کد خبر: ۱۳۹۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
به دلیل اعمال سیاست‌های تحریم و نوسانات نرخ ارز؛

تعداد هواپیماهای زمین‌گیر روند صعودی به خود گرفته است

صنعت هوایی جزو محروم‌ترین صنایع در کشور است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی از افزایش تعداد هواپیماهای زمینگیر در ناوگان هوایی ایران خبر داد و گفت: همزمان با اجرای قانون هدفنمدی یارانه‌ها به دلیل خروج نقدینگی از شرکت‌های هواپیمایی تعداد هواپیماهای زمینگیر کشور همچنان رو به افزایش است.

عبدالرضا موسوی هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی را در ایران بالا‌تر از میانگین جهانی اعلام کرد و افزود: به دلیل اعمال سیاست‌های تحریم و نوسانات نرخ ارز هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی در ایران بالا‌تر از میانگین جهانی است.

وی با تاکید بر لزوم تعیین شناور نرخ بلیت در ایران تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نرخ سوخت به میزان ۴۰۰ درصد افزایش یافته این در حالیست که به رغم افزایش ۳۵ درصدی نرخ ارز از فروردین ماه سال جاری قیمت بلیت تنها به میزان ۳۵ درصد افزایش یافته است.

موسوی با اشاره به سیاست خروج توپولف‌ها از ناوگان هوایی ایران یاد‌ آور شد: در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ فروند md وارد ناوگان هوایی ایران شده است.

وی خواستار افزایش سیاست‌های حمایتی دولت از ناوگان هوایی ایران شد و گفت: ‌ اعمال سیاست‌های تحریم علیه ناوگان هوایی ایران در صورت اصلاح قوانین و مقررات و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به ناوگان هوایی ایران بی‌اثر خواهد بود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی در ادامه یاد آورشد: صنعت هوایی به دلیل عدم حمایت‌های دولت جزو محروم‌ترین صنایع در کشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین