کد خبر: ۱۴۱۷۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵

احمدی‌نژاد: همه‌ی انبارها پر است و اقتصاد کشور باثبات و آرام و مشکلی وجود ندارد/ عده‌ای با دلال‌بازی به اقتصاد کشور ضربه نزنند

امسال گام دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا می‌کنیم و حق مردم را در جیب‌شان می‌گذاریم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد از ملت ایران خواست که مثل همیشه هوشیار باشند و تاکید کرد: اقتصاد کشور باثبات و آرام است و اگر خدای ناکرده در گوشه‌ای مشکلی پیش آید، مردم را در جریان می‌گذاریم و از مردم برای حل آن کمک می‌گیریم. 

احمدی‌نژاد که در جمع مردم شهرستان ورامین در ورزشگاه تختی این شهرستان سخن می‌گفت، افزود: امروز ساختن ایران بالاترین عمل صالح و عمل انقلابی است. همه همت دشمنان در جلوگیری از پیشرفت ایران متمرکز است و دولت سال‌ها مطالعه انجام داده و موانع و مشکلات در راه پیشرفت ایران را شناسایی کرد. 

وی با بیان این‌که برنامه تحول اقتصادی از سوی دولت تهیه و از دو سال قبل اجرای آن شروع شد، گفت: یکی از برنامه‌های تحول اقتصادی، هدفمند‌کردن یارانه‌ها است و در گذشته بی‌عدالتی، بهره‌وری پایین و فاصله طبقاتی بالا را تجربه کردیم و قرار شد با هدفمند‌کردن یارانه‌ها بخشی از مشکلات جبران شود. 

وی تصریح کرد: در این ایام که یک سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد، به فضل الهی و مشارکت ملت ایران دستاوردهای بزرگی حاصل شده که یکی از آنها این است که اگر هدفمندی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد، همین امسال فقط و فقط برای واردات بنزین باید پانزده میلیارد دلار هزینه می‌کردیم که این اتفاق نیفتاد و انشاءالله تا سال آینده به یکی از صادرکنندگان اصلی بنزین تبدیل خواهیم شد. 

احمدی‌نژاد کاهش فاصله طبقاتی را یکی از دستاوردهای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: جمعیت فراوانی داشتیم که به نیازهای اولیه خود محتاج بودند و در مقابل آنها افرادی ۳۰ تا ۴۰ برابر از یارانه‌ها استفاد می‌کردند. امیدواریم با اجرای طرح کامل هدفمندی یارانه‌ها فاصله‌ها به حداقل برسد و هرکس از حق خود استفاده کند، مهمترین اتفاق در این طرح این بود که دولت محدودیت‌ها را برداشت و این فرصت را ایجاد کرد که مردم در مدیریت اقتصاد مشارکت کنند. 

وی خاطرنشان کرد: ظرف دو سه گام دیگر همه‌ی یارانه‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهیم که خود مردم تصمیم بگیرند. تجربه نشان داد، وقتی حق مردم را به خود آنها بدهیم، مردم بهتر تصمیم‌گیری می‌کنند و تلاش داریم امسال گام دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کنیم و حق مردم را در جیب خودشان بگذاریم. 

وی یادآور شد: یادتان هست عده‌ای مخالف این موضوع بودند و با سنگ‌اندازی‌های گوناگون نمی‌خواستند و نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند و جوسازی می‌کردند تا ملت را از این کار منصرف کنند. امروز بسیج شده‌اند که فضای اقتصادی کشور را ناامن و متلاطم جلوه دهند، تا از یک طرف جیب خود را پر کنند و از طرف دیگر مانع پیشرفت ملت ایران شوند. 

احمدی‌نژاد خطاب به ملت ایران از مردم خواست که مثل همیشه هوشیار باشند و گفت: آنها می‌خواهند بازار اقتصاد را متلاطم کنند تا بدین وسیله از آن سوء استفاده کنند. همه باید هوشیار باشیم. اقتصاد کشور باثبات و آرام است و اگر خدای ناکرده در گوشه‌ای مشکلی ایجاد شود، ما مردم را در جریان می‌گذاریم و از مردم برای حل آن کمک می‌گیریم. 

وی ادامه داد: دائماً شایعه‌پراکنی می‌کنند تا مقداری التهاب و نگرانی درست کنند تا رفتار طبیعی مردم دچار خدشه شود. آنها به دنبال پر کردن جیب‌های خود و ضربه زدن به ملت ایران هستند. همه‌ی انبارها پر است و هیچ مشکلی وجود ندارد و ذخایر ارزی ما آنقدر زیاد است که در طول تاریخ به این اندازه نبوده است و هیچ‌گاه به این اندازه ذخیره طلا نداشتیم. عده‌ای وسط نیفتند که با دلال‌بازی بخواهند به اقتصاد کشور ضربه بزنند و جیب‌های خود را پر کنند. 

احمدی‌نژاد تاکید کرد: مردم بدانند که اگر مشکلی بود اولین کسی که مردم را در جریان می‌گذارد، دولت است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین