کد خبر: ۹۲۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۸ - ۲۲:۵۶

آیت‌الله امینی: متاسفانه افرادی حسب ظاهر شیعه هستند

بعضی از روحانیون هم به همسران خود ظلم می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله امینی گفت: «این که عده‌ای جمهوریت و یا اسلامیت را تنها بخواهند درست نیست، بلکه این دو باید با یکدیگر باشند».

خطیب نماز جمعه‌ این هفته‌ قم با بیان این مطلب و تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) به حدیثی از آن حضرت اشاره کرد و گفت: «متاسفانه ما افرادی را شاهدیم که حسب ظاهر شیعه هستند».

وی ادامه داد: «چنین افرادی اعمال خود را به جا می‌آورند اما مساله‌ ظلم را کوچک می‌شمارند که نباید این گونه باشد».

خطیب موقت جمعه‌ قم هم‌چنین با بیان این که این مساله حتی در بین مقدسین نیز وجود دارد، افزود: «بعضی از روحانیون هم به همسران خود ظلم می‌کنند و به جای این که درس خانواده‌داری بدهند باعث بی‌اعتمادی به روحانیت می‌شوند».

وی در ادامه به سفر مقام معظم رهبری به مازندران اشاره کرد و گفت: «مقام معظم رهبری در سخنانشان تاکید کردند جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی نظام هستند و این که عده‌ای جمهوریت و اسلامیت را تنها بخواهند درست نیست و این دو باید با یکدیگر باشند».

آیت‌الله امینی ادامه داد: «مقام معظم رهبری در سخنانشان فرمودند جمهوریت به این معناست که مردم باید در مورد انتخاب مسوولان خوب و شایسته احساس مسوولیت کنند».

وی در ادامه به دو توصیه‌ مقام معظم رهبری به مسوولان اشاره و اظهارکرد: «مقام معظم رهبری از مسوولان خواستند پیوسته با مردم باشند و مانند آنها زندگی کنند و نسبت به آنها بی‌اعتماد نباشد و به عقاید و خواسته‌های مشروع مردم احترام بگذارند».

آیت‌الله امینی در ادامه به روز سالمندان و معلولان اشاره کرد و گفت: «مکان نگهداری سالمندان باید مناسب و در شان آن‌ها باشد تا این افراد در نهایت آرامش و آسایش زندگی کنند».

خطیب موقت جمعه‌ قم در پایان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: «جامعه به وجود این قشر نیاز دارد و این افراد کسانی هستند که آرامش و آسایش را از خود سلب می‌کنند تا جامعه سالم و پاک باشد و امنیت در آن برقرار شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین