کد خبر: ۶۶۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۸
رشید جلالی جعفری:

نامه احمدی‌نژاد به سارکوزی اتمام حجت بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب -‌ یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نامه احمدی‌نژاد به سارکوزی را در چارچوب منافع و مصالح ملی ایران ارزیابی کرد. 

رئیس جمهور در این نامه نیکلاس سارکوزی را فردی جوان و بی‌تجربه خوانده است. 

رشید جلالی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: «اینکه فرانسه و هر کشور دیگری موضع خشونت‌آمیزی نسبت به جمهوری اسلامی اتخاذ کنند و این تصور در آنها باشد که عکس‌العمل آن نرم باشد و نشانه تسلیم‌پذیری، توقع درستی نیست». 

وی افزود: «این نامه‌ها می‌تواند حجت را تمام کند. انتقاد و گلایه‌های لازم را مطرح نماید و زمینه‌های همکاری دوجانبه را در یک چارچوب منطقی یادآور شود. آنها باید بدانند موضع خشونت‌آمیز آنها جمهوری اسلامی را رو به قبله نکرده است. اگر آنها با ما اینگونه برخورد کنند نباید منتظر برخورد دوستانه و نرمی از طرف ما باشند». 

وی با اشاره به اینکه در نامه رییس جمهور به بوش ادامه داد:‌ «فرانسه از همراهی کامل با آمریکا در برابر ایران بهره‌مند نمی‌‌شود و عقلای این کشور با این سیاست دولت جدید مخالفند.

این نامه و مفاد آن به نظر من در چارچوب منافع ملی ماست. آنها به لحاظ تاریخی عادت استعمارگری دارند و گمان می‌کنند به هرکه تشر می‌زنند باید عقب‌نشینی کند. اگر مطمئن شوند که تشرهای آنها کارساز نیست روش دیگری پیش می‌گیرند». 

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: «امکانات و نفوذ جهانی تماما در اختیار فرانسه نیست که با موضع‌گیری ما علیه آنها امنیت ملی ایران خدشه‌دار شود. ما همه ظرفیت‌ها و برخورداری‌هایی داریم که آنها به آن نیازمندند. ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. اگر آنها موضع سخت بگیرند ما در برابر آن می‌ایستم و این منافع ملی ما را تأمین می‌کند». 

رشید جلالی جعفری در پایان گفت:‌ «اگر ما نرمش نشان دهیم و جلوی پای آنها فرش قرمز پهن کنیم آنها جری‌تر می‌شوند و تصور می‌کنند مواضع سخت آنها ما را به لرزه انداخته. ما باید متذکر شویم اگر منافع ما را در فرانسه یا هر کشور دیگر به خطر بیندازند منافع آنها در ایران در خطر است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین