کد خبر: ۹۶۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۵

بزرگترين هفت سين تاريخ ايران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:همزمان با آغاز سال نو و به منظور اشاعه آيين و رسوم نوروز ايراني ، بزرگترين هفت سين تاريخ ايران 29 اسفندماه تا 11 فروردين در مجموعه سعدآباد به نمايش گذاشته مي شود. 

عليرضا مقيمي ،مدير مجموعه سعدآباد با اشاره به ثبت جهاني نوروز و اهميت شناساندن فرهنگ منحصربفرد نوروز ايراني به گردشگران داخلي و خارجي گفت : بزرگترين هفت سين تاريخ ايران ، و جشنواره بهاره گردشگري در نوروز 89 به همت شرکت سرمايه گذاري فلامينگو و همکاري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در محوطه مجموعه سعدآباد بر پا مي گردد . 

مدير مجموعه سعدآباد در رابطه با جزئيات اين سفره هفت سين اظهار داشت : بزرگترين سفره هفت سين تاريخ ايران در ابعاد وسيع و جالب توجهي به نمايش در مي آيد به طوري که توجه گردشگران داخلي و خارجي را به خود جلب مي کند .کتاب قرآن اين سفره در ابعاد 70/1 *2 متر است و دعاي تحويل سال نو بر روي آن حکاکي شده ،شمع ها به ارتفاع 5/4 متر و ظروفي که براي سين هاي سفره طراحي و ساخته شده است 25/2 متر ارتفاع دارد.
مقيمي با تأکيد بر چيدمان و طراحي اصيل و کاملاً ايراني بزرگترين سفره هفت سين تاريخ ايران ادامه داد : اين سفره به رنگ سنتي و اصيل ايراني ، رنگ فيروزه اي است و جنس سفره تلفيقي از سنگ و کامپوزيت ،نوعي ماده پلاستيکي سبک و قابل حمل مي باشد که به دست صنعت گران چيره دست ايراني ساخته شده است . 

مقيمي در پايان ضمن قدرداني از دبير جشنواره بهاره نوروز 89 ،خانم رقيه حاتمي پور به عنوان مبتکر و طراح بزرگترين سفره هفت سين تاريخ ايران ، بيان نمود :اين سفره در لحظات پاياني سال 88 با حضور جمعي از سفرا و مسئولين و هنرمندان کشورمان رونمايي مي شود و متعلق به تمام ايرانيان است . از خانواده هاي ايراني دعوت مي کنيم، در آستانه سال نو و لحظه تحويل سال جديد برسر بزرگترين سفره هفت سين تاريخ ايران گرد هم آيند و لحظاتي شاد و به ياد ماندني را در کنار آن بگذرانند . 

گفتني است از برنامه هاي جانبي بزرگترين سفره هفت سين تاريخ ايران ،جشنواره بهاره گردشگري نوروز 89 مي باشد که از 29 اسفند ماه لغايت 11 فروردين ماه داير است و با اجراي برنامه هاي فرهنگي ،هنري در خصوص تاريخچه نوروز ، برپايي غرفه هاي صنايع دستي و گردشگري و ارائه بسته هاي گردشگري جهت سفرهاي داخلي و تهرانگردي ،برنامه هاي طنز و مفرح، اجراي زنده موسيقي توسط هنرمندان کشور و .... همراه است . 

کليه هموطنان مي توانند جهت شرکت در مراسم رونمايي از بزرگترين سفره هفت سين تاريخ ايران ،در تاريخ 29 اسفندماه رأس ساعت20 و همچنين علاقمندان به بازديد از غرفه هاي جشنواره گردشگري و برنامه هاي فرهنگي هنري در ايام نوروز از ساعت 9 لغايت 21 به مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد مراجعه نمايند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین