت به جای زندان» در صفحه نخست این روزنامه منتشر شده و در آن به واکنش برخی از حوزویان به این حکم پرداخته است.

مرگ ولیعهد عربستان و سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون جدیدش در کنار اظهارات آملی لاریجانی در صدور حکم متهمان پرونده‌های فساد مالی، از نکات دیگری بود که در صفحه نخست روزنامه‌های صبح امروز منتشر شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
الحق که آفتاب خوب خودشو آفتابی میکنه . کاش در جهت درست و اصلاح گام برمیداشت و از بین این همه سخن مطالب حق و درست هم می آورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
مثل اينكه فراموش كردند رييس دولت چه اتهاماتي را در رسانه هاي عمومي جار زد . خب ايشان هم ميتوانست به قوه قضاييه نامه بنويسد واسامي كه در جيبش بود را به آنها بدهد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین