کد خبر: ۱۳۸۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳

سوال از احمدی‌نژاد در تلویزیون: اینکه هرچه دل‌تان بخواهد بگویید و بعد منت بگذارید که به‌خاطر وحدت در سکوتید، معنای جدید وحدت است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نقل​قول​های متعدد از نشست انتخاباتی احمدی​نژاد با اعضای ستادهای انتخاباتی​اش در هفته در گزارش​های غیررسمی سیما نیز منعکس شد. 

مجری برنامه خبری «صرفاً جهت اطلاع»، بی‌آنکه نامی از احمدی‌نژاد ببرد، در گزارشی با عنوان «معنای جدید سکوت برای وحدت»، گفت: برخی مسئولین بعد از اینکه هر چی دلشان خواست به هم دیگر گفتند، سر ملت منت گذاشتند و گفتند که اگر برای حفظ وحدت نبود، خیلی حرف​ها را می‌زدند. خب لابد این معنای جدید وحدت است دیگر! هر چه دل‌شان می‌خواهند می​گویند،بعد هم اضافه می​کنند که در سکوت هستند. 

او سپس به فرهنگستان ادب و زبان فارسی توصیه کرد که درباره این مفهوم جدید وحدت نیز کار کند و ادامه داد: از این مقامات هم متشکریم که برای بالا بردن «فهم» ما مردم از «سکوت» و «خویشتن​داری»، چه زحمتی که به خودشان نمی​دهند! 

گفتنی است بر اساس اخبار منتشره در فارس و نسیم آنلاین، احمدی‌نژاد در نشست مذکور پس از وارد کردن اتهاماتی به دستگاه قضا و آنانکه نمی​گذارند دولت به برنامه​هایش برسد، گفته بود که تنها 10 درصد مطالب را گفته ست و شاید در آینده 25 درصد دیگر را هم بگوید، اما به دلیل حفظ وحدت از بیان دیگرمطالب خودداری​ می​کند.

این برنامه تلویزیونی که سر مجلسی​ها منت می​گذاشت به دلیل تعطیلی یک هفته​ای صحن علنی مجلس؛ درباره آنها خبری منتشر نکرده است و حتماً‌ هفته آینده تلافی خواهد کرد، بی​هیچ مقدمه​ای به اظهارنظرها درباره ترکیب آینده مجلس پرداخت و طی آن مجری برنامه گفت: چه کار به ترکیب مجلس بعد دارید که یک جناحی است، دو جناحی یا ده جناحی؟ انشالله مردم در 12 اسفند ترکیب مجلس را تعیین می کنند. خواهشاً شما راجع به مسائل غیرسیاسی حرف نزن! خواهشاً! 

مجری برنامه که نمی​خواست بگوید منظور از این بخش خبری، کدام یک از مسئولان است، خطاب به بینندگان برنامه 20:30 گفت: اگر از این برنامه چیزی متوجه نشدید، ببخشید! برای همین چند کلمه در این گزارش هم به سختی مجوز گرفتیم.

گزارش آمانو از فعالیت هسته​ای ایران هم در بخش دیگری از این برنامه مورد نقد قرار گرفت. مجری برنامه خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: چرا قبل از انتشار گزارش، یک راست رفتی آمریکا؟ به قول ما ایرانی​ها صداقتت من را کشته! 

در این گزارش که «کسی نیست آمانو را ببرد دکتر»، نام داشت و با پخش کاریکاتورهای متعددی از آمانو همراه بود؛ گوینده ادامه داد: یکی نیست به این آقا بگوید که قبل از نوشتن گزارش، یک نگاهی به گزارش مدیرکل قبلی می​کردی تا حرف​هایی را که البرادی می​گفت ادعای آمریکاست را به عنوان سند در گزارشت نمی​آوردی. خودت هیچ، ولی لااقل آن آژانس کمی آبرو داشت که آن را هم به باد دادی! گول کف‌زدن​های اسرائیل و آمریکا را نخور، چون گزارشت آنچنان بی​مایه و تکراری بود که حتی روس​های همیشه مودب را هم واداشت که هر چی از دهان‌شان در آمد، نثارت کنند. 

گزارش خبری دیگر این برنامه با عنوان «زنگ​ها برای چه به صدا در می‌آیند»، به رابطه بین نواختن زنگ در مدارس با موضوع آن پرداخت که طی آن نادر قاضی​پور نماینده ارومیه زنگ «مبارزه با استکبار» را در یکی از مدارس حوزه انتخابیه​اش نواخت و یکی از معاونان سازمان آمار هم با نواختن 20 ضربه چکش به یک صفحه آهنی، زنگ «آغاز سرشماری» را به صدا در آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین