کد خبر: ۱۷۰۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱

سانسور سخنان رئیس مجمع در کیهان /مشکل با هاشمی یا سعه صدر نظام؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - بخش سانسور شده سخنان آیت‌الله هاشمی در روزنامه کیهان بدین شرح است: 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه جوّ آزاد اجلاس در جمهوری اسلامی ایران برای بیان دیدگاههای مختلف گفت: کشورهای استکباری و رسانه‌های وابسته به آنان سعی کردند دستاوردهای خوب اجلاس را تحت‌الشعاع مواضع برخی نطق‌های میهمانان قرار دهند در صورتی که اگر حسن نیت داشتند باید برعکس آن عمل کرده و نتیجه‌گیری می‌کردند که در اجلاس تهران آنقدر سعه صدر و آزادی بیان و تحمل مخالف برای حاضران وجود داشت که همه توانستند نظرات خود را در قالب یک اجلاس بین‌المللی بیان کنند. 

اینکه چرا و به چه دلیل این بخش از سخنان مهم آیت‌ الله هاشمی‌رفسنجانی در مورد آزادی بیان و تحمل مخالف و محکومیت القائات سوء دشمنان به مذاق کیهانیان خوش نیامده و آنرا سانسور کرده‌اند؟ سوالی است که دست اندرکاران روزنامه کیهان باید به آن پاسخ دهند 

اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اطلاعیه ای به سانسور سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در روزنامه کیهان واکنش نشان داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است :

روزگذشته ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۱ ، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سخنانی با اشاره به برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس جنبش غیر متعهدها در تهران، بیانات رهبری معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه اجلاس سران را خط مشی و مقتضیات لازم برای این جنبش بیان کرد.

ایشان همچنین در فراز دیگری از سخنان خود، به جو آزاد اجلاس تهران برای بیان دیدگاههای مختلف اشاره کرد و آنرا حاکی از سعه صدر و تحمل مخالف توسط جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد که دقیقاً همین بخش از سخنان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در روزنامه کیهان مورخ 19/6/91 سانسور شده‌است!.

بخش سانسور شده سخنان آیت‌الله هاشمی در روزنامه کیهان بدین شرح است:

... آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به برخی شبهه افکنی‌ها و تردیدهایی که قبل و بعد از تشکیل این اجلاس در مورد ماهیّت جنبش غیر متعهدها توسط کشورهای متخاصم و رسانه‌های همسوی آنان می‌شد گفت: برگزاری موفق و خوب این اجلاس در تهران و مباحث مطرح شده در آن باعث شد تردیدهای القائی جدی گرفته نشود و جمهوری اسلامی ایران در احیای مجدد این جنبش نقش اساسی ایفا کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه جوّ آزاد اجلاس در جمهوری اسلامی ایران برای بیان دیدگاههای مختلف گفت: کشورهای استکباری و رسانه‌های وابسته به آنان سعی کردند دستاوردهای خوب اجلاس را تحت‌الشعاع مواضع برخی نطق‌های میهمانان قرار دهند در صورتی که اگر حسن نیت داشتند باید برعکس آن عمل کرده و نتیجه‌گیری می‌کردند که در اجلاس تهران آنقدر سعه صدر و آزادی بیان و تحمل مخالف برای حاضران وجود داشت که همه توانستند نظرات خود را در قالب یک اجلاس بین‌المللی بیان کنند. "

اینکه چرا و به چه دلیل این بخش از سخنان مهم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مورد آزادی بیان و تحمل مخالف و محکومیت القائات سوء دشمنان به مذاق کیهانیان خوش نیامده و آنرا سانسور کرده‌اند؟ سوالی است که دست‌اندرکاران «ضد سانسور» روزنامه کیهان باید به آن پاسخ دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
0
0
از کیهان انتظاری بیش از این نیست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
0
0
پایگاه خبری آفتاب
با سلام
به استحضار می رساند که امروز صبح یکی از دوستان خبر از وام مسکن دانشجویی 23000000تومانی را داد،
پس از ورود به سایت و وارد نمودن شماره دانشجویی و کد ملی فرمی را جهت ثبت نام در یافت می نمودیم،که البته بنده موفق نشدم
آدرس سایت مورد نظر
www.srefahi._org
پس از بررسی های بسیار و تماس با صندوق رفاه که وابسته به وزرات علوم است ،متوجه این شدم که سایت مورد نظر کلاه برداری می نماید،
لذا با این وجود اگر این سایت به اطلاعات بنده دسترسی پیدا نماید،چه کسی پاسخگو می باشد؟اگر استفاده های شخصی از رایانه بنده نماید،چه کسی پاسخگو است؟؟
به جای فیلتر کردن بعضی از سایت ها،اگر بدنبال فیلتر کردن اینگونه سایت ها باشیم،وظیفه ی انسانی و کاری خود را درست انجام داده ایم یا با فیلتر کردن سایت های خبری!
شماره تلفنی که از کلاهبرداری سایت مورد نظر خبر داد را در ذیل مکتوب می نمایم
02188737425
لذا مقتضی است مورد فوق را پیگیری نمائید و مراتب آن را به اطلاع ملت گرامی برسانید.
با احترام
اطلاع دهنده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
0
0
روزنامه کیهان روزنامه ای است کاملا آزاد به صورتی که دربرابر هیچ مرجع قانونی پاسخگو نیست . ببخشد اشتباه گفتم !!!اصلامگر کسی یا مرجع قانونی ازایشان سوال میکند که ایشان بخواهد پاسخگو باشد .؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
0
0
درود بر هاشمی محبوب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
خیلی سخت نگیرید آخه کیهان از صبح تافردا جلوی دکه روزنامه فروشی هامانده تا روزنامه شماره بعدی می آید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
روزنامه کیهان روزنامه ای است کاملا آزاد و امانتدار اين حرفها (سانسور شده‌است!!!.) چيه فردا روز قيامت بايد جواب پس بدي!!!!!!؟؟؟؟؟؟ ها؟؟.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
بنده تو روزنامه رو خوندم سانسور نشده بود دوستان به روزنامه رجوع کنند
میدونم نمرازی کامنت بنده رو
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
چه انتظاری از کیهان دارید
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
چه انتظاری از کیهان دارید
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
0
0
خوب شد .حداقل اینکه بجایی رسیدیم که رسانه های اینترنتی چاپلوس مثا همین افتاب و بازتاب و تابناک و....که نوشته ها و نگارش ایرانیان را سانسور میکردند و میکنند و خواهند کرد هم یاد بگیرند و از خودشان خجالت بکشند .ای کشته که را کشتی تا کشته شدی تو
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین