کد خبر: ۸۵۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۶

سقای بی‌ریا: خارج از مرزها نزدیک است احمدی‌نژاد را بپرستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا گفت: «من خبر دارم، آقای اردوغان ارادت خاصی به امام حسین دارد و در مراسم عاشورا چند سال است پیام می‌دهد و می‌گوید امام حسین باید الگوی ما باشد». 

به گزارش خبرنگار آفتاب در اراک، حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی‌ریا مشاور امور روحانیت محمود احمدی‌نژاد که شامگاه روز شنبه سوم اسفندماه در جمع عزاداران نبوی در مسجد دانشکده فنی دانشگاه آزاد اراک سخن می‌گفت قسمت عمده مطالب خود را به تبیین دستاوردها و تجلیل از دولت نهم معطوف کرد.

مشاور امور روحانیت رئیس‌جمهور با بیان مراحل پرتاب ماهواره امید و تجلیل از دست اندرکاران این ماهواره از نام‌گذاری روز چهاردهم بهمن به عنوان روز فضائی خبر داد. 

سقای بی‌ریا به بیان خاطره‌ای از زبان وزیر دفاع پرداخت و گفت: «وزیر محترم دفاع گفتند یک خانواده‌ای را من می‌شناسم که اینها نزدیک بود کارشان به طلاق بکشد. وقتی ماهواره امید پرتاب شد دو روز بعد اختلافاتشان حل شد. گفتند چطور؟ گفتند مشکلشان این بود که پسرشان می‌خواست برود خارج درس بخواند پدر مخالف بود و مادر می‌گفت باید برود. این منشا اختلاف بود. وقتی که ماهواره امید پرتاب شد پسرشان گفت من همینجا سربازی می‌روم و همین‌جا درس می‌خوانم. دیگر محیط برای درس خواندن آماده است».

وی در ادامه با بیان اینکه پس از پرتاب ماهواره امید همه مسلمانان دنیا خوشحال شدند گفت: «پرتاب ماهواره امید مشکل قرنها را حل کرد. این پیشرفتها و در راس آن فضایی شدن قدم بزرگی بود. همیشه بر سر ما مسلمانان می‌زدند که شما عقب مانده‌اید».

دکتر سقای بی‌ریا با بیان اینکه استدراج یعنی خدا نعمتی به انسان می‌دهد که او در راه باطل به سر ببرد گفت: «یک استدراج طولانی و سنگین را خدا بر اینها [غربی‌ها] قرار داده است. امروز شما می‌بینید همه مظاهر سقوط و پوسیدگی [در غرب] مشاهده می‌شود. آثار شکست همه جا نمایان است».

وی با اشاره به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه ایران ابر قدرت است گفت: «ما ابر قدرت صالحیم. اصول آن با ابرقدرتهای دیگر متفاوت است. در مساله جنگ غزه ما کار ابرقدرتی کردیم. این که آقای احمدی‌نژاد گفت ما ابر قدرت شدیم یک چشمه آن در مساله غزه تمرین شد».

مشاور رئیس‌جمهور بخش دیگری از سخنان خود را به جنگ غزه اختصاص داد و گفت: «تحلیل کشورهای منافق و خائن اطراف غزه که با اسرائیل ساخت و پاخت کرده بودند این بود که حماس از عربیت و فلسطینی بودن خارج شده و به بازوی ایران تبدیل شده و می‌خواهد یک حکومت شبیه ایران برپا کنند. ما [کشورهای منافق و خائن اطراف غزه]، نمی‌گذاریم. تو [اسرائیل] بزن اینها را داغان کن. اصلا اینها با ما در افتاده بودند؛ می‌گفتند ایران دو تا بازو دارد یکی حزب‌الله و یکی حماس و باید این دو تا بازو را بشکنیم. الحمدالله در جنگ 33 روزه نتوانستند بازوی اول را بشکنند در جنگ 22 روزه هم نتوانستند بازوی دوم را بشکنند. انشاالله در جوانه سوم در جنگ 11 روزه هم نخواهند توانست و بعد هم دیگر یک یا علی و الله‌اکبر می‌خواهد. اسرائیل دیگر می‌رود. اسرائیل دیگر نخواهد ماند. این کار، کار ابرقدرتی نبود»؟

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در مورد جنگ غزه گفت: «دولت یک پولی را گذاشت برای صدا و سیما که پوشش خبری را درست بدهد، یک کار علاوه‌ای بود که شما شاهد بودید مستقیم از درون غزه تماس حاصل می‌کردند».

وی در ادامه با بیان اینکه کار دیپلماتیک جمهوری اسلامی بسیار دیدنی بود گفت: «آقای محرابیان را ایشان [احمدی‌نژاد] مامور کردند بروند ونزوئلا. آقای محرابیان نقل می‌کند ما آمدیم تماس گرفتیم ونزوئلا دیدیم هیچ کس نیست، هیچ اداره‌ای تلفن را بر نمی‌دارد. شب ژانویه بود همه رفته بودند. آمدم به آقای احمدی‌نژاد گفتم هیچ کس نیست. من پیام به کی ببرم بدهم. هیچ کس پاسخگو نیست. آقای احمدی‌نژاد به آقای محرابیان گفت پرواز می‌کنی می‌روی کاراکاس آنجا می‌پرسی می‌بینی چاوز کدام شهر است. هر شهری هست تو برو آنجا. [محرابیان] گفت ما همینطور در ابهام پرواز کردیم رفتیم کاراکاس. ساعت 11:30 شب به وقت کاراکاس رسیدیم آنجا. از طرف سفارتخانه یک ساعت بعد به ما خبر دادند آقای چاوز در کاخ ریاست جمهوری منتظر شما است. پنج تا از وزرایش هم احضار کرده بود. سراسیمه آمد در جلسه. [چاوز] گفت چی شده؟ چه اتفاقی افتاده؟ گفتم به غزه حمله شده، نمی‌دانید؟ گفت حمله شده باشد غزه به ما چه ربطی دارد. [محرابیان] گفت یک ساعت و نیم با او صحبت کردم. آخر به او گفتم اگر به ونزوئلا حمله بشود شما انتظار دارید جمهوری اسلامی بیاید حمایت کند؟ گفت بله. گفتم خوب نسبت ما و غزه هم همین است. [چاوز]گفت: «ها»! وقتی فهمید، اولین قدمی که برداشت، ما هم به او پیشنهاد نکردیم، [چاوز] گفت، یک اخراج سفیر اسرائیل از ونزوئلا.[محرابیان] گفت بندهای دوم سوم چهارم را که نوشت، گفتیم می‌خواهد جنگ راه بیاندازد، بگذار ما برویم. [محرابیان] گفت فردا 8 صبح ما در فرودگاه بودیم، دیدیم خبری نشد. اخبار چیزی نگفت. یک مرتبه دیدیم خبر را قطع کرد، خبر فوری، خبر فوری. خود چاوز آمد پشت تلوزیون گفت که محرابیان اینجا بوده و ما دیشب با هم جلسه داشتیم و اینهم نتیجه جلسه ما، یک دو سه چهار پنج شش».

سقای بی‌ریا در ادامه با اشاره به اینکه پیش از این کسی در دنیا جرات این را نداشت که حتی هولوکاست را انکار کند گفت: «کسی در دنیا جرات نداشت سفیر آن کشور را اخراج کند. بعد دو سه کشور دیگر کارهای مشابه انجام شد و این، فضا را ایجاد کرد برای آقای اردوغان که آن سیلی نهایی را به رئیس رژیم صهیونیستی بزند».
 
مشاور امور روحانیت احمدی‌نژاد با بیان اینکه آقای اردوغان برای ما خیلی محترم است گفت: «من خبر دارم، آقای اردوغان ارادت خاصی به امام حسین دارد. در آنکارا هر سال در آنجا در مراسم عاشورا چند سال است پیام می‌دهد و می‌گوید امام حسین باید الگوی ما باشد».

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا در ادامه گفت: «یک وقت خدمت آقای احمدی‌نژاد بودیم یکی از دوستان صحبت این را کرد که آقای اردوغان خیلی کار مهمی کرد [که این موضوع] را مطرح کرد، آقای احمدی‌نژاد گفت؛ روزهای اولی که ما با او تماس می‌گرفتیم پشت تلفن می‌ترسید، می‌گفت آقای احمدی‌نژاد این مسائل را نمی‌شود پشت تلفن مطرح کرد. اردوغانی که پشت تلفن می‌لرزید، آقای احمدی‌نژاد می‌گوید باید به غزه کمک کنیم می‌گوید بابا! پشت تلفن نمی‌شود. این، در داووس آن حرکت را انجام می‌دهد. چه شد؟ چطور جرات پیدا کردند»؟

مشاور امور روحانیت احمدی‌نژاد با بیان اینکه خدا روزهای بسیار پرشکوهی را به ما توفیق داده تا ببینیم گفت: «شما پایتان را از ایران بیرون بگذارید، کسانی که از ایران بیرون رفتند می‌گویند، خارج از مرزها مردم دیگر نزدیک است ایشان را [احمدی‌نژاد] را بپرستند. ایشان از داخل بیشتر مشهورند».

وی در ادامه با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد هرجا با هر مسئولی که می‌نشیند گفته می‌دانید مشکل چیست؟ مشکل خداپرستی است، گفت: «مورالس وقتی می‌خواست تحلیفش را انجام بدهد گفت ما باید خداپرست بشویم. [احمدی‌نژاد] گفت من قبلش با او صحبت کردم. همین احمدی‌نژادی که دم از خدا می‌زند دم از امام زمان می‌زند، دم از مبارزه با ظلم می‌زند، مردم می‌خواهند، امام زمان هم اگر بیاید مگر غیر از این حرفها را می‌زند»؟

وی در ادامه با بیان اینکه دولت نهم را مقام معظم رهبری به این مردم هدیه کرد گفت: «شاخص ها را مقام معظم رهبری گفت. مردم رفتند به دنبالش و مصداقش را پیدا کردند. مردم دیگر این راه را رها نخواهند کرد. این راه، راه عزت است. این راه، راه پیشرفت اسلام است [...] من گفته‌ام، مردم بعد از هشت سال احمدی‌نژاد هم، یک احمدی‌نژاد دیگر را پیدا می‌کنند». 

در ادامه این جلسه سقای بی‌ریا به تعدادی از سوالات دانشجویان پاسخ داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
” شما پایتان را از ایران بیرون بگذارید، کسانی که از ایران بیرون رفتند می‌گویند، خارج از مرزها مردم دیگر نزدیک است ایشان را [احمدی‌نژاد] را بپرستند. ایشان از داخل بیشتر مشهورند.... “ واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
1
آقا چرا اینقدر دروغ خورد مردم بدبخت می دهید. به جای اینکه این مدح ها رو اطرافیان آقای احمدی نژاد بگویند بهتر نیست که اینها رو از زبان ایرانیان خارج از کشور بنویسید.
.
ای کاش در دنیای پرسیاست امروز ، آقای احمدی نژاد و تیمش کمی با سیاست، منافع ایران و کشورهای اسلامی رو دنبال می کردند تا حرف و گفته این آقای مشاور رئیس جمهور هم با واقعیت های جهان امروز بیشتر همخوانی داشته باشه.
با آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه ایرانیان ایران و جهان
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
عوام فریبی از حد گذشته.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
چطور ممکن است صدا و سیما بتواند از داخل غزه گزارش بفرستد وقتی‌ هیچ خبرنگاری حق ورود به خاک غزه را نداشت و این مساله یک چالش جهانی‌ برای این جنگ بود.‌ای کاش یک ساعت نشست بودند اخبار رو نگاه کرده بودند آقای مشاور.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
وقتي آدم پايش را از كشور بيرون ميگذارد متوجه ميشويد آنها نه تنها احمدي نژاد بلكه همه ايرانيها را ميپرستند. نمونه اش نحوه پرستش ايرانيان در فرودگاه دبي و امارات و ساير كشورهاست. آنقدر به ايرانيان احترام ميگذارند كه اكثر مردم را به گريه مي اندازند. البته شايد اينها اشك شوق باشد. مسلما فلسطيني ها و لبناني ها بايد ايرانيها را بپرستند. زماني كه بعد از جنگ 33 روزه هزينه ساخت مجدد منازلشان توسط ايران پرداخت شود بايد اينكار را بكنند. در سيستان و بلوچستان فرزندان ايران در زير چادر درس ميخوانند و با گذشت 30 سال از انقلاب هنوز به ميزان كافي مدرسه در آنجا ساخته نشده ولي پول جهت ساخت منازل لبناني ها توسط احمدي نژاد پرداخت ميشود. و صدها مورد ديگر
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
يك بار هم نشد نظر بنده را درج كنيد. البته احتمالا اين نظر رو درج خواهيد نمود كه نشان دهيد كه بر خلاف نظر بنده يك بار اين كار را انجام داده ايد. غلامرضا - جوان ساده و خوش باور
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
يعني اين كه بايد دوباره به احمدي نژاد راي بدهيم؟حتما اين نتيجه را مي خواسته اند القا كنند.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
فكر كنم آقاي مشاور عاشق قصه هاي امير ارسلان نامدار است .
اگه آقاي ذبيح الله منصوري زنده بود بهش دست مريزاد مي گفت !
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
خوب امید واریم آقای احمدی نژاد رئیس جمهور کشور هایی شوند که ایشان را می پرستند که یکی از ما جوانان بیکار شاید رئیس جمهر بشود
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
بايد ببينيم موادي كه اين آقايون سخنران مصرف ميكنن اين حرفارو به خلق الله تحويل ميدن چيه؟ معجزه ميكنه
قطعا [...]اينجوري[...]نمياره كه اين آقا دچارش شده
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۰
0
0
بابا ما كه مرديم از خنده
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
تاكورشودهرآنكه نتواندديد
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
نظر من اين است كه حالا كه اينقدر ايشان در خارج محبوب است و ايشان را ميپرستند ايشان دست از سر مردم ايران بردارد و برود مثلا ونزوئلا رييس جمهور شود.....
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
پروين اعتصامي ميگه
بي رنج كسي زين پياله مي نمي خورد.
بي دود زين تنور به كسي نان نمي دهد.
تاوان كار خويش تو خود خور كه ديگران
هرگز براي كار تو تاوان نمي دهند.
عملكرد دولت براي همه مشخصه تا وقتي اين همه گرسنه تو مملكت خودمون هست [...]به ما چه ربطي دارند همين عربها 8 سال جوانان ما را كشتند.
بس ديگه دنبال حقيقت باشيد.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
آقاي مشاور: چرا خود را اينقدر [...] نشان ميدهيد ؟ چرا كاري ميكنيد كه همه فكر كنند كه ما خيلي كم داريم !
واقعا فكر ميكنيد سخنراني كرده ايد؟
اگر جك تعريف ميكرديد بهتر بود0
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
خدا وكيلي قيافه اين اقا را ببينيد [...]است چرا افتاب حرفهاي [...] اين اقا را درج ميكند؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
خيلي با حال بود . باز هم از اينمطالب و سخنرانيها در سايتتان درج فرماپيد . اصلاْ ايجاد پست هاي مشاور براي همين موضوعات است ديگر!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
ايشان راست مي گويند . ايرانيها را در خارج از مرزها مي پرستند. بمحض اينكه يك ايراني در دوبي از هواپيما پياده مي شود ماشين هاي آخرين مدل دنبال او مي آيند ِ. اورا به بهترين رستوران برده پذيرايي ميكنند و سپس به هتل برده ....وبدين طريق ناموس ايرانيان را به حراج مي گذارند . ايضاْ در اروپا نيز به همين سبك ايرانيان را پرستش ميكنند در برابر او كرنش كرده و تمام پول و سرمايه مالي و فكري اورا جذب ميكنند زيرا اورا فردي بي پناه ودرمانده بين المللي ميدانندكه در كشور خودش مجالي براي بروز نيافته است . من به سبب موقعيت اداري خود ماموريت هاي مختلفي به كشورهاي خارجي دارم .در اغلب كشورها مردم آنجا اصلاْ ايران را نميشناسند .يكبار يكي از اهالي ژوهانسبورگ ايران را يكي از ايالت هاي دوبي نام برد زيرا دوبي با قدرت ترانزيتي خود خودش را به جهان اينگونه معرفي كرده و ما با اينگون طرز تفكر و سخنرانيها
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
اينكه بيائيد از زبان كسي كه بدون ريا صحبت ميكند و ملاحظه خيلي مسائل را هم نمي‌كند بخواهيد كسي را تمسخر كنيد اين اصلا هنر نيست. اگر صحبتهاي جناب بشارتي وزير كشور را هم بخوانيد شايد بسيار مسخره‌تر از اين سخنان به نظر آيد. آقايان آفتاب مثل اينكه دوست دارند آفتاب پشت ابر بماند، به فرض در اين انتخابات هم پيروز شديد آن وقت بعد از چهار سال كه باز همان روش‌ها را پياده كرديد فكر نمي‌كنيد كه آفتاب خود ابرها را كنار خواهد زد! با تمسخر به هيچ جا نخواهيد رسيد. كساني كه امروز پيشرفتهاي ايران را به تمسخر ميگيرند فردا در تاريخ نامشان در زشت‌ترين صفحات كتاب ايران ثبت خواهد شد. كما اينكه در مسئله هسته‌اي اينگونه شد.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
مشکل از فرهنگ سیاسی غلط ما ایرانی هاست.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
بنظرم ايشون براي بچه هاي مهد كودك داشتن صحبت ميكردن نه دانشجوها - هاها ها ها هاها ها ها ها هاها ها!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۱
0
0
سرو روان من جرا ميل چمن نمي كند ؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۲
0
0
تقصير اطرافيانش نيست دكترن ديگه اطرافياش دكتر متخصصن خود ش فوق تخصص داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
0
0
چهار سال شرافت ایرانی زیر تمامیت خواهی و ندانم کاری آقای احمدی نژاد لگد مال شد... چهار سال ایرانی فقیر تر و منزوی تر شد ... چهار سال به اندازه ی چهل سال از دنیا عقب افتادیم ... چهار سال فضای کشور آلوده به شعارهای خالی از شعور آلوده شد... آقای مشاور از کدام محبوبیت صحبت می کنید ... آقای مشاور ؛ نفوذ به زور پول بی زبان نفت در چهار کشور آمریکای جنوبی که حتی در نقشه ی جغرافیای سیاسی ، اقتصادی و... جهان جایی ندارند هنر نیست . ما را به رندی افسانه کردند پیران جاهل شیخان گمراه .
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
0
0
خارج از مرز نمي دانند ما چه مي كشيم از دور دستي بر آتش هم ندارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین