کد خبر: ۶۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۷
در گفتگو با خبرنگاران الجزایری مطرح شد

احمدی‌نژاد: در ایران آزادی تقریباً مطلق است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی نژاد شامگاه گذشته در آستانه سفر به الجزایر با شماری از روزنامه نگاران و خبرنگاران این کشور گفتگو کرد. رییس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت رسمی بوتفلیقه همتای الجزایری‌اش روز دوشبه در صدر هیاتی بلند پایه به الجزیره سفر می‌كند.

به گزارش آفتاب به نقل از خبر روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد در این مصاحبه شخصیت رییس جمهور الجزایر را ممتاز خواند و گفت: دو ملت و دو دولت كاملا احساس برادری دارند و با هم همكاری می‌كنند و در سفر به الجزایر درباره همه مسایل مورد علاقه دو طرف در خصوص مسایل منطقه‌یی، اسلامی و جهانی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

رییس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص همكاری‌های مشترك تهران و الجزیره پیرامون انرژی و نفت گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است كه در تمام زمینه‌های انرژی با الجزایر همكاری داشته باشد.

وی افزود: ما تجربیات فراوانی در اكتشاف نفت، تولید و پالایش نفت و پتروشیمی داریم و علاقمندیم این تجارب را در اختیار برادران خود در الجزایر قرار دهیم.

احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص فروش سلاح به كشورهای همسایه عرب ایران از جمله عربستان و كویت از سوی آمریكایی‌ها گفت: اولین بار نیست كه واشنگتن به كشورهای منطفه سلاح می‌فروشد و آنها در بیست سال اخیر بیش از 400 میلیارد دلار اسلحه به كشورهای منطقه فروخته‌اند.

رییس جمهور با اشاره به اینكه فروش اسلحه موضوع جدیدی نیست، گفت: همه تلاش آمریكا این است كه بین برادران ما در كشورهای منطقه تفرقه ایجاد نماید تا فرصتی برای تحمیل نظرات و حاكمیت خودشان در منطقه پیدا كنند.

رییس جمهور در عین حال افزود: ما از فروش تسلیحات به كشورهای منطقه نگرانی نداریم چراكه ما رابطه برادرانه با كشورهای منطقه داریم. آمریكایی‌ها احساس می‌كنند كه رابطه‌شان با كشورهای منطقه تضعیف شده و به این بهانه می‌خواهند دلگرمی به آنها بدهند.

دكتر احمدی نژاد تصریح كرد: توصیه ما به كشورهای منطقه هم این است كه منابع ملت خود را بی جهت هزینه نكنند و این منابع را در خدمت پیشرفت و آبادانی كشورشان هزینه نمایند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینكه آمریكایی‌ها برای تثبیت رژیم صهیونیستی تلاش دارند جای دوست و دشمن را در منطقه عوض كنند، تاكید كرد: آنها می‌خواهند دشمن اصلی ملتهای عرب را به عنوان دوست معرفی كنند و در مقابل، ملت ایران را كه برادر و بهترین دوست ملتهای عرب است،به عنوان دشمن معرفی نمایند.

رییس جمهور همچنین یادآور شد: این كار آنها مثل برنامه‌های قبلی با شكست مواجه خواهد شد چراكه آنان به پایان خط رسیده‌اند و با این حركات بسیار ابتدایی و ضعیف به جایی نخواهند رسید. وی تاكید كرد: این گونه رفتارها متعلق به200 سال قبل است و اكنون دیگر تاثیری ندارد.

دكتر احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار الجزایری در باره رعایت حقوق بشر در ایران با توجه به گزارشهای محافل غربی گفت: آنها دشمن ما هستند، آنان معمولا این حرف‌ها را می زنند و البته این برخورد دوگانه فقط در باره ایران اعمال نمی‌شود بلكه ابزاری برای فشار سیاسی به كشورهای مستقل است.

رییس جمهور با اشاره به حكومت استبدادی رژیم گذشته در ایران و خفقان مطلق در آن دوران گفت: در رژیم دیكتاتوری سابق، نه انتخاباتی، نه دموكراسی و نه آزادی بیان وجود نداشت و تنها یك حكومت سلطنتی موروثی و دیكتاتوری وابسته بود. این در حالی بود كه مستكبران با آن حكومت رابطه خیلی خوبی داشتند و آن را مطابق معیارهای حقوق بشر غربی می‌دانستند.

وی با اشاره به اینكه زورگویان جهانی در هر جای دنیا از حكومت‌های دیكتاتور، خشن و كودتایی حمایت می‌كنند، خطاب به خبرنگاران الجزایری گفت: آمریكای جنوبی را نگاه كنید. هر كشوری كه حكومت‌شان مردمی و دموكراسی است مورد فشار و هجوم آنان است. هم اكنون در اروپا زندان‌های مخفی ساخته‌اند و طبق معیارهای حقوق بشر این عمل تاسف بار است.


رییس جمهور با بیان اینكه در اروپا دانشمندان نمی‌توانند در باره بخشی از مسایل تاریخی آزادانه اظهار نظر كنند، تصریح كرد: حتی دیده شده است اگر دانشمندان در این خصوص كتاب بنویسند زندانی می‌شوند.

دكتر احمدی نژاد در ادامه درباره سرزمین فلسطین اظهار كرد: یك مشت صهیونیست را از هرطرف دنیا جمع و مردم فلسطین را از سرزمین‌شان بیرون كرده و هر روز مردم این كشور را می‌كشند،حتی افراد را با اعلام قبلی ترور می‌كنند و بعد به آنها جایزه صلح و حقوق بشر هم می‌دهند.

وی افزود: طبق معیارهای آنها جنایتی كه رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام می‌دهد مطابق حقوق بشر است.


رییس جمهور با بیان اینكه در جمهوری اسلامی ایران همه امور در دست مردم است، یاد آور شد: این مردم هستند كه حكومت را تعیین می‌كنند و در ایران آزادی تقریبا مطلق است، اما به عكس آنها می‌گویند در ایران مشكل حقوق بشر وجود دارد.

احمدی نژاد با اشاره به اینكه در حال حاضر در درون آمریكا برای مردم این كشور امنیتی وجود ندارد، تاكید كرد: دولتمردان آمریكایی تلفن‌های مردم كشورشان را شنود می‌كنند. در انگلیس تمام زندگی مردم زیر دوربین‌های حكومت است و مردم آرامش ندارند اما در آنجا از دید آنها حقوق بشر جاری است.

رییس جمهور افزود: آن حقوق بشری كه آنها می‌گویند ملت ما اصلا قبول ندارد؛ برای اینكه بر اساس یك معیار كاملا سیاسی و یكجانبه است.


احمدی نژاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره همكاری‌های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران هر كاری كه تاكنون انجام داده طبق قوانین و مقررات بین المللی بوده است، بنابراین ما بیشترین همكاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته‌ایم.

وی با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران هیچ چیزی را بیش از حق خود نخواسته است، تاكید كرد: به همین خاطر ما در موضع‌مان محكم ایستاده‌ایم و الان در مرحله تولید صنعتی سوخت هسته‌ای هستیم و علاقه مندیم كه در چارچوب قوانبن بین المللی به فعالیت خود ادامه دهیم وبدین گونه است كه ایران امروز به یك كشور هسته‌ای صلح آمیز تبدیل شده است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
0
0
تا سیه روی شود آنکه در او غش باشد
ضمنا اشاره ای به آزاد بودن عملیات جن گیری در دولت نکرده اند !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین