کد خبر: ۱۳۱۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۲
دو میلیون نفر در کشور به صورت رسمی از مواد مخدر مصرف می‌کنند

گرایش به الکلیسم، موادمخدر، روسپیگری و هم‌جنس‌بازی به شدت درحال افزایش است

سن اعتياد به 13 سال رسيده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حال حاضر سن اعتیاد در کشور به 13 سال رسیده است. 

سید رضا نقیب السادات در همایش بزرگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پدیده اعتیاد و طلاق که در ساری برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر شکل آسیب‌های اجتماعی تغییر کرده و دامنه پدیده اعتیاد گسترده شده است.

وی با بیان اینکه دو میلیون نفر در کشور به صورت رسمی از مواد مخدر مصرف می‌کنند، گفت: در حال حاضر سن اعتیاد در کشور به 13 سال رسیده است و اکثر معتادان کشور زیر 19 سال هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران تصریح کرد: فرد به دلیل فرار از برخی مشکلات معتاد می‌شود که در صورت کاهش یا قطع مواد مخدر دچار مشکلات ناراحت کننده‌ای می‌شود.

به گفته نقیب‌السادات، اعتیاد در سه مرحله آشنایی‌، میل به افزایش مواد مخدر و اعتیاد شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه احساس تنهایی افراد در خانواده مهمترین علت گرایش افراد به اعتیاد است افزود: نوع تعامل والدین با فرزندان، احساس تعارض با اعضای خانواده، اضطراب شدید حتی اشتغال والدین از دیگر علل گرایش افراد به اعتیاد است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: تسکین آلام و دردها از دیگر علل گرایش به اعتیاد است که این مسأله سبب تقویت انگیزه افراد به مواد مخدر می‌شود.

نقیب السادات خاطرنشان کرد: تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی در کاهش گرایش افراد به مواد مخدر بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین راهکار در ترک اعتیاد پیشگیری است افزود: باید آسیب‌های اجتماعی ازقبیل اعتیاد را در جامعه کنترل کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران اظهارداشت: گرایش به الکلیسم، موادمخدر، روسپیگری و هم‌جنس‌بازی به شدت درحال افزایش است و رسانه‌های مدرن نیز بر شدت این امر دامن می‌زنند.

نقیب‌السادات افزود: اعتیاد سبب می‌شود تا جامعه‌پذیری افراد دچار اختلال شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز به شورای هماهنگ کننده مبارزه با اعتیاد در هر استانی احساس می‌‌شود، افزود: مرکز سیاست‌گذاری در بخش سلامت اجتماعی در استان باید ایجاد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
1
بخاطرحضور نیروهای بیگانه در منطقه است......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین