کد خبر: ۹۴۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۵
در دیدار با اعضای حزب اعتدال و توسعه مطرح شد؛

آیت الله هاشمی رفسنجانی: هنوز هم به راهکارهای نماز جمعه معتقدم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: جمعی از اعضای حزب اعتدال و توسعه،امروز میهمان آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند تا ضمن بیان دغدغه های خود، شنونده راهکارهای هاشمی رفسنجانی برای برون رفت از وضعیت فعلی نیز باشند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار گفت:در شرایط فعلی اینجانب اصلح‌ترین فرد را برای حل مشكلات فعلی جمهوری اسلامی رهبری می‌دانم و مطمئن هستم با كمك افراد معتدل از هر دو جناح موجود كشور با تدبیر رهبری مسائل موجود قابل حل و فصل است. 

آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای شورای مركزی حزب اعتدال و توسعه با تشریح مواضع خود پیش از انقلاب در دوران مبارزه، مرحله پیروزی انقلاب، دوران تثبیت، پس از جنگ و هم‌چنین در شرایط فعلی كشور؛ تاكید كرد: همواره اندیشه، سخن و عمل خود را بر مبنای اعتدال و دوری از افراط و تفریط و تفریط قرار داده و در این مسیر حركت كرده‌ام. 

وی افزود: در بیان مواضع خود همواره منافع اسلام، انقلاب و مردم را مورد اهمیت قرار داده‌ام و هم‌چنین در مواقعی به دلیل شرایط نامناسب با الهام از روش بزرگان دینی سكوت اختیار كرده‌ام.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسش حاضران تاكید كرد: در شرایط امروز نیز برای برون‌رفت از وضعیت فعلی راه‌حل‌هایی را كه با توجه به تجربیاتم به ذهنم می‌رسید در خطبه نماز جمعه مطرح كرده‌ام و هنوز نیز در كلیات به آن معتقدم هرچند كه ممكن است نواقص و زوایدی داشته باشد. 

هاشمی رفسنجانی تصریح كرد: پس از پیروزی انقلاب؛ افراطیون هرگاه زمینه حضور و فعالیت پیدا كرده‌اند نتایج خوبی را شاهد نبوده‌ایم و اقدامات این‌گونه افراد برای ضد انقلاب جهت ضربه زدن به اسلام، نظام و رهبری فضا ایجاد می‌كرده است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شناخت خود از رهبری تصریح كرد: اقدامات خلاف قانون و تندروی‌ها از سوی هر جناحی هیچ‌گاه مورد تایید ایشان نبوده و نخواهد بود. 

وی تاكید كرد: در شرایط فعلی اینجانب اصلح‌ترین فرد را برای حل مشكلات فعلی جمهوری اسلامی ایشان می‌دانم و مطمئن هستم با كمك افراد معتدل از هر دو جناح موجود كشور با تدبیر رهبری مسائل موجود قابل حل و فصل است و در صورت حل مشكلات جاری، دشمنان خارجی و ضد انقلاب مایوس خواهند شد. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاكید كرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اتكا بر حمایت‌های مردمی و رهبری داهیانه حضرت امام (ره) كه بر قلوب مردم حكومت می‌كرد توانست مراحل استقرار و تثبیت را به خوبی پشت سر گذارد و امروز پاسداری از این میراث عظیم بر عهده همه نیروهای وفادار به انقلاب و نظام است كه در این مسیر حركت كنند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: اگر در عمل كشوری آباد، آزاد، مرفه و خالی از خرافات ایجاد كنیم دنیای امروز پذیرای اندیشه و عمل ما خواهد بود و روش ما به این دلیل كه مبتنی بر فرهنگ اسلام ناب محمدی است می‌تواند به عنوان الگو در جهان امروز مطرح باشد. 

در ابتدای این دیدار آقایان دکتر نوبخت، دبیر كل حزب اعتدال و توسعه، نعمت‌زاده، محمود واعظی، دلشاد، شجاعی و خانم زهرا پیشگاهی‌فرد هر كدام به بیان مواضع و دیدگاه‌های خود در مورد شرایط فعلی كشور و لزوم پرهیز از افراط‌گرایی و حركت در مسیر اعتدالی برای حل مشكلات پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
0
0
آقای هاشمی والله قسم لحظه ای بهت شک نکردم و نخواهم کرد اتفاقا این جریان علیه شما بیشتر باعث شد شما رو بشناسم و احترام و ارادتم به شما بیشتر شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۵
0
0
اشکال اصلس رفسنجانی این است که نمی داند که تند روها از کجا الهام می گیرند.آیا کسی در این مملکت هست که حسین شریعتمداری یا جنتی یا یزدی را تند رو نداند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۶
0
0
اقای هاشمی باید اعتماد مردم حزب الله را به خود جذب می کرد متاسفانه ایشان راهشان را از تندروهایی که سالهاست با نظام مخالف هستند جدا نکرد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین