کد خبر: ۱۲۹۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰

آقاتهرانی: مردم انتظار دارند همان رایی که به صندوق‌ها انداخته​اند از آن بیرون بیاید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که هر گونه دخالت در انتخابات به اصل دموکراسی اسلامی ضربه می‌زند، گفت: در صورت بروز چنین اتفاقی دیگر نمی‌توان از مردم توقعی برای حضور پرشور به عرصه انتخابات داشت.

مرتضی آقا تهرانی، با توجه به نزدیک شدن دور نهم انتخابات مجلس و تاکید مقام رهبری بر پرهیز از نزدیکی نمایندگان بر منابع قدرت و ثروت، افزود: حضرت آقا در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس مثل همیشه با درایت به آسیب شناسی در این زمینه پرداخته و در صحبت های خود به دوره مسئولیت و فعالیت خود در مجلس، دولت و ارتباط و آشنایی نزدیک با نوع زندگی و کار در این حوزه ها اشاره کردند و با توجه به وجود ظرفیت محدود در هر انسانی احتمال آسیب را برای آقایان پیش­بینی کردند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر این که یکی از موارد مورد نظر مقام معظم رهبری دوری از عاملان قدرت و ثروت بود، خاطر نشان کرد: ایشان به درستی کاندیداها را به دو آسیب بزرگ یعنی وابستگی به منابع قدرت و ثروت توجه دادند و واقعیت هم همین است که مقام معظم رهبری اشاره کردند، کسی نمی تواند ادعا کند که دقیقا قادر به انجام وظایف نمایندگی در حد کمال است؛ بنابراین مقام معظم رهبری هم با علم به این موضوع توقع دارند افرادی که به مجلس راه پیدا می کنند وابسته مظاهر دنیا نباشند.

رهبری توقع دارند افرادی که به مجلس راه پیدا می کنند وابسته مظاهر دنیا نباشند

آقاتهرانی با تاکید بر این که حب دنیا و وابستگی به مقام و ثروت، دنیا و آخرت را دچار خسران می کند، یاد آور شد: چنانچه وابسته قدرت و ثروت شویم به جای بندگی خدا و در نظر گرفتن مصالح نظام و رعایت اسلامیت و مردمی بودن نظام سرگرم کسب ثروت بیشتر و یا مقام بالاتر می شویم.

عضو فراکسیون روحانیون با تاکید بر این که حرص دنیا سیری ناپذیر است، ادامه داد: عشق دنیا آدمی را رها نمی کند پس چرا با وجود چنین آسیبی افراد باید خودشان را گرفتار چنین منجلابی کنند، نمایندگانی که با این دیدگاه وارد مجلس می شوند در واقع به نوعی به مردم، به نظام ومهم‌تر از همه به خود خیانت می کنند.

فردی که با کمک منابع قدرت و ثروت به مجلس راه یابد باید نوکر اوامر آنها باشد

آقا تهرانی با بیان این که فردی که با کمک منابع قدرت و ثروت به مجلس راه پیدا کند باید نوکر اوامر آنها در مجلس باشد، افزود: حال اگر این قدرت خادم اسلام نباشد نمی توان توقع داشت که به دنبال تامین منافع و مصالح مردم و خیرخواهی مستضعفان و گرفتاران باشد.

نماینده تهران افزود: البته این افراد شاید در مراحل اول و دوم تا حدودی با صرف پول و سرو صدای تبلیغات بتوانند از صداقت مردم سوء استفاده کنند، ولی قطعا در دوره های بعد دستشان رو شده و جایی برای ورود نخواهند داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خاطرنشان کرد: اگر کاندیدایی با رای مردم وارد مجلس شده، اما هیچ تعهدی برای پیگیری مشکلات مردم و مصالح نظام نداشته باشد خیانتی بزرگ مرتکب شده که نابخشودنی است؛ شخصی که می داند احتمال مشاهده چنین رفتاری در او وجود دارد بهتر است به خودش محبت کرده و وارد معرکه نشود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در ادامه با تاکید بر این که افتادن در چنبره مال و منال و مقام چیزی جز ضایع شدن آخرت و بی‌آبرویی دنیایی به دنبال نخواهد داشت، اظهار کرد: در انتخابات مردم باید توجه کنند با رای خود افرادی را وارد مجلس کنند که پس از ورود برای کار خود ارزش قائل بوده، برای آن وقت بگذارند و در حد توان خود خالصانه به دین، نظام و مردم خدمت کند.

آقا تهرانی ادامه داد: این انقلاب به اندازه کافی دشمن دارد، بنابراین سزاوار نیست کسی که به نام نماینده قرار است به مجلس راه پیدا کند به نام اسلام و انقلاب به نظام ضربه بزند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس افزود: از آن جا که در فلسفه سیاسی اسلام رکن رکین نظام اسلامی ولایت فقیه است، بنابراین مردم باید در تشخیص دقت کرده و به افرادی رای دهند که ولایت مدار باشند. در مواردی مشاهده می کنیم که حضرت آقا گاهی از سر دلسوزی راهنمایی‌هایی می کنند، اما از سوی افرادی در مجلس برخورد درستی نشده و حساسیت لازم نشان داده نمی شود که این اشتباه است؛ بنابراین باید افرادی انتخاب شوند که به مقام ولایت و نظرات ایشان حساسیت به جا داشته و به دنبال خیر خواهی نظام باشند.

نماینده تهران در ادامه افزود: در چنین شرایطی که ان شاء الله دولت خوبی هم داشته باشیم با تعامل سازنده دولت و مجلس مشکلی برای مردم و جامعه به وجود نخواهد آمد و دشمن هم مایوس می شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان در تشریح تاکیدات مقام معظم رهبری درباره دقت سران سه قوه در نگه داشتن حرمت انتخابات و جلوگیری از هرگونه دخالت، خاطر نشان کرد: مسئولان یک وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند؛ یعنی وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات وظیفه آماده کردن صندوق ها، شمارش آرا، فعال کردن استانداری ها را در سراسر کشور بر عهده دارد که باید به دقت به آنها عمل کنند؛ اما دخالت در آرا به معنی وارد کردن رای و یا حذف آرا اصلا کار درستی نیست.

آقا تهرانی با بیان این که مردم انتظار دارند همان رایی که به صندوق ها انداخته اند از آن بیرون بیاید، گفت: در چنین حالتی مردم آگاهند که خودشان بر سرنوشت خودشان تاثیر داشته و چنانچه خوب و یا بد باشد نتیجه تصمیم گیری خودشان است.

این نماینده مجلس هشدار داد: در صورتی که خدای نکرده شاهد برخی دخالت ها در انتخابات باشیم بدون در نظر گرفتن اثرات بیرونی آن، دیگر نمی توانیم انتظار حضور فعال مردم در عرصه انتخابات را داشته باشیم و با این کار با دست خودمان نظام را از مردمی بودن می اندازیم که خیانت بسیار بزر گی است.

عضو شاخص فراکسیون انقلاب اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است برخی در موارد مقطعی به این تصمیم برسند که اگر این فرد به عنوان مثال رئیس جمهور شود، بهتر است؛ اما آنها باید بدانند که این کار ضررهای فوق‌العاده بیشتری دارد و به اصل دموکراسی اسلامی ضربه می زند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
مثل انتخابات رياست جمهوري88؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
مردم عوامند و توقع بي جا دارند!!!!!!!!!!
بايد خواص با بصيرت منخبين را مشخص كنند!!!!!!!!
مردم به جز انجام تكليف هيچ حق ديگري ندارند!!!!!!!!
اگر قدرت در ايران هم دست منتخب مردم باشد ان موقع چه فرقي بين ايران و امريكاي جنايتكار وجود دارد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین