کد خبر: ۱۳۶۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷

صالحی: تصمیم‌گیری درباره خط تلفن آمریکا بر عهده شورای امنیت ملی است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت روز دوشنبه پیش رو به کویت سفر می‌کند.

علی اکبر صالحی درپایان جلسه هیئت دولت در استان همدان در جمع خبرنگاران ‌هدف از این سفر را ‌شرکت در مجمع گفت‌و‌گوی کشورهای آسیایی عنوان کرد.

وزیر امور خارجه درخصوص سفر احمدی‌نژاد به پاکستان نیز گفت : این سفر قرار است در آینده‌ای نزدیک انجام شود اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده و فعلا در حال رایزنی برای تعیین برنامه زمانی آن هستیم.

صالحی افزود:‌در سفر آتی احمدی نژاد به پاکستان، سومین نشست سه‌جانبه ایران- افغانستان - پاکستان که دو نشست قبلی آن در کشورهای ایران و افغانستان برگزار شده بود، در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی براینکه آیا رایزنی و گفت‌وگو با مقامات بحرینی، ادامه خواهد یافت گفت: ‌ماموریت وزارت خارجه در عرصه بین‌المللی این است که به گونه‌ای عمل کند تا هم مصلحت ملی و هم مصالح امت اسلامی در نظر گرفته شود.

وی افزود: هرگونه اقدام وزارت امور خارجه در این زمینه در چارچوب خاص و با هماهنگی خواهد بود.

صالحی تاکید کرد: وزیر امور خارجه بحرین درخواست ملاقات با بنده را مطرح کرده بود که ملاقات خوبی انجام و نظرات جمهوری اسلامی ایران بطور صریح مطرح شد.

وزیر امورخارجه درباره خط تلفن سرخ پیشنهادی آمریکا خاطرنشان کرد: این یک پیشنهاد بوده و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده شورای عالی امنیت ملی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین