کد خبر: ۱۲۸۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۳

انتقاد شدید صالحی از عملکرد یک خبرگزاری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از عملکرد یکی از خبرگزاری‌ها که اخیرا موضوع سفر به عربستان را مطرح کرده و به آن دامن زده است، شدیدا انتقاد کرد و گفت: ما فعلا برنامه سفر به عربستان نداریم.

علی اکبر صالحی عصر دوشنبه در حاشیه دهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا بیان کرد. 

خبرنگار ایرنا پرسید اخیرا خبری در مورد سفر وزیر امور خارجه به عربستان منتشر شده که واکنش‌هایی از طرف برخی رسانه‌ها و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی داشته است آیا خبر این سفر احتمالی را تایید می‌کنید؟ 

صالحی با بیان اینکه هر طوفانی، منشائی دارد اما منشاء این طوفان اخیر سیاسی را نمی‌دانیم کجاست، گفت: در مورد این مسأله در وزارت امور خارجه زمان‌بندی و حتی صحبتی نشده و بلکه بر عکس توسط معاونان وزارت امور خارجه نفی هم شده است، اما همچنان شاهدیم که برخی خبرگزاری‌ها به این موضوع می‌پردازند و دلیل آن را نمی‌دانیم. 

صالحی با بیان اینکه دلیل مطرح کردن این مسأله (سفر به عربستان) را باید از این رسانه پرسید، گفت: 'برخی مسأله را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که گویی این سفر انجام شده است.' 

وی با بیان اینکه در مسائل سیاسی تحلیل‌ها و موارد گوناگونی مطرح می‌شود، اظهار داشت: هنگامی موضوعی رسمیت می‌یابد که آن به صورت رسمی از طرف وزارت خارجه اعلام شده باشد. 

صالحی گفت: قبل از انجام سفر وزارت خارجه در باره آن اطلاع‌رسانی می‌کند که به چه کشوری عزیمت خواهد شد. 

وزیر امور خارجه با طرح این سوال خطاب به دامن زنندگان به این مسأله که آیا ما تا کنون از طریق وزارت خارجه در این خصوص مطلبی را اعلام کرده‌ایم که دوستان چنین طوفانی را به پا کرده‌اند؟، گفت: شاید این موضوع به مسائل دیگر باز می‌گردد که من قصد ندرام به آن پاسخ دهم تا به امروز نیز رویه کاری من این بوده به مواردی که چندان نیاز به جواب ندارد، پاسخ ندهم. 

صالحی در ادامه با تاکید بر این که افکار عمومی در ارزیابی کار خدمت‌گذاران، بهترین قاضی است، اظهار داشت این موضوع را به افکارعمومی واگذار می‌کنم. 

وی با ابراز ناخشنودی دوباره از اینکه یک خبرگزاری بر روی این موضوع (سفر به عربستان) بسیار مانور می‌دهد، گفت: دلیل چنین رفتاری را نمی‌دانم چرا که هیچ‌گاه به صورت رسمی این مسأله مطرح نشده است. 

صالحی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به کشورهای مختلف همچون قطر، عمان، کویت و امارات که به تازگی انجام شد، گفت: اینها تصمیم شخصی من نیست بلکه تصمیم نظام است که وزیر به این کشورها سفر کند. 

وزیر امور خارجه گفت: امروز آقای لاریجانی در جلسه‌ای پرسید مسأله عربستان چیست؟ پاسخ دادم که نمی‌دانم. 

صالحی با استقبال از اظهارنظر افراد تاکید کرد که در این اظهارنظرها باید مراقب بود که به وزارتخانه‌ها خدشه‌ای وارد نشود. 

وزیر امور خارجه در ادامه با تشریح رفع سوء‌تفاهم در خصوص دیپلمات ایرانی در قاهره گفت: حدود 50 نفر از فرهیختگان و اندیشمندان مصری به دعوت ایران امروز وارد تهران می‌شوند که آقای 'قاسم حسینی' (دیپلمات ایرانی که ادعا شده بود توسط نیروهای امنیتی مصر بازداشت شده بود) نیز همراه میهمانان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین