کد خبر: ۱۳۵۱۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵

ماموریت دو چهره برای تغییر مسیر پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بعد از جلسه تشكیل شده توسط محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری برای رسیدگی به اختلاس 3 هزار میلیاردی، با انجام مصاحبه‌ای مطبوعاتی و رادیوتلویزیونی نظراتی جالب توجه اظهار كرد كه برخی آن را سعی در تغییر مسیر پرونده بزرگترین اختلاس تاریخ كشور تلقی كرده‌اند. 

نكونام در این مصاحبه خبری اعلام كرد: ممكن است این پرونده اختلاس نباشد و همچنین رقم آنچه او «تخلف بانكی» نامید، هزار و ‌٧٣٠ میلیارد تومان عنوان شد. در حالی كه حجت الاسلام محسنی‌اژ‌ه‌ای مسئول ویژه پرونده و حتی بهمنی رییس كل بانک مركزی رقم اختلاس را بیش از 2800 میلیارد تومان اعلام كرده‌اند. 

همچنین با وجود اینكه محسنی اژه‌ای مسئول ویژه رسیدگی به این پرونده و همچنین رئیس سازمان بازرسی و رسانه‌ها در روزهای اخیر بارها تاكید كرده‌اند كه اصولاً انجام اختلاسی با این حجم بدون حمایت‌های ویژه امكان‌پذیر نبوده است، رئیس كمیسیون اصل نود در اظهاراتی كه فورا مورد استقبال رسانه‌های حامی دولت قرار گرفت مدعی شد: سند صریحی از دخالت دولت نداریم. 

این در حالی است كه سند توصیه‌های ویژه رئیس دفتر رئیس‌جمهوری برای متهم اول این پرونده در رسانه‌ها منتشر شده است و اصولاً بدون حمایت‌های اینچنینی امكان اختلاسی در این سطح وجود نداشت. 

بررسی اخبار این شائبه را به‌وجود آورده كه ظاهراً‌ رئیس كمیسیون اصل نود مجلس روابط خوبی با دولت و به‌ویژه معاون اول رئیس‌جمهوری دارد. 

وی پیش از این هم دست‌كم دو مرتبه بعد از طرح اتهاماتی علیه رحیمی وارد میدان شده و به موضع‌گیری پرداخته بود. وی یک بار گفته بود: اتهام جدی متوجه رحیمی نیست و بار دیگر با اشاره به جلسات دو ساعته با رحیمی، از انتقال دفاعیات رحیمی به مقامات مربوطه خبر داده بود. 

ظاهراً از سوی دفتر معاون اول رییس‌جمهوری، دستوراتی به استاندار و فرمانداران خوانسار و گلپایگان داده شده‌، تا نسبت به نامه‌های نكونام و درخواست‌های وی، سریعاً رسیدگی و همكاری شود. 

گفته می‌شود مرحوم حجت‌الاسلام اسلامی، نماینده فقید ساوه كه سخنگویی كمیسیون اصل نود را به عهده داشت در ابتدای سال جاری، خبر از ارتباطات گسترده وی با نزدیكان احمدی‌نژاد داده بود. 

اكنون باید از ریاست كمیسیون اصل 90 پرسید، در مقابل تخلفات دولت و پرونده‌های موجود در كمیسیون اصل 90 چه كرده و چرا در روند رسیدگی به برخی پرونده‌ها پیشرفت خاصی مشاهده نشده است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین