کد خبر: ۱۰۸۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
در آیین افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: كسی نمی‌تواند وقف دانشگاه آزاد را به هم بزند

بریدن از این مردم مثل بریدن از خداست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر انجام وقف این دانشگاه براساس فتوای مقام معظم رهبری و 4 نفر از اعضای این هیأت، تاکید کرد: فکر نمی‌کنم کسی بتواند این وقف را به هم بزند. 

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در آیین افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تشکر از حجت‌الاسلام قلی‌پور رئیس این واحد دانشگاهی اظهار داشت: بنده مدتی است که برای افتتاح واحدهای دانشگاه آزاد نمی‌روم، اما بنا به قولی که به حجت‌الاسلام قلی‌پور داده بودم به این جا آمدم. 

وی با اشاره به نقش فعلی و آینده مازندران در انقلاب و کشور افزود: اگر از همه امکانات استان شمالی کشور استفاده شود می‌توان تمام کشور را اداره کرد، چرا که وجب به وجب خاک این منطقه زرخیز است و تبعا مردم آن از استعداد و ذوقی برخوردارند که آن را در تاریخ هم ثبت کرده‌اند. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در دوران مسئولیتم خیلی تلاش داشتم که استعداد این استان شکوفا شود، گفت: من 3 طرح را در این زمینه دنبال کردم که با عجله کار آن آغاز شد و به نخبگان این استان‌ هم پیشنهاد می‌کنم تا این 3طرح را دنبال کنند‎؛ یک طرح بزرگراه تهران شمال از راه چالوس است که هنوز تکمیل نشده است و من به محسن فرزندم هم گفتم اگر می‌تواند در این مسیر یک خط مترو نیز تاسیس کند تا از زیر کوه‌ها به مازندران برسد. البته نگرانم که در عمر خودمان انجام این پروژه را نبینیم اما امیدواریم این کار انجام گیرد. 

وی ادامه داد: طرح دوم کانال سراسری از اولین شهرستان استان مازندران تا گنبد است که خیلی‌ها می‌گفتند خیالی است اما ما کار آن را شروع کردیم که در این طرح آب البرز به کانال‌ها ریخته می‌شود و در نتیجه از خشکسالی‌ها جلوگیری شده و تمام اراضی منطقه به زیر کشت برده می‌شود و همچنین 3 میلیارد مترمکعب آب آن هم اضافه می‌آمد که در کویرهای خشک البرز هم می‌توان از آن استفاده کرد و مطالعات ابتدایی در این مورد انجام شده است. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طرح سوم پیشنهادی خود برای استان‌های شمالی کشور را بزرگراه دریای خزر از آستارا تا گنبد ذکر کرد و اظهار داشت: در آن از مصالح خود دریا و شن‌های کف آن استفاده می‌شود و عموم مردم هم از آن استفاده می‌کنند تا گفته نشود ساحل خصوصی شده است؛ همچنین مراکز تفریحی نیز در کنار آن تاسیس شود. این طرح در زمان وزارت ترکان در وزارت راه آماده شد که دولت فعلی حرف‌هایی از این مسأله می‌زند و معلوم نیست که اجرا شود. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در صورت اجرای این 3 طرح استان مازندران جایگاه خود را در کشور پیدا می‌کند. 

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت گسترش این دانشگاه در کشور گفت: ما با این امکانات و برای حفظ آن، ‌براساس فتوای رهبر و 4 مجتهد که در هیأت موسس حضور داریم تصمیم به وقف این دانشگاه گرفته‌ایم، صیغه آن نیز خوانده شد و قبض و اقباض نیز انجام شد که فکر نمی‌کنیم کسی بتواند آن را به هم بزند و اگر کسی توانست این کار را انجام دهد از خداوند قوی‌تر است و از او پس می‌گیرد. 

وی تاکید کرد: هیچ اموال دولتی در مجموع دانشگاه آزاد نیست و هرکس زمینی به این مجموعه اختصاص دهد براساس قیمت روز پول آن پرداخت می‌شود. اگر هم در نهایت از اموال دولتی باشد در هر صورت وقف کرده‌ایم و فتوای رهبر انقلاب مبنی‌بر این مسأله در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خوانده شده است. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتاوای مختلف شیعی در مورد مسأله وقف تصریح کرد: امیدواریم کسی این جرات را به خود ندهد که این مجموعه که سال‌هاست آموزش و تحقیقات کشور را تامین می‌کند و حتی می‌تواند کشور را اداره کند را پس بگیرد. 

وی در ادامه با اشاره به افتخارات مردم مازندران و نقش لشکر 25 کربلای مازندران (در جنگ تحمیلی) به ذکر خاطره‌ای از حضور این لشکر در عملیات بدر پرداخت و اظهار داشت: در آن عملیات اعضای این لشکر تحت محاصره عراقی‌ها قرار گرفتند که یا شهید می‌شدند و یا به اسارت گرفتار می‌شدند. بنده در آن هنگام در منطقه خطرناکی در جبهه بودم. هلی‌کوپتر را اعزام کردم و خوشبختانه توانستیم اعضای آن را لشکر را برگردانیم و همان نیروها که دانشگاه جبهه را دیدند اکنون در استان مازندران که هدف تخریب‌گران هم هست، حضور دارند. 

رئیس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر همه مردم در جبهه حضور نمی‌یافتند نمی‌توانستیم در جنگ پیروز شویم، یادآور شد: ما در نهایت بر شرق و غرب، دولت‌های ارتجاعی منطقه و همه دنیا به پیروزی در عرصه‌های نظامی و سیاسی رسیده‌ایم. البته در جبهه سیاسی پیروزی بزرگ‌تری کسب کردیم زیرا در سازمان ملل که همه اعضای آن ضد ما بودند عراق متجاوز شناخته شد و مبلغی برای غرامت تعیین شد. 

وی افزود: سرنوشت عراق، ‌ارتش بعث و صدام حسین را در مقابل خودمان را ببینید که چگونه است و آنقدر این سرنوشت واضح است که می‌توان از روی آن فیلم ساخت. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ‌اگر هم اکنون هم با عشق و صفای آن دوران باشد می‌توانیم از توطئه‌ها بیرون بیاییم. آن زمان همه دشمنان علیه ما متحد بودند و ما چیزی نداشتیم برای پیروزی بر این توطئه‌ها. در زمان فعلی نیز نیازمند اخلاص و نیز خودداری از انجام کارها غیرصحیحی هستیم که در راستای تفرقه‌اندازی انجام می‌شود. کسانی که این کار را انجام می‌دهند اگر از انجام این کارها خودداری کنند و بگذارند همگی متحد بمانیم می‌توانیم در توطئه‌ها پیروز شویم. 

آیت‌الله هاشمی گفت: قدر این مردم که جنگ سازندگی را پیروز کردند و توطئه‌ها را خنثی کردند را باید بدانیم و لذا تسلیم حق و با مردم باشیم، زیرا بریدن از این مردم مثل بریدن از خداست که این امر مساوی با از دست دادن همه چیز است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت یاد شهدا، ‌جانبازان، آزادگان و ایثارگران ادامه داد: باید یاد امام را در همه کارها گرامی بداریم زیرا پس از صدر اسلام و دوران حکومت چندساله امیرالمومنین هیچ‌گاه حکومت واقعی اسلام براساس مکتب اهل بیت که قانونی و هم رسمی هم شده باشد شکل نگرفت. 

وی در ادامه با بیان اینکه ما دانشگاه آزاد را از امام می‌دانیم، یادآور شد: ما این دانشگاه را طراحی کردیم و جاسبی هم زحمت آن را کشید. اما کار امام این مسیر را سهل کرد زیرا آن هنگام حتی مدارس غیرانتفاعی هم تحمل نمی‌شدند و مدارسی مانند نیکان و علوی را هم می‌خواستند دولتی کنند، اما در آن فضا امام مبلغ یک میلیون تومان به این دانشگاه کمک کردند که همین مبلغ و کمک‌های لفظی ایشان باعث شد تا کار تاسیس دانشگاه انجام شود. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد به رشد توسعه کشور و آمادگی برای ظهور امام زمان عج کمک کند.
پیش از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قلی‌پور رئیس دانشگاه آزاد واحد بابل، نریمان نماینده بابل در مجلس، حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل و جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سخنانی را ایراد کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
فعلا که از وجب به وجب خاک جنوب (بوشهر و خوزستان و هرمزگان) برای اداره کشور استفاده می‌شود. خداییش شمال چی داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
0
0
درود بر این مرد اگاه ودانا ( هاشمی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
0
0
هاشمی مردی است با تدبیر ودانا خدا ایشان را از شر دروغ گویان وتوطئه گران حفظ کند
والعاقبه للمتقین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۳
0
0
واقعا گل گفته باید تمام فرمایشاتش را با اب طلا بنویسیم، وباید بگم افرین 20 امتیاز
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین