کد خبر: ۱۲۶۱۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶

علی مطهری خطاب به احمدی‌نژاد: از كجا می‌گویید در آخرین پیچ تاریخ هستیم؟

خیلی‌ها راجع به حوادث بعد انتخابات، هنوز قانع نشدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مطهری راجع به حوادث بعد انتخابات معتقد است: خیلی‌ها هنوز قانع نشدند.

به گزارش آفتاب به نقل از خبر، علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با هفته نامه «پنجره» با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت: بعد از حوادث انتخابات، ما نمره قابل قبولی نمی‌گیریم. نوع برخوردی كه با معترضان صورت گرفت، بحران را تشدید كرد. در شرایط فعلی نمی‌توان گفت وضعیت مطلوب است.

وی در خصوص انتقادهایی كه به شیوه برخورد ایشان با دو طرف حوادث انتخابات وارد شد گفت: البته در هر نزاعی میانه را گرفتن و انتقاد از دو طرف خوب نیست. ممكن است در جایی یک طرف، حق مطلق و طرف دیگر، باطل مطلق باشد و لاجرم باید طرف حق را گرفت. اما در بعضی بحران‌های اجتماعی، هر دو طرف مقصرند. خب در آنجا انسان باید انصاف را رعایت كرده و درست قضاوت كند و تعصب و رفاقت را كنار بگذارد. من تحلیل‌ام این است كه ماجرای اخیر چنین وضعیتی داشت.

مطهری افزود: برخی می‌گفتند كه ماها شفاف نیستیم و صریح موضع نمی‌گیریم اما ما اتفاقا بسیار شفاف بودیم. گاهی دو طرف استناد می‌كنند به حرف‌های شهید مطهری و دیگران. خب خیلی روشن است، هر كسی كه با آرا و افكار ایشان آشنا باشد می‌داند چه كسی حقیقت را می‌‌گوید و چه كسی بر خطاست. برخی اصلا با تفكر ایشان آشنایی ندارند و تنها دم از ایشان می‌زنند.

نماینده تهران خاطرنشان كرد: بعد از انتخابات، ماجرا به این شكل بود كه عده‌ای واقعا فكر می‌كردند كه تقلب شده است. این طور فكر می‌كردند و كلكی هم در كار نبود. البته كه تقلب نشده، اصلا فرض كنیم كه رهبران این معترضین هم انسان‌های خائنی بودند و به آمریكا و اسرائیل وابسته بودند؛ ولی به هر حال حوادث به گونه‌ای رخ داد كه بعضی از افراد، ظن به تقلب در انتخابات پیدا كردند.

وی همچنین با بیان اینكه «ما نباید این اعتراض را- از طرف مردمی كه اكثریت قاطع آن‌ها نظام و ولایت فقیه را قبول دارند- به انقلاب تبدیل كنیم»، گفت: می‌بایست اجازه می‌دادیم حرف‌شان را بزنند و در مقابل پاسخ بشنوند تا آن هیجان فروكش كند و در نهایت با افراد آشوب‌طلب برخورد جدی می‌كردیم. من فكر می‌كنم این روش درست نبود كه از همان اول فضا را بستند و اجازه ندادند كه آن افراد حر‌فشان را بزنند و این اصلا اتفاق خوبی برای انقلاب ما نبود.

مطهری در واكنش به این كه در حال حاضر كشور در آرامش است، شما هنوز ماجرا را حل شده نمی‌دانید؟، تصریح كرد: نه. خیلی‌ها قانع نشده‌اند. مهم‌ترین استدلال این افراد است این است كه اگر هیچ اتفاقی نیافتاده -كه به نظر من نیافتاده- چرا اجازه نمی‌دهید طرف مقابل حرفش را بزند. حال این حادثه گذشت، خوب است برای آینده عبرت باشد.

وی در خصوص اینكه برخی اعتقاد دارند صراحت بیان علی مطهری به خاطر عدم پختگی‌اش است، گفت: البته تجربه و پختگی سیاسی مهم است، ولی نوع رفتار خود این افراد معمولا نتیجه پختگی سیاسی نیست، بلكه ناشی از محافظه‌كاری بی‌حد و حصر است. در این كه تجربه سیاسی كمی دارم تردیدی ندارم. به هر حال من در سن 50 سالگی وارد سیاست شدم.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال كه «در انتخابات بعدی كاندید می‌شوید؟» گفت: تا حدی به شرایط كشور بستگی دارد. باید منتظر ماند و دید كه كشور در چند ماه آینده به كدام سمت پیش می‌رود. الان زود است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال كه «چقدر با معیارهای شهید مطهری انطباق داریم؟» گفت: این دولت، دم از شهید مطهری می‌زند. خود آقای احمدی‌نژاد به شهید مطهری علاقمند است. ولی صرف ادعا كافی نیست. مهم این است كه خودمان را با معیارهایی كه شهید مطهری به دست داده‌اند مقایسه كنیم. همه دولت‌ها برای شهید مطهری احترام قائل بوده‌اند. اما باید عملكردشان را مقایسه كنیم و ببینیم چه دولتی نزدیک به بوده است.

وی در بخش دیگر این گفت‌وگو گفت: آقای احمدی‌نژاد می‌گوید ما در آخرین پیچ تاریخ هستیم. شما از كجا این مطلب را می‌گویید؟ آیا علم غیب دارید؟ چه كسی می‌تواند ادعا كند ما در پیچ آخریم یا اینكه ظهور نزدیک است؟ ممكن است ظهور همین فردا یا هزار سال دیگر باشد. چه كسی می‌داند؟ این ادعاها از كجا می‌آید؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
42
8
جای امثال علی مطهری ها در مجلس نیست .
پدر فاضل ، از فضل پدر تو را چه حاصل ؟
امثال علی مطهر ها فقط به اسم پدر است که نان می خورد فکر می کنید اگر پدر ایشان شهید مطهری نبود ایشان را به مجلس راه می دادند که ایشان بازی سیاست را با سیاست بازی اشتباه بگیرد .
مجلس جای امثال مدرس هاست نه جای امثال این آقا !
www.zareby.com
علي سلطانزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
9
38
ايشان شخص باخدا ،مومن ومنطقي است و حاضر نيست نان را به نرخ روز بخورد .خداوند امثال ايشان را براي اين كشور زياد فرمايد. روح پدرشان شرد.
علی نیکپور آملی غیاثکلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
8
33
به نظر من اغلب نقد های اقای مطهری منصفانه و برگرفته از تفکرات عام جامعه هست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
5
26
خداوند بر پدر بزرگوار شما رحمت و بر خودتان عزت عطا فرمايد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
3
24
جدا پسر شهید ی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین