کد خبر: ۱۰۷۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
با انتقاد از تصمیم مجلس در مورد مذاکره با دولت برای برنامه پنجم

قنبری: دولتی که با شعار "ما می‌توانیم" آمد، اخیرا می‌گوید "ما نمی‌توانیم"

هیأت رئیسه به چه اسنادی تصمیم به انجام مذاکره با دولت گرفته است؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) از تصمیم مجلس در مورد استرداد لایحه برنامه پنجم و تلاش برای رفع نقطه نظرات دولت انتقاد کرد و گفت: شان مجلس با این کار کاهش می‌یابد. چطور دولتی که دولتی که با شعار "ما می‌توانیم" آمد، اخیرا می‌گوید "ما نمی‌توانیم"! 

داریوش قنبری نماینده ایلام در جلسه علنی امروز طی تذکری با استناد ماده 137 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در مورد استرداد لایحه برنامه پنجم که دولت تقاضای آن را از مجلس داشت، هیأت رئیسه به چه اسنادی تصمیم به انجام مذاکره با دولت را گرفته است؟ 

وی افزود: در کجای آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است که هیأت‌رئیسه می‌تواند به صورت کدخدامنشانه اقدام به انجام مذاکرات با دولت کند؟ 

سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) معتقد است که هیأت‌رئیسه مجلس بهتر بود شان و جایگاه مجلس را حفظ کند و تصمیم استرداد لایحه برنامه را به رای بگذارد تا نمایندگان در مورد آن تصمیم گیرند. 

قنبری ادامه داد: این‌گونه اقدامات شان و جایگاه مجلس را کاهش می‌دهد و فردا هیچ اعتمادی به مجلس نخواهد شد. 

این عضو کمیسیون اجتماعی با طرح این سوال که چه کسی گفته است عقل 20 نفری که در دولت فعالیت می‌کنند از 300 نماینده مجلس بیشتر است؟، خاطرنشان کرد: موضوع لایحه برنامه پنجم در کمیسیون تلفیق چندین ماه توسط کارشناسان اساتید دانشگاه و نمایندگان متخصص مورد بررسی قرار گرفته، آیا عقل این افراد به جایی نمی‌رسد؟ و ما دل‌سوز نیستیم؟ به گونه‌ای عمل شده است که گویا تمام دل‌سوزان و کارشناسان در دولت حضور دارند. 

قنبری مذاکراتی را که از سوی هیأت رئیسه با دولت انجام می‌شود را فاقد جایگاه قانونی عنوان کرد و گفت: موضوع استرداد لایحه برنامه پنجم باید در مجلس مطرح شود و نمایندگان در مورد آن تصمیم بگیرند. 

این نماینده مجلس یادآور شد: چگونه دولتی که با شعار ما می‌توانیم وارد عرصه شد، اکنون همواره می‌گوید ما نمی‌توانیم. 

محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: در این موارد حتما در چارچوب وظایف و آیین‌نامه داخلی مجلس عمل می‌کنیم و هرگونه مذاکره در مورد لایحه برنامه پنجم برای ارتقای سطح تصمیمات مجلس خواهد بود. 

به گفته وی، دیدارهایی که از سوی هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق و در چارچوب آیین‌نامه داخلی انجام شده، استدلالات دولت را مورد بررسی و بحث کارشناسی قرار می‌دهد و پس از آن به اعضا اطلاع داده می‌شود. 

ابوترابی‌فرد یادآور شد: در صورتی که این اعضا به این نتیجه برسند که مواد مورد انتقاد دولت باید تغییر کند، در آن راستا حرکت می‌کند. در صورتی که این گونه به نظر نرسد، در مسیر فوق حرکت خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
0
0
برای اینکه به قول بزازها این دولت گز نکرده پاره کرد وهمه را متهم می‌کرد که بقیه حالی‌شان نیست به همین دلیل حالا کم اورده. بدبختی هم انجا بود که یک عده‌ا‌ی در آن موقع به به وچه چه می‌کردند و حالا صداشان در نمیاید! پس آن اشتغال و طرح‌های زودبازده و نفت سر سفره‌های مردم و.........چه شد ما نمی‌توانیم یعنی چه!! باید در کشور حسابرسی و حساب‌کشی در کار باشد. همین، یک عده‌ای بیایند کارهای بی‌حساب‌وکتاب بکنند بروند!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین