کد خبر: ۱۲۸۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳
تأکید دوباره بر احتمال تاثیرگذاری بر رئیس جمهور از طریق وسائل غیر عادی

مصباح یزدی: از کسانی دفاع کردم که از ریزش‌های انقلاب شدند

برخی می‌گویند این کاری بود که خودتان کردید و حالا باید نتیجه آن را هم ببینید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شگردهای جریان انحرافی را شیطانی دانست و گفت: «در پاسخ به کسانی که می‌گویند این آدم قد و قواره اش اینقدر نیست که انحرافی عمیق را سازماندهی کند باید گفت که مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است که با تمام توان و تجربه‌اش به یاری ایشان آمده است».

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، در جمع شماری از نخبگان سیاسی و فرهنگی سراسر کشور به تبیین شگردهای جریان انحرافی و چگونگی مبارزه با آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه همه در اعمال و رفتار خود دارای نقص و عیب هستیم تصریح کرد: «اگر توقع داشته باشیم برای تصدی پست‌های کشور اسلامی کسانی انتخاب شوند که هیچ نقص و عیبی در رفتار و فکر و اخلاقشان نباشد باید فقط منتظر ظهور امام زمان(عج) باشیم و این همان تفکر تفریطی‌هاست که می‌گفتند این کارها فایده ندارد و باید بنشینیم تا امام زمان(عج) بیاید».

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه نباید در مسؤولین منتظر عصمت باشیم، اظهار داشت: «این اشتباه است که به دلیل وجود نقص در مسؤولین، رای ندهیم بلکه در هر انتخابی باید سعی کنیم اصلح نسبی را برگزینیم».

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند این کاری بود که خودتان کردید و حالا باید نتیجه آن را هم ببینید، گفت: «نه آن روز که برای انتخاب شخصی زحمت کشیدیم تحت تاثیر بودیم و نه امروز تحت تاثیر هوچی گری‌ها و تبلیغات منفی قرار می‌گیریم بلکه در هر زمان هر چه که احساس کنیم تکلیف است با تمام توان انجام داده ولو با وظیفه و تکلیف سابق جور نباشد».

آیت الله مصباح یزدی در ادامه افزود: «بنده قبلا از بعضی اشخاص که شما خوب می‌شناسید به دلیل جلوگیری از ضرر به نظام بسیاردفاع می‌کردم که البته همان زمان در بین موجودین بهترین بودند و بعدها همان اشخاص از ریزش‌های انقلاب شدند».

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این شبهه که برخی می‌گویند آیا این حادثه قابل پیش بینی نبود، بیان داشت: «خداوند انسان را مختار آفریده و ممکن است بعد از یک عمر گناه، توبه کند مانند حر و یا پس از یک عمر زهد و پارسایی در آخر ریزش کند که باید خیلی مراقب بود».
وی فسادهای پیچیده و عمیق را نتیجه برنامه ریزی دقیق ابلیس از سالیان قبل دانست و اظهار داشت: «این فساد بسیار پیچیده می‌تواند بزرگترین نعمت الهی را که با تقدیم هزاران شهید به دست آورده ایم زیر و زبر کند».

آیت الله مصباح یزدی افزود: «برنامه ریزی شیطان آنقدر دقیق و جامع است که پس از مهیا کردن زمینه‌ها یک نفر را از لایه‌های درونی بیرون می‌آورد و او شبکه ای را تشکیل می‌دهد تا بزرگترین نعمت الهی در طول تاریخ اسلام را از بین ببرد».

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه شاید با یک فرمول صد عضوی بتوان دلایل این انحراف عظیم را یافت تصریح کرد: «باید بدانیم از کجا می‌خواهند ما را فریب دهند و در این راه از چه شگردهایی بهره می‌برند».

آیت الله مصباح یزدی شگردهای جریان انحرافی را شیطانی دانست و گفت: «در پاسخ به کسانی که می‌گویند این آدم قد و قواره اش اینقدر نیست که این کارها را انجام دهد باید گفت که مدرس اصلی این جریان انحرافی ابلیس است البته به برخی می‌گویند اینها لیاقت آن را ندارند که عنوان جریان را داشته باشند و باید به آنها گروهک انحرافی گفت اما هر چه آنان تجربه شیطنت نداشته باشند اما ابلیس با تجربه چندین هزار ساله به کمک اینها آمده است».

وی با اشاره به اینکه قرائنی مبنی بر تاثیر گذاری بر رئیس جمهور از طریق وسائل غیر عادی وجود دارد اظهار داشت: «این شخص منحرف با این بهانه که فوق العاده است و ارتباطات معنوی با امام زمان (عج) و اصحاب ایشان دارد تاثیر عجیبی بر رئیس جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب کرده است».

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «صرف اینکه یک نفر عمامه ای بر سر بگذارد و یا خود را اهل زهد و پارسایی و ارتباط با عوالم دیگر نشان دهد نمی‌توان به وی اعتماد کرد، گرچه که برخی از روی ساده‌لوحی گول این افراد را هم می‌خورند».

آیت الله مصباح یزدی یکی از شگردهای این جریان انحرافی را معرفی سرکرده آن به عنوان یک انسان مقدس و متدین و اهل ارتباط دانست و تصریح کرد: «یکی از ترفندهای این جریان این است که می‌گوید ما غیبت کسی رانمی‌کنیم و نسبت به دشمنان اسلام نیز تبری نمی‌جویند که این از جلوه‌های نفاق است».

وی افزود: «نمی شود کسی از دینداری و تدین حرف بزند و از امریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان قسم خورده بشریت تبری نجوید و نسبت به آنان بدگویی نکند که این از ریشه‌های نفاق در این جریان است».

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بعضی وقت‌ها غیبت کردن واجب می‌شود، ترفند مشابه معاویه در این زمینه را خاطر نشان کرد و گفت: «وقتی معاویه جهت گرفتن بیعت برای ولایتعهدی یزید خدمت امام حسین (ع) رفته بود در پاسخ به آقا که فرموده بودند با یزید سگ باز شرابخور بیعت نمی‌کنم، گفته بود اما یزید درباره شما اینجور بدگویی نمی‌کند که شما می‌گویید».

آیت الله مصباح یزدی تفکر تصوف را در جریان انحرافی مشهود دانست و اظهار داشت: «در این تفکر به جای امام زمان (عج) مسئله انسان کامل را مطرح می‌کنند و مقام امامت را یک مقام معنوی می‌دانند».

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح زوایای مختلف تفکر تصوف بیان داشت: «برخی از متصوفان قطب خود را انسان کامل می‌دانند و این مسئله پس از مرگش به پسرش منتقل می‌شود».

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مبارزه با کسانی که قصد براندازی نظام و اسلام را دارد، واجب دانست و تصریح کرد: «اگر بدانیم کسی قصد خیانت دارد و با او مبارزه نکنیم گناه کرده‌ایم و باید جواب بدهیم که چرا با دیدن جریان انحرافی به تکلیف خود عمل نکرده‌ایم».

وی یکی از شگردهای جریان انحرافی را بی توجهی به احکام الهی دانست و گفت: «اینها می‌گویند احکام الهی ظواهر است و باید روح احکام باشد نه ظاهر آن، که این انحراف جدی از خط امامی است که تا آخر عمر از نماز ایستاده دست بر نداشت».

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز 14خرداد تصریح کرد: «معظم له یکی از ویژگی‌های مهم خط امام را معنویت و عمل به احکام الهی دانست که عبور از آن انحراف جدی و خطرناکی است که جامعه را تهدید می‌کند».

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه برخی در تبلیغات انتخابات شعار اطاعت از رهبری سر دادند اما در عمل انتظار ما را محقق نکردند گفت: «میزان سنجش عملکرد مسؤولان، ولایت فقیه است و با حرکت در خط ولایت و توسل و دعا به همراه بصیرت، تلاش و مجاهدت می‌توانیم از گردنه‌های پرخطر عبور کرده و پرچم را به دست امام زمان برسانیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین